اطلاعات 270 هزار کاربر پونیشا فاش شد

اطلاعات 270 هزار کاربر پونیشا در توییتر فاش شد

اطلاعات ۲۷۰ هزار کاربر پونیشا فاش شد. خود پلتفرم فریلنسینگ Ponisha هم این نشت اطلاعات که شامل همه چیز از جمله نام و رزومه کاربر می‌شود را تأیید کرده است.

به ادعای یکی از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر اطلاعات 270 هزار کاربر پلتفرم پونیشا فاش شده است. پونیشا این خبر را تأیید کرده و بیانیه‌ای را در همین راستا منتشر کرده است.

افشای اطلاعات ۲۷۰ هزار کاربر پونیشا

طبق گفته یکی از کاربران توئیتر اطلاعات 270 هزار کاربر پونیشا فاش شده که این اطلاعات شامل؛ نام، نام خانوادگی، نوع پروفایل، شهر، کشور، جنسیت، موقعیت شغلی، دانشگاه محل تحصیل، تاریخ تولد، نام کاربری، رزومه، سوابق تحصیلی و… است. این کاربر برای ثابت کردن حرف خود تصاویری را در صفحه توئیتر منتشر کرده که اطلاعات مربوط به کاربران پونیشا را نشان می‌دهد.

اطلاعات 270 هزار کاربر پونیشا فاش شد

بیانیه پونیشا در پاسخ به فاش شدن اطلاعات کاربران

پونیشا که یک پلتفرم معتبر کاریابی آنلاین به صورت برون‌سپاری ( فریلنسنیگ) است، نسبت به این موضوع بیانیه‌ای منتشر کرده و تأیید کرده که اطلاعات فاش شده مربوط به کاربران اپلیکیشن پونیشا بوده است. در این بیانیه آمده است:

ما از طریق شبکه‌های مجازی و پیام‌های کاربران متوجه شدیم که اطلاعات تعدادی کاربر پونیشا فاش شده است و با بررسی‌های اولیه آگاه شدیم که اطلاعات فاش شده مربوط به پروفایل برخی کاربران بوده و این اطلاعات شامل؛ نام، نام خانوادگی، شماره موبایل و مواردی مرتبط با اطلاعات عمومی پروفایل کاربران بوده است. پیش از هرچیزی باید بگوییم که از این بسیار متأسفیم و دزدیدن اطلاعات کاربران پونیشا که بی‌شک قسمت مهمی از تیم و کسب و کار پونیشا را تشکیل می‌دهند یکی از ناراحت کننده‌ترین اتفاقات دوران فعالیت پونیشا محسوب می‌شود.

تیم فنی پونیشا پس از آگاه شدن از این موضوع مسأله را از تمام جهت مورد بررسی قرار داد و در نهایت فرمت اطلاعات مشخص کرد که دلیل فاش شدن اطلاعات کاربران، یکی از صفحات یا Endpoint های وبسایت بوده است؛ ولی خوشبختانه بانک اطلاعاتی و ذخیره اطلاعات کاربران فاش نشده است. البته بررسی‌های تیم فنی ما هنوز ادامه دارد و شبانه روز درحال بررسی هستیم و به کاربران قول می‌دهیم در صورت کشف جزئیات بیشتر حتما به صورت عمومی اطلاع رسانی خواهیم کرد. بی‌شک مسئولیت این اتفاق تلخ بر گردن تیم پونیشا است و بابت رخ دادن این مسأله بسیار متأسف هستیم. اطلاعات کاربران پونیشا از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اولویت‌های کاری ما است و همیشه این جایگاه حفظ خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*