بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

بهترین بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

اگر از کسانی هستید که برای اولین بار می‌خواهند ژانر Role-playing را تجربه کنند، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها آشنا شوید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها پرداخته‌ایم، آثاری که پیچیدگی‌های زیادی ندارند و می‌توانند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کنند.

ژانر نقش آفرینی در طول تاریخ، خانه اصلی داستان گویی و پرداخت شخصیت بوده است اما مکانیک‌های پیچیده گیم پلی این نوع آثار باعث شده تا هر کسی با آن‌ها ارتباط برقرار نکند. عناوین آر پی چی معمولا برای سختی بیش از حد شناخته می‌شوند (همانند دارک سولز) و بسیاری از بازی دوستان ترجیح می‌دهند که به سراغشان نروند.

بهترین بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

حتی مجموعه‌هایی همچون فاینال فانتزی که در ظاهر ساده به نظر می‌رسند، در بخش گیم پلی پیچیده هستند. اما باید بدانید که همه عناوین نقش آفرینی این گونه ساخته نشده‌اند و آثار زیادی وجود دارند که از ساختار ساده‌تری بهره می‌برند. در این مطلب، به معرفی بازی‌هایی پرداخته‌ایم که برای بازی دوستان آماتور و افراد کم سن و سال مناسب بوده و می‌توانند بهترین آغاز برای ورود شما به ژانر مذکور باشند.

– بازی Immortals Fenyx Rising

بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

بازی ایمورتالز شرکت یوبی‌سافت، یکی از آثار خوب سال گذشته است که چندان دیده نشد اما کیفیت بالایی دارد. ایمورتالز خوشبختانه یک اثر نقش آفرینی خالص نیست و بیشتر یک بازی اکشن ماجراجویی به حساب می‌آید، بنابر این افراد بیشتری می‌توانند آن را تجربه کنند. این بازی توسط همان استودیویی ساخته شده که اساسینز کرید: اودیسه (Assassin’s Creed: Odyssey) را در کارنامه دارد و شباهت‌های بین دو اثر غیرقابل انکار است.

بازی Immortals Fenyx Rising دارای دنیای گسترده‌ای است که می‌توانید برای ساعت‌ها در آن به گشت و گذار بپردازید و ماموریت‌های فرعی مختلفی را انجام دهید. بازی از درجه‌های سختی مختلفی بهره می‌برد که اگر می‌خواهید آن را به آسان‌ترین شکل ممکن تجربه کنید، باید به سراغ حالت «داستانی» بروید. بازی فناناپذیران: ظهور فنیکس برای برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، سری ایکس و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی Dragon Quest XI: Echoes Of An Elusive Age

بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

دراگون کوئیست 11 می‌تواند شما را به خوبی با ژانر نقش آفرینی آشنا کند و از نظر طرفداران، یکی از بهترین قسمت‌های مجموعه است که علاوه بر قدیمی‌ها، می‌تواند برای تازه واردها نیز مناسب باشد. البته بازی از سبک گیم پلی نوبتی (Turn-based) استفاده می‌کند که در ابتدا شاید کمی سخت یا عجیب به نظر برسد اما به تدریج با آن آشنا خواهید شد.

گرافیک کارتونی، یک داستان خوب و موسیقی فوق العاده، نکات مثبت بازی است و اگر به دنبال یک چالش واقعی هستید، می‌توانید اثر را بر روی درجه سختی بالا انجام دهید. نسخه اصلی بازی تنها برای پلی استیشن 4 و کنسول 3DS منتشر شد و نسخه ارتقا یافته آن هم‌اکنون بر روی ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

– مجموعه Ni No Kuni

بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

تاکنون چندین قسمت در این مجموعه ساخته شده که همگی برای تازه واردها مناسب هستند. گرافیک سبک سل شید (Cell-shade) بازی در کنار خط داستانی احساسی، گیم پلی اعتیاد آور و یک دنیای بزرگ باعث شده تا این سری بازی بتواند طرفداران زیادی به دست بیاورد. نسخه‌های اصلی مجموعه اگر چه شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند اما از نظر سیستم‌های مبارزه، کاملا متفاوت هستند.

