خرید بیت کوین

اگر ۱۰ سال پیش اقدام به خرید بیت کوین می‌کردید الان چه قدر سرمایه داشتید؟

با رشد چند صد برابری قیمت Bitcoin اکنون جذاب است بدانید که اگر ۱۰ سال پیش اقدام به خرید بیت کوین می‌کردید الان سرمایه شما چقدر شده بود؟

بیت کوین در روز‌های اخیر رکورد‌های جدیدی را ثبت کرده است و اکنون نزدیک به ۵۰ هزار دلار قیمت دارد؛ در حالی که بیت کوین در گذشته نه چندان دور فقط ۱۰ سنت قیمت داشته است.

طبق گفته سی ان بی سی، اگرچه بیت کوین نوسانات زیادی را تجربه می‌کند، اما خرید بیت کوین یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود. دنیل پولوتسکی مدیر شرکت کوین فیلیپ عنوان کرد که بیت کوین در یک دهه اخیر پربازده‌ترین دارایی بوده است.

در اکتبر ۲۰۱۰ افراد می‌توانستند با پرداخت ۱۰۰ دلار ۱۰۰۰ بیت کوین خریداری کنند زیرا قیمت آن تنها ۱۰ سنت بود. این ۱۰۰۰ بیت کوین در بازار امروز ۴۸ میلیون دلار ارزش دارد. البته تعداد زیادی از افراد نیز تمام یا بخشی از سرمایه خود را در این بازار از دست داده‌اند. درسال ۲۰۱۷ بیت کوین افت شدیدی را تجربه کرد و از ۲۰ هزار دلار به ۵۰۰۰ دلار رسید و در بازار امروز نیز احتمال افت قیمت بیت کوین وجود دارد.

یکی از اصلی‌ترین دلایل مخالفان خرید بیت کوین نوسانات شدید بازار است که برای سرمایه گذاران آماتور بسیار خطرناک است. طبق گفته پولوتسکی تعداد افرادی که در سال ابتدایی بیت کوین وارد این بازار شدند و سرمایه گذاری کردند بسیار کم است و به همین دلیل تعداد افرادی که به واسطه خرید بیت کوین سرمایه دار شدن نیز کم است.

مایک نووگارتس مدیر موسسه گلکسی دیجیتال مدعی شده است که قیمت بیت کوین امسال به ۶۰ هزار دلار نیز می‌رسد. با این وجود او به سرمایه گذاران هشدار داده که در بازار ارزهای دیجیتالی نمی‌توان چیزی را به طور قطعی بیان کرد و امکان دارد هر چیزی اتفاق بی‌افتد.

در حال حاضر بالا رفتن قیمت ارزهای دیجیتال باعث شده تا غول‌های مالی جهان به این بازار روی بی‌آورند. مسترکارت بزرگ‌ترین ارایه دهنده خدمات پرداخت در جهان عنوان کرد که ممکن است تا پایان امسال ارزهای دیجیتالی را به شبکه خود اضافه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این میشه مصداق همون جمله معروف: معما چو حل گشت آسان شود،توی مباحث سرمیاه گذاری این طور نگاه محکومه چون باعث سرخوردگی میشه و حس عقب افتادگی ایجاد میکنه،بهتره پیگیر بشید از همونایی که با پرداخت 100 دلار 1000 بیت کوین خریدن،چنددرصدشون بیت کوین رو نفروختن و تا به حال نگهداری کردن……. خیلی ها بودن دوسال پیش تمام سکه 1 میلیونی خریدن و تمام سکه بالای 15 میلیونم رفت ولی چنددرصد خریدارهای سکه 1 میلیونی یا پایین تر تا قیمتای اوج سکه،نگهش داشتن؟