طرح واردات خودرو از مناطق آزاد

طرح واردات خودرو از مناطق آزاد نهایی شد + جزئیات

طبق مصوبه جدید کمیسیون تلفیق بودجه طرح واردات خودرو از مناطق آزاد نهایی شده است. ما در این مقاله در ارتباط با این موضوع توضیحاتی را می‌دهیم.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 در تشریح نشست کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 عنوان کرد که در چند روز گذشته کمیسیون تلفیق اصلاحیه دولت را بررسی کرده و مجلس در تلاش است تا بودجه را تا پایان سال به دولت ابلاغ کند.

نظر دولت در ارتباط با اختصاص ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی، دارو و نهاده‌های دامی تأمین شده است؛ البته طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی و دارو باید تحت نظارت کمیته نظارتی متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی، وزرای اقتصاد و دارایی، صمت و کشاورزی باشد و گزارش آن به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه شود.

طرح واردات خودرو از مناطق آزاد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 عنوان کرد که امروز برخی از مواد این لایحه مانند افزایش حقوق دولتی معادن از 8 هزار میلیارد تومان به 10 هزار میلیارد تومان مصوب شد. وی در ادامه عنوان کرد که امکان واردات خودرو از مناطق آزاد فراهم شده است که این امر باعث درآمدزایی 17 هزار میلیارد تومانی برای دولت می‌شود و همچنین 10 هزار میلیارد تومان از درآمد دولت در جهت تأمین گاز مصرفی صنایع و حمایت از تولید کاهش پیدا کرده است.

کاهش تعرفه ورودی گمرک در راستای حمایت از تولید

رشد درآمد ورودی گمرک و سایر کالاها نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است؛ البته تعرفه ورودی گمرک در راستای حمایت از تولید از 4 درصد به 2 درصد کاهش یافته است و همچنین 3 هزار میلیارد تومان از مالیات اشخاص حقوقی غیر دولتی نیز کاهش یافته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در رابطه با هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرد که ادامه اختصاص ارز 4200 تومانی به درخواست دولت صورت گرفته، به همین دلیل منابعی که برای افزایش میزان یارانه نقدی به مردم در نظر گرفته شده بود کاهش یافته است و تا بدین لحظه کمیسیون تلفیق برای پرداخت یارانه نقدی براساس همان پیشنهاد دولت عمل می‌کند.

وی همچنین با اشاره به شناسایی منابع پایدار برای دولت عنوان کرد که این منابع پایدار در راستای محرومیت‌زدایی از استان‌های مختلف مانند لرستان، سیستان و دیگر مناطق محروم کشور در حوزه‌های همچون اشتغال، مسکن، صنعت، کشاورزی، گردشکری، فناوری، مبارزه با فقر مطلق، ایجاد اشتغال کوچک و حمایت از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و دستگاه‌هایی که در بودجه پیشنهادی دولت سهم خود را دریافت نکرده‌اند مانند کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی هزینه می‌شود.

مصوبات دیگر کمیسیون تلفیق در ارتباط با رد دیون دولت به تأمین اجتماعی، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، تأمین اجتماعی و اعضای هیئت علمی و اجرای قانون جامع حمایت از معلولان است که منابع آن از طریق فروش سهام دولتی، طرح‌های عمرانی، سهام شرکت‌های دولتی، حق الامتیازها، حقوق مالکانه که پیشنهاد دولت 125 هزار میلیارد تومان بود؛ اما در مصوبه کمیسیون به 150 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که از روز گذشته ردیف‌های لایحه بودجه که نیازمند توافق با دولت بود مورد بررسی قرار گرفته است عنوان کرد که پس از بررسی‌ها، منابع دولت از طریق مالیات بر ارزش افزوده و موضوع واردات خودرو از مناطق آزاد توسعه داده شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*