نیسان قشقایی 2021

نیسان قشقایی 2021 معرفی شد؛ آشنایی با نسل جدید پرفروش‌ترین کراس اوور اروپا

نیسان قشقایی 2021 معرفی شد. نسل جدید پرفروش‌ترین کراس اوور اروپا نسبت به قبل جذاب‌تر و پیشرفته‌تر شده است. در ادامه با مشخصات این کراس اوور ژاپنی آشنا می‌شویم.

شرکت ژاپنی نیسان پس از رونمایی از نسخه جدید پث فایندر و روگ، اکنون از نسل جدید قشقایی پرده برداشت؛ خودرویی که همچنان لقب پرفروش‌ترین کراس اوور اروپا را یدک می‌کشد. شرکت نیسان برای نسل سوم نیسان قشقایی 2021 موتورهای هیبریدی و سبک طراحی جدیدی را در نظر گرفته است تا این خودرو همانند نسل‌های قبلی خود در اروپا خوش بدرخشد.

مشخصات نیسان قشقایی 2021

نیسان قشقایی 2021

نیسان قشقایی 2021 اکنون در نمای جلو از یک جلوپنجره V شکل بزرگ‌تر و چراغ‌های جلوی باریک‌تر LED ماتریکس با دی‌لایت‌های بومرنگی بهره می‌برد. به طور کلی نسل جدید این کراس اوور ژاپنی نسبت به قبل ظاهری عضلانی‌تر و تیزتر دارد. در طول خودرو نیز شاهد یک خط شانه قوی هستیم که باعث تقویت استایل اسپرت این کراس اوور شده است.

نیسان قشقایی 2021

نیسان قشقایی اکنون به صورت سفارشی از رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی نیز بهره می‌برد. با تغییراتی که طراحان اعمال کرده‌اند، طول نیسان قشقایی 2021 حدود 35 میلی‌متر، عرض آن حدود 32 میلی‌متر، ارتفاع آن حدود 25 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز حدود 20 میلی‌متر افزایش یافته است. همچنین این خودرو با 11 رنگ بیرونی مختلف و 5 ترکیب دو رنگ جدید قابل سفارش است.

نیسان قشقایی 2021

کابین نیسان قشقایی 2021 نسبت به قبل با تغییرات عمده‌ای مواجه شده است و اکنون این کراس اوور ژاپنی از متریال باکیفیت و تکنولوژی‌های به‌روزی بهره می‌برد. صفحه‌آمپر این خودرو با یک نسخه جدیدتر 12.3 اینچی جایگزین شده که از طرحی قابل تنظیم برخوردار بوده و اطلاعاتی چون ناوبری را نمایش می‌دهد. همچین این صفحه‌آمپر با یک سوئیچ لمسی روی غربیلک فرمان قابل کنترل است.

نیسان قشقایی 2021

برای ارائه سیستم اطلاعاتی سرگرمی این کراس اوور نیز از یک نمایشگر لمسی ۹ اینچی با وضوح بالا استفاده شده که قادر به پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم است. یک نمایشگر سربالا 10.8 اینچی هم در کابین به چشم می‌خورد. از سایر ویژگی‌های کابین می‌توان به پورت‌های USB در جلو و عقب برای شارژ گوشی‌ها و وای فای داخلی با قابلیت اتصال حداکثر 7 دستگاه اشاره کرد. ارتفاع کف صندوق بار به دلیل ارتقا طراحی سیستم تعلیق عقب حدود  ۲۰ میلی‌متر کاهش یافته و همچنین اکنون فضای بار ۵۰ لیتر افزایش پیدا کرده است. درهای عقب نیز اکنون تا ۹۰ درجه باز می‌شوند که به کمک این ویژگی دسترسی به نوزادان داخل صندلی کودک آسان‌تر از قبل خواهد بود.

نیسان قشقایی 2021

نیسان قشقایی 2021 نخستین محصول این خودروساز ژاپنی در بازار اروپا خواهد بود که از پلتفرم CMF-C اتحاد رنو-نیسان بهره می‌برد. این کراس اوور فقط با موتورهای هیبریدی در بازار اروپا عرضه خواهد شد که یک موتور بنزینی هیبریدی خفیف و یک نسخه هیبریدی کامل با قوای محرکه e-Power نیسان را شامل می‌شود. موتور بنزینی هیبریدی خفیف از نوع 1.3 لیتری 4 سیلندر توربو نیز در دو سطح قدرت 138 اسب بخار و 156 اسب بخار با گیربکس‌های 6 سرعت دستی یا CVT قابل سفارش است. امکان سفارش سامانه چهار چرخ محرک نیز برای این پیشرانه وجود دارد، اما آن را فقط برای مدل 156 اسب بخاری با گیربکس CVT می‌توان سفارش داد.

نیسان قشقایی 2021

مدل هیبریدی e-Power این کراس اوور با سایر مدل‌های هیبریدی که در بازار عرضه می‌شوند تفاوت دارد؛ چراکه این مدل از یک موتور بنزینی فقط به عنوان ژنراتور تولید برق استفاده خواهد کرد و این موتور به چرخ‌ها متصل نخواهد بود. قوای محرکه این مدل از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی ضریب تراکم متغیر با قدرت 156 اسب بخار، یک پیشرانه برقی 187 اسب بخاری، یک ژنراتور برق و یک اینورتر بهره می‌برد که در مجموع قدرت تولیدی آن همان 187 اسب بخار خواهد بود.

نیسان قشقایی 2021

نیسان قشقایی 2021 با این قوای محرکه یک رانندگی مشابه خودروهای الکتریکی را ارائه خواهد داد؛ چراکه فقط موتورهای الکتریکی چرخ‌های این خودرو را به حرکت در خواهند آورد. همچنین در مواقع مورد نیاز سیستم e-Power موتور بنزینی را فعال می‌کند و با هدف افزایش راندمان سوخت و تولید آلایندگی کمتر همواره آن را در وضعیت دور مطلوب نگه خواهد داشت. این مدل از قابلیت e-Pedal نیسان نیز بهره می‌برد که همانند هاچ‌بک الکتریکی لیف می‌توان این خودرو را فقط با یک پدال راند.

نیسان قشقایی 2021

شرکت نیسان برای نسل جدید قشقایی جدیدترین نسخه از سیستم کمک‌راننده ProPilot خود را در نظر گرفته است که البته این سیستم فقط در مدل‌هایی با گیربکس CVT ارائه خواهد شد. این سیستم قادر است در ترافیک‌های سنگین سرعت خودرو را به صفر رسانده و اگر خودروهای جلویی حرکت کنند، مجددا به صورت اتوماتیک خودرو را حرکت خواهد داد. این سیستم قادر به ارتباط با رادارهای نقاط کور قشقایی است و با چنین قابلیتی می‌تواند حرکت فرمان راننده را تصحیح کند. از سایر ویژگی‌های این سیستم می‌توان به خواندن مسیر و تنظیم سرعت خودرو با خواندن اطلاعات سیستم ناوبری اشاره کرد. نیسان قشقایی 2021 در سال جاری میلادی به بازار اروپا عرضه می‌شود و در آینده‌ای نزدیک با نام روگ اسپرت روانه بازار آمریکا خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*