استفاده از دو ماسک

استفاده از دو ماسک احتمال ابتلا به کرونا را 96.5 درصد کاهش می‌دهد

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) آمریکا اعلام کرد مردم با استفاده از دو ماسک می‌توانند احتمال ابتلا به کرونا را تا حدود 96.5 درصد کاهش دهند.

استفاده از ماسک به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و شیوع آن محسوب می‌شود، اما اکنون مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا طبق بررسی جدید محققان به مردم توصیه کرد تا برای جلوگیری از شیوع و انتقال این ویروس خطرناک از دو ماسک جراحی استفاده کنند یا حداقل یک ماسک پارچه‌ای را روی یک ماسک جراحی قرار دهند.

کاهش شیوع کرونا با استفاده از دو ماسک

استفاده از دو ماسک

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) آمریکا اگر یک فرد مبتلا به کرونا و یک فرد سالم به صورت همزمان از دو ماسک جراحی یا یک ماسک پارچه‌ای روی یک ماسک جراحی استفاده کنند؛ به گونه‌ای که دو ماسک به خوبی روی یکدیگر قرار بگیرند و بینی و دهان فرد را به صورت کامل بپوشانند، احتمال انتقال ویروس کرونا تا 96.5 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

در همین رابطه روچل پی. والنسکی (Rochelle P. Walensky) یکی از مدیران مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا به مردم توصیه کرد برای عدم ابتلا به کرونا حتما از ماسک استفاده کنند. وی افزود در حال حاضر همچنان میزان ابتلا و مرگ‌ومیر افراد بسیار زیاد بوده و نباید مردم نسبت به استفاده از ماسک غافل شوند. طبق اعلام والنسکی ماسک‌ها در زمانی موثر خواهند بود که به خوبی روی یکدیگر قرار بگیرند و محافظت خوبی را از بینی و دهان فرد ایجاد کنند.

گفتنی است پوشیدن دو ماسک در حالی که لبه‌های باز آنها به خوبی پوشانده شود می‌تواند از ورود ذرات ریز و قطرات تنفسی به بینی و دهان فرد جلوگیری کرده و احتمال ابتلا به کرونا را به میزان زیادی کاهش دهد. از این رو با توجه به این که بسیاری از شرکت‌ها در حال تولید و توزیع واکسن توسعه پیدا کرده خود هستند، تا زمان واکسیناسیون عمومی به صورت گسترده باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن از شیوع این ویروس خطرناک جلوگیری کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*