نسخه ریمستر قسمت اول و همچنین قسمت دوم، هم‌اکنون برای پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

– بازی Snack World: The Dungeon Crawl Gold

بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

بازی Snack World: Trejarers در ژاپن به محبوبیت فراوانی رسید و انیمه، مانگا و حتی اسباب بازی‌های زیادی برای آن ساخته شد. بازی The Dungeon Crawl Gold، نسخه جهانی همان اثر است که از زبان انگلیسی به طور کامل پشتیبانی می‌کند.

این بازی، عناصر ژانر نقش آفرینی و عناوین دانجن کراولر (Dungeon-crawler) را تلفیق ‌کرده و مناطق زیادی دارد که در آن‌ها می‌توانید به گشت و گذار بپردازید. اگر در جستجوی یک اثر نقش آفرینی کژوال هستید، اسنک ورلد برای شما مناسب خواهد بود. این بازی دارای بخش آنلاین چند نفره هم هست و می‌توانید آن را به صورت دونفره یا چهارنفره انجام دهید. ناگفته نماند که اسنک ورلد تنها برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شده است.

– بازی My Time At Portia

بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

یک بازی کژوال دیگر که عناصر عناوین نقش آفرینی کلاسیک را با آثار شبیه ساز تلفیق کرده است. این بازی به شما اجازه می‌دهد که خانه خود را تزئین کنید، به ساخت و ساز یا کشاورزی بپردازید و حتی روابط عاشقانه داشته باشید. علاوه بر این‌ها، با ورود به سیاه چال‌ها، می‌توانید با هیولاهای مختلف مبارزه نمایید.

شاید مدیریت این حجم از محتوا در ظاهر سخت باشد اما سازندگان موفق شده‌اند تا همه چیز را به شکلی ساده و کارآمد عرضه کنند. بنابر این در هیچ کدام از بخش‌ها، با مشکلی رو به رو نخواهید شد. بازی My Time At Portia برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شده است.

– بازی Super Paper Mario

بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

یک مجموعه نسبتا آسان دیگر که عناصر اصلی سبک نقش آفرینی را با محیط رنگارنگ و کارتونی ماریو تلفیق کرده است. هیچ کدام از بازی‌های مجموعه سوپر پیپر ماریو سخت نیستند اما آسان‌ترین آن‌ها، نسخه اول است که برای کنسول وی (Wii) منتشر شد. این آثار اگر چه مکانیک‌های مرسوم ژانر نقش آفرینی را ساده سازی کرده‌اند اما می‌توانند آن‌ها را به خوبی آموزش دهند تا برای عناوین چالش برانگیزتر آماده شوید. مجموعه بازی Super Paper Mario در انحصار نینتندو بوده و نسخه جدید آن، پادشاه اوریگامی (Origami King)، تنها برای کنسول سوییچ منتشر شده است.

– بازی Quest 64

بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

کوئست 64 به معنای واقعی کلمه، یک بازی نقش آفرینی برای تازه واردها است، حتی از نظر گرافیک و جلوه‌های بصری که باعث شده هیولاها به اندازه عناوین مشابه، ترسناک نباشند و خطرناک به نظر نرسند. این بازی نینتندو 64، یکی از آثار نقش آفرینی ارزشمند آن کنسول بود و هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

هیچ کدام از مبارزات سخت نیستند و مکانیک‌های گیم پلی نیز به شکلی طراحی شده‌اند که قابل درک باشند. بازی در مجموع کوتاه است و همه آیتم‌ها را می‌توانید به صورت رایگان به دست بیاورید.

