نوشابه های کوکاکولا با بطری‌های کاغذی

نوشابه های کوکاکولا با بطری‌های کاغذی عرضه می‌شوند

شرکت Coca-Cola موفق به توسعه بطری‌های کاغذی شده است. به زودی نوشابه های کوکاکولا نیز با این قوطی‌های سازگار با محیط زیست عرضه می‌شوند.

شرکت کوکاکولا اعلام کرده است که در حال آزمایش بطری‌های کاغذی با دوام بالا در کارخانه‌های خود در مجارستان است و فروش محدود نوشابه های کوکاکولا با این بطری‌های جدید از تابستان امسال آغاز می‌شود. تیم تحقیق و توسعه این شرکت مستقر در بروکسل با همکاری یک استارتاپ دانمارکی به نام The Paper Bottle Company با هدف تولید «بطری‌هایی که می‌توانند به عنوان کاغذ بازیافت شوند» مشغول کار روی این پروژه است.

بر کسی پوشیده نیست که جهان پر از زباله‌های پلاستیکی شده است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها بطری‌های پلاستیکی هستند که خیلی سریع استفاده می‌شوند، بعد به دور انداخته می‌شوند و اغلب به محل دفن زباله، دریاچه یا اقیانوس‌ها راه پیدا می‌کنند. مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای به استفاده از محصولات دوست‌دار محیط زیست گرایش پیدا کرده‌اند، کمتر گوشت مصرف می‌کنند و تلاش می‌کنند زباله‌های شخصی کمتری را ایجاد کنند.

بنابراین جای تعجبی نیست که کوکاکولا به دنبال ساخت بطری‌های کاملاً در حال بازیافت است که ممکن است روزی در تمام نقاط جهان جای بطری‌های پلاستیکی معمولی را بگیرد. این کمپانی در نظر دارد ۲ هزار بطری AdeZ (یک نوع نوشیدنی) که فقط به صورت آنلاین فروش می‌رود را با این بطری‌های جدید به صورت آنلاین به فروش برساند. کمپانی Paper Bottle Company به فناوری ساخت این بطری‌ها دست پیدا کرده است.

این گزینه جایگزین پلاستیک از یک ماده سازگار با محیط زیست (مثل کارتن‌های حمل) استفاده می‌کند که از یک نوع چوب با منبع پایدار ساخته شده است. البته این بطری شامل یک پوشش پلاستیکی قابل بازیافت نیز می‌شود که نوشیدنی را در خود جای می‌دهد، اما فاقد درب پلاستیکی است. کوکا کولا می‌گوید کاغذ خارجی این بطری مقاوم در برابر اکسیژن، CO2 و مایعات طراحی شده است. این یعنی می‌توان از آن برای سایر لوازم مصرفی نظیر لوازم آرایشی نیز استفاده کرد. دنیلا زاهاریا، رئیس کوکاکولا در اروپا می‌گوید عرضه آزمایشی نوشیدنی‌هایی با این قوطی کاغذی به کوکاکولا اجازه می‌دهد نگهداری از این بطری در دنیای واقعی و واکنش مصرف کنندگان نسبت به تغییر بطری‌ها را ارزیابی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*