گوشی آیفون 12 مینی

استقبال ضعیف از آیفون 12 مینی ؛ آیا دوران گوشی های کوچک به سر آمده است؟

به تازگی گزارش‌هایی مبنی بر کاهش جذابیت گوشی‌های هوشمند کوچک منتشر شده و ابن موضوع می‌تواند بر فروش گوشی آیفون 12 مینی – iPhone 12 Mini تاثیر بگذارد.

در نیمه اول ماه گذشته، گوشی آیفون 12 مینی تنها 5 درصد از فروش کل گوشی‌های هوشمند در بازار آمریکا را به خود اختصاص داد و این مقدار فروش برای شرکتی مانند اپل بسیار کم است. برخی از کاربران بر این باورند که گوشی‌های هوشمند کوچک دیگر مانند قبل جذابیت ندارند و همین موضوع می‌تواند باعث کاهش فروش این پرچمدار کوچک شرکت اپل شود.

گوشی آیفون 12 مینی

با توجه به گزارش‌های Reuters، تحقیقات Counterpoint Research نشان داده است که تقاضا برای پرچمداران کوچک کم بوده و دیگر کاربران علاقه‌ای به استفاده از این گوشی‌ها ندارند. در چند سال اخیر کاربران از گوشی‌های خود بیشتر برای مشاهده محتواهای مختلف مانند فیلم، سریال و… استفاده می‌کنند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند از یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ استفاده کنند.

همچنین در این گزارش‌ها ذکر شده است که اپل تولید گوشی آیفون 12 مینی را تا حد قابل توجهی کاهش داده و تولید مدل محبوب این سری یعنی آیفون 12 پرو (iPhone 12 Pro) را افزایش خواهد داد. در زمان عرضه این پرچمدار کوچک اپل ادعا کرد که این گوشی به عنوان محبوب‌ترین و قوی‌ترین گوشی کوچک جهان شناخته خواهد شد، امروزه این گوشی به عنوان قوی‌ترین گوشی کوچک جهان شناخته می‌شود اما اپل نتوانست این گوشی را به محبوب‌ترین پرچمدار کوچک تبدیل کند، زیرا همانطور که در بالا اشاره کردیم دیگر کاربران علاقه‌ای به استفاده از این نوع گوشی‌ها ندارند.

گوشی آیفون 12 مینی

به علاوه تحقیقات نشان داده است که گوشی‌های هوشمند با نمایشگر زیر 6 اینچ، تنها 10 درصد از کل فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند. هنوز اپل درباره فروش کم گوشی آیفون 12 مینی توضیحی نداده است، اما انتظار می‌رود که در پرچمدار بعدی خود این ضرر را جبران کرده و به خواسته کاربران بیشتر توجه کند.