– مجموعه Pokémon

بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

پوکمون تبدیل به یک پدیده جهانی شده و حالا علاوه بر دنیای بازی، در مدیوم‌های دیگر هم دیده می‌شود و پرطرفدار است. شاید بعضی‌ها فراموش کرده باشند که پوکمون در واقع در ژانر نقش آفرینی جای می‌گیرد و نسخه‌های اصلی مجموعه، از سبک گیم پلی نوبتی بهره می‌برند. به هر حال دنیای پوکمون آن قدر متنوع و گسترده است که گویی سبک مخصوص به خودش را دارد. خوشبختانه هیچ کدام از آثار مجموعه برای تازه واردها آزار دهنده نیستند و شما را دچار سرگیجه نمی‌کنند.

در این میان، بازی Omega Ruby & Alpha Sapphire که ریمستر نسخه‌های اصلی سال 2002 است، یک انتخاب خوب برای شروع است. بازی Pokémon Sword and Shield نیز که در سال 2019 برای نینتندو سوییچ منتشر شد گزینه مناسبی است و بخش راهنمای آن کمک می‌کند تا با مانع خاصی رو به رو نشوید. اما اگر در جستجوی اثری هستید که از نظر داستانی ساده‌تر باشد، می‌توانید به سراغ Pokémon: Let’s Go, Pikachu! And Let’s Go, Eevee بروید که نسخه بازسازی بازی‌های پوکمون قرمز و پوکمون آبی است.

– بازی Costume Quest

بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

کاستوم کوئست در تمامی مراحل ، فوق العاده جلوه می‌کند و داستان آن توسط تیم شفر نوشته شده که آثار محبوبی همچون مانکی آیلند و گریم فندنگو را در کارنامه دارد. داستان بازی در رابطه با تعدادی کودک است که در روز هالیوود، ناخواسته وارد یک ماجراجویی بزرگ می‌شوند. گرافیک بازی دلنشین است و در بخش مبارزات، شخصیت‌های بازی تبدیل به موجودی می‌شوند که لباس آن را پوشیده‌اند. تمرکز اصلی بازی بر روی داستان است و سازندگان تلاش کرده‌اند تا گیم پلی را تا حد ممکن ساده طراحی کنند. این بازی برای گوشی‌های هوشمند، پلی استیشن 3، ایکس باکس 360 و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی Wild Arms

بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

بازی وایلد آرمز در میان عناوین نقش آفرینی پلی استیشن 1 گم شد و کمتر کسی به آن توجه کرد. این بازی خوش ساخت، دارای داستان خاطره انگیزی است و در مقایسه با عناوین نقش آفرینی معمول بازار، آسان‌تر طراحی شده تا بتواند مخاطبان عام بیشتری را جذب کند. بازی Wild Arms همزمان با فاینال فانتزی 7 عرضه شد و بدیهی بود که چندان دیده نشود اما در مجموع اثر موفقی است که به شکلی خلاقانه، گیم پلی دوبعدی و مبارزات سه بعدی را تلفیق کرده است.

– بازی Star Wars: Knights Of The Old Republic

بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

بازی سلحشوران جمهوری قدیم یک بار دیگر قدرت و پتانسیل‌های مجموعه جنگ ستارگان را به رخ کشید و البته به فروش بالایی رسید. این بازی در مقایسه با دیگر عناوین فهرست، گیم پلی سخت‌تری دارد و مکانیک‌های عمیق‌تری ارائه می‌دهد اما اگر می‌خواهید یک اثر نقش آفرینی استاندارد را تجربه کنید، باید به سراغ این بازی بروید.

داستان بازی 4 هزار سال قبل از اتفاقات نسخه‌های سینمایی رخ می‌دهد. استودیوی بایوور پس از عرضه آثار ناامید کننده اخیر شاید دیگر جادوی سابق را نداشته باشد اما این بازی به مخاطبان یادآوری می‌کند که آن‌ها تا چه اندازه در توسعه بازی‌ها قدرتمند هستند. با اینکه نزدیک به هجده سال از عرضه بازی Star Wars: Knights of the Old Republic گذشته اما هنوز هم جذابیت‌های خود را حفظ کرده و در ژانر نقش آفرینی یکی از بهترین‌ها است. این بازی برای گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد.

