کنترلر ایکس باکس سری ایکس

کنترلر ایکس باکس سری ایکس به راحتی به گوشی و رایانه شخصی وصل می‌شود

کنترلر ایکس باکس سری ایکس و سری اس قابل اتصال به کامپیوتر و گوشی خواهد بود؛ درحالی که می‌تواند بین آن‌ها بدون دردسر اتصال خود را تغییر دهد.

چند ماهی از عرضه کنسول‌های نسل نهمی می‌گذرد و همانطور که انتظارش را داشتیم، به همراه آن‌ها کنترلرهای جدیدی هم در دسترس کاربران قرار گرفته که علاوه بر دسترسی‌ها و ویژگی‌های جدید، برخی قابلیت‌های قدیمی را هم حفظ کرده‌اند؛ مثل دسترسی اتصال به دستگاه‌های دیگری به جز کنسول‌ها مانند رایانه شخصی و گوشی‌های هوشمند که این روزها می‌توان با آن‌ها برای تجربه عناوین جدید به صورت ابری یا بازی‌های موبایلی مثل پابجی و کالاف دیوتی موبایل استفاده کرد.

با این حساب کنترلر کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس نیز از این قاعده مستثنی نیستند، اما ظاهرا علاوه بر ویژگی اتصال به سایر گجت‌ها، قابلیت تغییر اتصال به صورت فوق‌العاده سریع به عنوان یکی از رازهای این دسته به تازگی توسط کاربران شناخته شده است.

تغییر اتصال سریع با کنترلر ایکس باکس سری ایکس

کنترلر ایکس باکس سری ایکس

درحالی که کنسول ایکس باکس برای همیشه به عنوان پلتفرم گیمینگ و اصلی مایکروسافت برای ارائه تجربه بازی‌های ویدیویی توسط این شرکت باقی خواهد ماند، اما این کمپانی همیشه تلاش کرده تا امپراطوری خود را بیش از پیش گسترده کند و قلمرو ایکس باکس و رایانه شخصی را به یکدیگر متصل کند‌. برای مثال حال کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند با سرویس‌های ابری و خرید اشتراک ایکس باکس گیم پس عناوین مختلف کنسولی و انحصاری این شرکت را در گوشی خود به صورت استریم تجربه کنند؛ قابلیتی که به زودی به سیستم عامل ویندوز 10 هم اضافه خواهد شد تا کاربران بازی‌های ایکس باکس را در رایانه شخصی خود تجربه کنند.

با این وجود چنان که به نظر می‌رسد، مرزهای این ارتباط با کنترلر کنسول جدید ایکس باکس سری ایکس و سری اس در حال پیشرفت است؛ چراکه این دسته می‌تواند به کنسول نسل نهمی ایکس باکس، کنسول ایکس باکس وان و گوشی‌های هوشمند در کنار رایانه شخصی بدون مشکل متصل شود و کاملا با آن‌ها سازگار باشد. اما قابلیتی که مایکروسافت از همه پنهان کرده بود دکمه مخصوص همگام سازی (Sync) است که زیر این کنترلر قرار داده شده تا بتوانید دسته را بین گجت‌هایی که با آن‌ها جفت‌سازی شده متصل کنید.

کنترلر ایکس باکس سری ایکس

این دکمه درواقع این دسترسی را به شما می‌دهد تا بدون نیاز به جستجو کردن نام کنترلر در گوشی و یا صبر کردن برای اتصال و پیدا کردن، خیلی سریع به آن وصل شوید. همچنین با یکبار زدن دکمه، می‌توانید اتصال کنترلر بین گوشی، رایانه را خیلی سریع و در یک چشم بهم زدن عوض کنید. در صورت نیاز به بازگشت به کنسول نیز تنها کافیست تا دکمه را دوبار فشار دهید تا کنترلر به سرعت به نزدیک‌ترین کنسول ایکس باکس همگام‌سازی شده متصل شود.

به هر حال اینکه مایکروسافت چنین قابلیتی را به صورت رسمی معرفی نکرده و آن را از کاربران مخفی نگه داشته نکته جالبی است. جالب‌تر اینکه پس از پیدا شدن این قابلیت توسط کاربران، تیمو وولف، از کارمندان شرکت ایکس باکس خود این مسئله را تایید کرد که چنین ویژگی منحصری در کنترلر ایکس باکس سری ایکس قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*