بیسفون

پایان راه بیسفون ؛ اولین پیام رسان ایرانی تعطیل شد

اپلیکیشن بیسفون به عنوان اولین پیام رسانی ایرانی هم به کار خودش پایان داد. کاربران تا ۱۵ اسفند ماه وقت دارند اطلاعاتشان را از این اپلیکیشن استخراج کنند، در غیر این صورت حذف خواهد شد.

پیام رسان ایرانی بیسفون به تازگی پیامی را برای کاربران خود منتشر کرده است و در آن از تعطیل شدن این برنامه در تاریخ ۱۵ اسفند ماه خبر داده است و از کاربران خواسته تا اطلاعات و فایل‌های مربوط به خود را قبل از این تاریخ جمع‌آوری کنند.

پیام رسان بیسفون توسط شرکت تراشه سبز ساخته شده است، این شرکت از سال ۹۱ تا ۹۳ کار‌های توسعه نرم‌افزار انجام می‌داد. این شرکت برای اولین بار در سال ۹۳ و در نمایشگاه تلکام از پیام رسان بیسفون رونمایی کرد. پیام رسان مذکور در الکامپ ۹۳ در بستر اندروید و iOS ارائه شد و با گذشت زمان قابلیت چت و گروه نیز به آن افزوده شد.

پیام رسان بیسفون از اولین و قدیمی‌ترین پیام رسان‌های ایرانی به شمار می‌رفت و توانسته بود محبوبیت زیادی را در میان کاربران به دست بی‌آورد. با اعمال فیلترینگ پیام رسان خارجی تلگرام، مرکز ملی فضای مجازی  حمایت خود را از پیام رسان‌های داخلی افزایش داد و این پیام رسان در سال ۹۷ وامی به مبلغ ۵ میلیارد تومان از وزارت ارتباطات دریافت کرد؛ اما در حال حاضر و بعد از گذشت چند سال از فعالیت این پیام رسان، مسئولان بیسفون از تعطیل شدن پیام رسان مذکور در تاریخ ۱۵ اسفند ۹۹ خبر داده‌اند.

پیام رسان مذکور در پیامی که برای کاربران خود نوشته عنوان کرده است که کاربران عزیز بیسفون بعد از گذشت هشت سال فعالیت بنابر دلایل مختلف تصمیم بر تعطیلی این پیام رسان گرفته ایم و از شما که در رشد و توسعه بیسفون  بیش‌ترین سهم را داشتید کمال تشکر را داریم و امیدوار هستیم تا در آینده و پس از رفع مشکلات بتوانیم با قدرت بیش‌تری به عرصه این خدمات برگردیم. از شما خواهش‌مندیم تا اطلاعات و فایل‌های مربوط به خود را تا قبل از تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ جمع‌آوری کنید زیرا پس از این تاریخ تیسفون از دسترس خارج خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه