شماره‌گذاری خودروها با کدپلاک‌ های قدیمی

شماره‌گذاری خودروها با کد پلاک‌ های قدیمی مجددا آغاز شد

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا از شماره‌گذاری خودروها با کد پلاک های قدیمی و بازگشت پلاک‌هایی نظیر ایران ۱۱ خبر داد.

رئیس شماره گذاری ناجا از شماره گذاری خودروها با کد پلاک های قدیمی خبر داد. سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور با اشاره به روند جدید تعویض پلاک و شماره‌گذاری با استفاده کد پلاک های قدیمی عنوان کرد که مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور بیش از ۶۲ میلیون ظرفیت پلاک دارد و با محاسبه نزدیک به ۲۳ میلیون پلاک نصب شده و ۳۲ میلیون پلاک فک شده می‌توان گفت که تا به امروز ۵۵ میلیون پلاک در اختیار مردم قرار داده شده است.

پلیس راهور ناجا با اشاره به پیگیری پلیس و مصوبه هیأت دولت مبنی بر استفاده مجدد از کد پلاک های قدیمی عنوان کرد که طبق مصوبه جدید هیأت دولت مقرر شد پلاک‌هایی که بیش از یک سال از فک شدن و نگهداری آن‌ها در انبارهای مراکز شماره‌گذاری گذشته است با حفظ سوابق به شخص و خودرو دیگر واگذار شوند.

امروزه حدود ۲۰ میلیون پلاک وجود دارد که نزدیک به یک سال پیش فک شده‌اند و قرار است تا کد پلاک‌های مذکور دوباره وارد چرخه واگذاری بشوند و به صورت سیستمی بین متقاضیان پلاک تخصیص پیدا کنند. برای مثال مراجعانی که در هفته جاری به مراکز شماره‌گذاری مراجعه کنند پلاک‌های ایران ۵۵ و مراجعانی که در هفته‌های بعد به مراکز شماره‌گذاری مراجعه کنند کد پلاک‌های دیگر را دریافت خواهند کرد.

در تخصیص کد پلاک های قدیمی محدودیتی وجود ندارد

از این پس کد پلاک‌ های قدیمی به صورت سیستمی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

رئیس مرکز شماره‌گذاری ناجا در رابطه با وضعیت تخلفات و سوابق پلاک‌های فک شده در صورت واگذاری به دیگران عنوان کرد که  پلاک‌ها با حفظ سوابق واگذار خواهند شد؛ یعنی اگر به سابقه پلاکی عوارض شهرداری یا بزرگراهی ، جریمه و تخلفی تعلق گرفته باشد این موارد در VIN خودرو و کد ملی مالک قبلی پلاک ثبت شده و مدت زمان دقیقی که پلاک در اختیار مالک قبلی بوده است کاملا مشخص است و همچنین مدت زمان انبار بودن پلاک و روز و ثانیه‌ای که به خودرو جدید تخصیص داده شده نیز مشخص است.

سرهنگ محمدی با اشاره به این که ۶۵ درصد از پلاک‌ها در زمره فک شده‌ها قرار می‌گیرند عنوان کرد که با استفاده از این روش تعداد پلاک‌های موجود در مراکز شماره‌گذاری بیش‌تر خواهند بود.

رئیس مرکز شماره‌گذاری ناجا در پاسخ به این سؤال که قبلا پلاک‌ها با توجه به محل سکونت افراد به آن‌ها تعلق می‌گرفت و مثلا ایران ۱۱ به ساکنان شمال تهران و ایران ۳۳ به ساکنان جنوب تهران تعلق می‌گرفت و آیا اکنون نیز محل سکونت در تخصیص کد پلاک‌های فک شده لحاظ می‌شود یا نه عنوان کرد که امروزه تخصیص پلاک‌های فک شده با توجه به محل سکونت منتفی شده است و ممکن است یک فرد ۱۸ ساله که به تازگی گواهینامه گرفته پلاک ایران ۳۳ را دریافت کند و پلاک ایران ۴۰ به او تخصیص داده نشود، زیرا چرخه تخصیص پلاک‌ها به صورت دائمی در حال گردش است و پلاک‌های قدیمی و جدید به فواصل بین مراجعه کنندگان تقسیم می‌شود.

شماره‌گذاری خودروها با کدپلاک‌ های قدیمی

رئیس مرکز شماره‌گذاری راهور ناجا در رابطه با کلاهبرداری‌های احتمالی درباره تخصیص کد پلاک های قدیمی عنوان کرد که سیستم به صورت رندومی شماره‌ پلاک‌ها را به متقاضیان تخصیص می‌دهد و انسان در این زمینه هیچ دخالتی ندارد، به همین علت متقاضیان به بهانه گرفتن کد پلاک قدیمی و آشنا داشتن در مراکز شماره‌گذاری امکان کلاهبرداری و پرداخت پول را ندارند زیرا برای شماره‌گذاری خودرو ابتدا باید از طریق نوبت‌دهی اینترنتی اقدام کنند و سپس در بازه زمانی رزرو شده به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند تا سیستم کد پلاک‌های مدنظر را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

مراکز تعویض پلاک طبق برنامه‌ریزی و به صورت سیستمی کد پلاک های قدیمی اعم از ایران ۱۱، ایران ۵۵ و هر کد پلاکی در شهرستان را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و از نظر سن و سال، محل سکونت و سال اخذ گواهینامه هیچ فرقی میان مشتریان وجود ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*