گوشی اکسپریا 10 مارک 3 - Xperia 10 III

سونی اکسپریا 10 مارک 3 ؛ تاریخ عرضه، مشخصات فنی و قیمت

سونی اکسپریا 10 مارک 3 – Sony Xperia 10 III به زودی روانه بازار خواهد شد و تا امروز اطلاعات زیادی از تاریخ عرضه، مشخصات فنی، ویژگی ها و قیمت آن منتشر شده که در ادامه به این موراد می‌پردازیم.

هرساله شرکت Sony Mobile گوشی‌های جدیدی را معرفی می‌کند که از سال ۲۰۱۹ به بعد در سه سری اکسپریا 1، 5 و 10 با مارک‌های مختلف عرضه می‌شوند. با این وجود سری اکسپریا 10 به عنوان میان‌رده‌های سونی شناخته می‌شوند که برخی از ویژگی‌های پرچمداران سری 1 را هم به همراه خواهند داشت.

تاریخ عرضه و قیمت اکسپریا 10 مارک 3

گوشی اکسپریا 10 مارک 3 - Xperia 10 III

حال با توجه اینکه در نیمه اول سال ۲۰۲۰  شاهد عرضه اکسپریا 10 مارک 2 بودیم، این احتمال وجود دارد که امسال نیز دو گوشی اکسپریا 10 مارک 3 و اکسپریا 1 مارک 3 در ماه‌های آینده معرفی و عرضه شوند تا سومین نسل از این گجت‌ها منتشر شده باشد.

با این حال برای تعیین تاریخ معرفی این میان‌رده جدید، همانطور که هرساله شاهد آن بوده‌ایم هیچ رویداد انحصاری و خاصی در نظر گرفته نخواهد شد و سونی گجت‌های خود را در رویدادهای دیگر از جمله IFA و کنگره جهانی موبایل (Mobile World Congress) رونمایی می‌کند. با این حال باز هم با آنلاین شدن شیوه برگذاری این مراسم‌ها، باز هم سخت می‌توان مشخص کرد که تقریبا در چه روزی می‌توانیم تصاویر کاملا رسمی از Xperia 10 III را مشاهده کنیم.

با این وجود در اسفند ماه سال گذشته و در مراسم MWC 2020 شاهد معرفی پرچمداران و گوشی‌های سونی از جمله Xperia 10 II بودیم و با این حساب، می‌توانیم به‌زودی شاهد برگزاری این مراسم در ۲۰۲۱ نیز باشیم که در آن، از اکسپریا 10 مارک 3 رونمایی می‌شود.

همچنین قیمت اعلام شده برای اکسپریا 10 مارک 2 در سال گذشته، چیزی حدود ۳۹۹ دلار بود و انتظار می‌رود که شاهد تکرار تقریبی همین قیمت برای میام‌رده بعدی سونی باشیم.

طراحی Sony Xperia 10 III

گوشی اکسپریا 10 مارک 3 - Xperia 10 III

  • ابعاد بدنه 154.4mm x 68.4mm x 8.3mm
  • مجوز IP65/68 ضد آب
  • صفحه پشت دستگاه از جنس گوریلا گلس

رندرها و مشخصات لو رفته از گوشی سونی اکسپریا 10 مارک 3 همگی به این موضوع اشاره دارند که طراحی این گجت، درست به مانند میان‌رده سال گذشته سونی بوده و دارای بدنه با گوشه‌های گرد و حاشیه بالای صفحه نمایشگر برای قرار گرفتن دوربین سلفی است. همچنین گلس پشت گوشی دقیقا مشابه اکسپریا 10 مارک 2 بوده و قاب دوربین آن نیز که شامل سه لنز می‌شود در قسمت بالا چپ صفحه پشت گوشی قرار خواهد گرفت.

به علاوه، از نظر میزان مقاومت نیز قاعدتا به مانند میان‌رده قبلی، باید شاهد درجه IP65/68 برای ضد آب بودن گوشی اکسپریا 10 مارک 3 باشیم. به هر حال این دستگاه از نظر ابعاد هم اندازه اکسپریا 10 مارک 2 بوده و تنها ۰.۱ میلی‌متر قطر بیشتری را نسبت به آن خواهد داشت. همچنین انتظار می‌رود که در کنار رنگ مشکی که در رندرهای گوشی دیده می‌شود، شاهد یک مدل سفید از این میان‌رده جدید هم باشیم.

نمایشگر سونی اکسپریا 10 مارک 3

گوشی اکسپریا 10 مارک 3 - Xperia 10 III

  • ۶ اینچ فول اچ دی
  • نمایشگر از نوع OLED
  • نسبت نمایشگر 21:9

درواقع در حال حاضر هنوز هیچ اطلاعات دقیق و کاملس از مشخصات ظاهری این گجت منتشر نشده اما از آنجا که گفته شده بود ظاهر این دستگاه کاملا مشابه با محصول هم‌رده سال گذشته است، پس می‌توان حدس زد که نمایشگر گوشی اکسپریا 10 مارک 3 نیز دقیقا در همان مقدار ۶ اینچ و فول اچ دی خواهد بود.

همچنین از نظر نوع نمایشگر به کار رفته، در اکسپریا 10 مارک 2 ما بالاخره شاهد تغییر ال سی دی به اولد بودیم و قاعدتا به دنباله این راه، کمی عجیب است که مدل مارک 3 این میان‌رده نیز از نمایشگر OLED بهره‌مند نباشد.

به علاوه، نسبت نمایشگر 21:9 از همان سال ۲۰۱۹ و معرفی گوشی‌های سری اکسپریا 1 و 10 در میان گجت‌های سونی رایج شده و انتظار نمی‌رود که سونی امسال نیز به دنبال نوآوری در این زمینه باشد. البته این نوع نمایشگر بلند برای کار یک دستی با گوشی یا دیدن فیلم آن را بسیار پر استفاده کرده و از ویژگی‌های گوشی‌های جدید اکسپریا شمرده می‌شود.