– بازی Secret Of Mana

بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

مجموعه مانا به این دلیل موفق است که توانسته فرمول‌های جواب پس داده فاینال فانتزی را به شکل دیگری به کار بگیرد و فضای متفاوتی ایجاد کند. بازی Secret Of Mana شخصیت‌های سرگرم کننده‌ای دارد و داستان تاثیرگذار آن هرگز بیش از حد پیچیده نمی‌شود.

گیم پلی بازی هم راحت است و با چند مبارزه، تقریبا با همه مکانیک‌ها آشنا می‌شوید. نسخه اصلی راز مانا هنوز هم جذاب است اما نسخه بازسازی آن، برای مخاطبان مناسب‌تر بوده و برداشت مدرن‌تری از آن اثر کلاسیک ارائه می‌دهد. همچنین نسخه اخیر مجموعه، یعنی بازسازی سه بعدی Trials of Mana را هم‌اکنون می‌توانید بر روی پلی استیشن 4، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ تجربه کنید.

– بازی Skies Of Arcadia

بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

از بازی Skies Of Arcadia معمولا به عنوان یکی از بهترین عناوین نقش آفرینی تاریخ نام برده می‌شود و اثری است که می‌تواند بازیکنان حرفه‌ای و تازه واردها را به یک اندازه جذب کند. بازی نه تنها دارای شخصیت‌ها و یک داستان منحصربه‌فرد است بلکه از نظر سیستم‌های مبارزه هم نوآورانه در نظر گرفته می‌شود.

در بازی، چیزهای زیادی وجود دارد که باید به تدریج یاد بگیرید اما اوضاع هرگز از دست شما خارج نمی‌شود و تحت تاثیر پیچیدگی‌های معمول عناوین RPG قرار نمی‌گیرید. این بازی در ابتدا برای دریم کست عرضه شد و سپس نسخه ارتقا یافته آن برای گیم کیوب انتشار یافت.

– بازی Chrono Trigger

بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

کرونو تریگر یک بازی نقش آفرینی ژاپنی است که همانند سلحشوران جمهوری قدیم، چالش برانگیزتر از دیگر عناوین این فهرست است اما سختی آن هرگز بر شما چیره نمی‌شود و تازه واردها می‌توانند سیستم‌های آن را به راحتی درک کنند.

بازی Chrono Trigger را هر چه قدر بیشتر بازی کنید، گسترده‌تر می‌شود. این بازی می‌تواند یک تجربه کوتاه مدت باشد یا به یک ماجراجویی طولانی تبدیل شود، همه چیز بستگی به خودتان دارد. اگرچه برای پیشرفت در بازی، باید جزئیات زیادی را یاد بگیرید اما در این مسیر، با مشکل خاصی رو به رو نخواهید شد.

– بازی Child Of Light

بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

اگر یک بازیکن حرفه‌ای هستید، شاید از بازی فرزند روشنایی لذت چندانی نبرید اما گیمرهای کژوال، عاشق آن خواهند شد. این بازی که از سبک گیم پلی نوبتی استفاده می‌کند، می‌تواند شما را نزدیک به 10 الی 12 ساعت سرگرم کند. داستان بازی کمی پیچیده است اما به شکل ساده‌ای عرضه شده و هرگز مخاطب را گمراه نمی‌کند. بازی Child Of Light برای نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان منتشر شده است.

– بازی Bastion

بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها

اگر بازی هیدس (Hades) را انجام داده باشید، احتمالا با آثار استودیوی سوپرجاینت (Supergiant Games) به خوبی آشنا شده‌اید. بازی بسشن، دیگر اثر آن‌هاست که در سال 2011 منتشر شد و جذابیت‌های زیادی دارد. برای به اتمام رساندن بازی، تنها به 6 ساعت زمان نیاز دارید اما اثر آن قدر خوب است که شاید بخواهید آن را دوباره تکرار کنید. بازی Bastion برای هر نوع گیمری مناسب است و گیم پلی آن را به آسانی می‌توان یاد گرفت.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های نقش آفرینی برای تازه واردها را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*