۲ فاجعه مرگبار پیشبینی بیل گیتز

بیل گیتس: بعد از کرونا منتظر دو فاجعه مرگبار دیگر باشید

بیل گیتس بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد جهان، مدعی شده است که دو فاجعه مرگبار دیگر بعد از کرونا اتفاق خواهند افتاد و جهان را درگیر خواهند کرد.

طبق گفته آی ای، بیل گیتس که تقریبا شش سال پیش شیوع ویروس کرونا را پیش‌بینی کرده بود به تازگی در مصاحبه‌ای مدعی شده که دو فاجعه مرگبار دیگر در آینده جهانیان را درگیر خواهد کرد. بیل گیتس همچنین عنوان کرده است این دو فاجعه به علت گرمایش جهانی و بیوتروریسم اتفاق خواهند افتاد.

بیل گیتس در سال ۲۰۱۵ و در نشست خبری همایش جهانی تد درباره شیوع بیماری فراگیر صحبت کرده بود. عملی شدن سخنان بیل گیتس در مارس سال۲۰۲۰ و بعد از شیوع ویروس کرونا افراد زیادی را به فکر فرو برد.

او در سال ۲۰۱۴ و به دنبال مقابله با فراگیر شدن ویروس ابولا مدعی شده بود که در آینده یک ویروس فراگیر در جهان اتفاق خواهد افتاد و حتی گفته بود که جهان برای مقابله با آن باید مجهز باشد.

بیل گیتس در ۴ فوریه و در یک تماس تلفنی با درک مولر اظهار داشت که نسبت به پیشگویی خود حس خوبی ندارد. مولر در ادامه از بیل گیتس پرسید که چگونه شیوع یک ویروس فراگیر را در سال ۲۰۱۵ پیش‌بینی کرده بود. گیتس در پاسخ گفت، ویروس‌های تنفسی زیادی در جهان وجود دارند که باعث به وجود آمدن یک بیماری تنفسی فراگیر می‌شوند.

در جهان ویروس‌های تنفسی زیادی وجود دارند که تعداد آن‌ها روز به روز در حال افزایش است. بیماری‌های تنفسی مسری هستند و اگر فرد مبتلا به بیماری با افراد دیگر در ارتباط باشد این بیماری‌ به آن‌ها نیز سرایت پیدا می‌کند.

یکی از فجایع آینده گرمایش جهانی است. تلفات سالانه گرمایش جهانی حتی از ویروس کرونا هم بیش‌تر است. اما یکی دیگر از فجایع آینده بیوتروریسم خواهد بود. کسی که می‌خواهد جهان را درگیر فاجعه بکند می‌تواند یک ویروس را مهندسی ‌کند و احتمال شیوع این بیماری از احتمال شیوع بیماری‌های طبیعی بیش‌تر است.

مولر در ادامه از گیتس پرسید: آیا تجربیاتی که انسان از بیماری کرونا به دست آورده برای مقابله با فجایع بعدی مؤثر خواهد بود؟ که وی به این سؤال پاسخ منفی داد.

در آینده فاجعه مرگبار دیگری اتفاق خواهد افتاد که جهان را دگرگون خواهد کرد؛ اما اگر مردم تجربیات به دست آمده از کرونا را بکار بگیرند و خود را با بیماری جدید سازگار کنند اوضاع جهان بهتر خواهد شد. اگر انسان توانایی خود را افزایش دهد میزان مرگ و میر‌های فاجعه آینده از کرونا کم‌تر خواهد بود.