به هر حال در سال ۲۰۱۹ و با عرضه اولین مدل گوشی اکسپریا 10 ما شاهد ارائه دو مدل پایه و پلاس بودیم اما چنان که در سال گذشته تنها یک مدل اکسپریا 10 مارک 2 عرضه شد، پس امسال نیز احتمالا یک نسخه Xperia 10 III خواهیم داشت. همچنین کیفیت نمایشگر میان‌رده جدید سونی باز هم به مانند سال گذشته فول اچ دی خواهد بود تا وضوح تصویر بالاتر از آن پرچمدار ۲۰۲۱ این شرکت باشد.

مشخصات فنی اکسپریا 10 مارک 3

گوشی اکسپریا 10 مارک 3 - Xperia 10 III

  • چیپ اسنپدراگون 765G
  • ۶ گیگابایت فضای رم
  • اتصال به شبکه 5G

تابه حال تنها از شباهت‌های دو میان‌رده ۲۰۲۰ و مورد انتظار سونی در ۲۰۲۱ صحبت شد، اما حال نوبت به آن رسیده تا برگ برنده مارک 3 این سری از گوشی‌های سونی را رو کنیم.

در سال گذشته چیپ اسنپدراگون 665 در کنار ۴ گیگابایت فضای رم مشخصات فنی اکسپریا 10 مارک 2 را جمع می‌کرد؛ اما حال در ۲۰۲۱ بنا بر اطلاعات لو رفته، ظاهرا باید شاهد اضافه شدن چیپ فوق‌العاده قدرتند اسنپدراگون 765G در میان‌رده جدید سونی باشیم که در کنار ۶ گیگابایت فضای رم، دقیقا انتظارات کاربر از اجرای بازی‌های سنگین را برآورده می‌کند.

همچنین در ادامه مبحث مقایسه با میان‌رده سال پیش، Xperia 10 III این قابلیت را با چیپ جدید خود دارد که به اینترنت 5G متصل شود؛ قابلیتی که برای اولین بار در این رده از گوشی‌های سونی اضافه می‌شود. همچنین ظرفیت باتری حداقل ۳۵۰۰ میلی‌آمپر و حافظه پایه ۱۲۸ گیگابایت از دیگر مشخصات این میان‌رده قدرتمند خواهند بود.

دوربین گوشی سونی Xperia 10 III

گوشی اکسپریا 10 مارک 3 - Xperia 10 III

  • سه ماژول دوربین

در حال حاضر هیچ اطلاعات لو رفته یا شایعه خاصی درباره ساختار دوربین گوشی اکسپریا 10 مارک 3 منتشر نشده، اما تصاویر مشاهده شده در رندرهای این گجت سه دوربین را در قاب پشت آن نشان می‌دهند.

مدل مارک 2 این میان‌رده در سال گذشته سه دوربین اصلی، اولترا واید و تله‌فوتو را به همراه داشت که گفته شده در هم‌رده جدید سونی هم وجود خواهند داشت؛ اما با توجه به سخت‌افزار قوی‌تر، انتظار می‌رود که پردازش سریع‌تر و در نهایت نتیجه بهتری را هم در ثبت تصاویر با این گجت مشاهده کنیم.

شایعه‌های درباره گوشی اکسپریا 10 مارک 3

گوشی اکسپریا 10 مارک 3 - Xperia 10 III

شایعه‌های میان‌رده جدید سونی تقریبا از آذر ماه در سال گذشته میلادی شروع شده بود و حال به ترتیب زمانی آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

طبق اعلام وبسایت GSM Arena در تاریخ ۱۸ نوامبر 2020، نسل سوم گوشی‌های میان‌رده و مارک دار سونی دارای پردازنده اسنپدراگون 690 خواهد بود که در ابعاد 154.4mm x 68.4mm x 8.3mm در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

همچنین پس از آن تصاویری از گوشی میان‌رده جدید سونی لو رفت که صحت آن‌ها هنوز تایید یا رد نشده است.

سپس حدود چند روز پیش این خبر منتشر شد که ظاهرا اکسپریا 10 مارک 3 دارای ساختار دوربین کاملا مشابه با محصول هم‌رده سال پیش بوده و درواقع دارای یک لنز اصلی ۱۲ مکاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی خواهد بود.

با این وجود در اینکه ساختار دوربین و یا اینکه تصاویر مربوط به آن واقعی هستند یا که نه، هنوز اطلاعات رسمی منتشر نشده است؛ اما برای فهمیدن مشخصات فنی، می‌توان به تست گیک‌بنچ گرفته شده از این گجت اتکا کرد که مشخصات آن را اسنپدراگون 765G به همراه ۶ گیگابایت فضای رم نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. باز سونبنجل با این طراحی داغون،یک بار دیگه نشون داد که صنعت گوشیش رو به زواله
    بنجل فقط سونبنجل

  2. عالی!یک گوشی میان رده قوی و زیبا و بی نقص
    البته پشتیبانی از نرخ رفرش ریت 120هرتز هم باید اضافه میکردین چون تو خبرها گفتن رفرش 120هرتز متغیر پشتیبانی میکنه
    #سونی مثل هیچکس

  3. فازش چیه این سونی آخه باتری ۳۵۰۰ بدرد چی میخوره مال اسباب بازیه؟؟
    حالا برنده های دیگه دارند از باتری ۶۰۰۰ ، ۷۰۰۰ استفاده میکنند این سونی بجایه پیشرفت داره پسرفت میکنه.