حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی جدید ISOCELL GN2 سامسونگ

حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ با فناوری Dual Pixel Pro معرفی شد

حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی جدید ISOCELL GN2 معرفی شد. این حسگر موبایلی به لطف فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel Pro عکس‌های ۱۰۰ مگاپیکسلی شفافی در تمام شرایط می‌گیرد.

سامسونگ از یک حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی جدید به نام ISOCELL GN2 رونمایی کرد. این حسگر که نسل جدید حسگر GN1 معرفی شده در سال گذشته است، پیکسل‌های بزرگ‌تر، مصرف انرژی کارآمدتر و نسل جدید فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز به نام Dual Pixel Pro را ارائه می‌کند.

حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ

حسگر ایزوسل GN2 از نظر اندازه ۱/۱.۱۲ اینچ است که بزرگ‌ترین اندازه یک حسگر دوربین در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. همچنین هر پیکسل آن ۱.۴ میکرومتر است که می‌تواند «با تنظیمات معمولی عکس‌هایی فوق‌العاده دقیق را ثبت کند». کیفیت تصاویر در محیط‌های تاریک یا کم نور نیز به لطف فناوری شناخته شده پیکسل باینینگ (ادغام ۴ پیکسل در ۱ پیکسل) و شبیه سازی یک پیکسل بزرگ‌تر ۲.۸ میکرومتری، واضح و شفاف خواهند بود.

حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی جدید ISOCELL GN2 سامسونگ

سامسونگ می‌گوید این سنسور دوربین جدید همچنین توانایی ثبت تصاویر ۱۰۰ مگاپیکسلی را از طریق تنظیم مجدد پیکسل‌های رنگی با استفاده از الگوریتم هوشمند موزایک‌سازی مجدد ارائه می‌کند. در واقع عکس‌های ۱۰۰ مگاپیکسلی دارای سه لایه ۵۰ مگاپیکسلی در رنگ‌های سبز، آبی و قرمز است و سپس برای تولید تصاویری با وضوح بالا، داده‌ها را ادغام و بزرگ‌تر می‌کند.

حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی جدید سامسونگ به فناوری Dual Pixel Pro مجهز شده است که سامسونگ می‌گوید این پیشرفته‌ترین راهکار فوکوس خودکار تشخیص فاز در حسگرهای موبایلی است. در این راهکار به جای اینکه تمام پیکسل‌های قرمز، سبز و آبی به صورت عمودی تقسیم شوند، این بار پیکسل‌های سبز به صورت مورب تقسیم می‌شوند؛ بنابراین بخش‌های بالا و پایینی و همچنین دو طرف چپ و راست هم می‌توانند اختلافات فاز را شناسایی کنند.

نتیجه، به دست آمدن فوکوس خودکار سریع‌تر و دقیق‌تر در شایط مختلف نظیر محیط‌های کم نور یا اشیائی با حرکت سریع است. همچنین این فناوری باید محدودیت‌های قبلی مانند تشخیص موازی یا نوارهای افقی را برطرف کند. این بدان معناست که اکنون ISOCELL GN2 و تمام دوربین‌هایی که در آینده از Dual Pixel Pro قدرت خواهند گرفت، قفل فوکوس را سریع‌تر می‌کند.

از دیگر مشخصات حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی جدید ISOCELL GN2 می‌توان به Smart ISO Pro برای ایجاد فوری تصاویر HDR با تعداد کمتری از مصنوعات حرکتی و فیلمبرداری 1080p با نرخ 480fps یا 4K با نرخ 120fps اشاره کرد. سامسونگ تأیید کرده است که تولید انبوه این سنسور هم اکنون آغاز شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سنسور دوربین فقط و فقط باید ساخت سونی باشه
    بدون شک گوشی که سنسور ساخت بنجلسونگ داشته باشه اشغال و بدرد نخور هست
    و به خاطر همین هست که فقط گوشی های بنجل شیافومی خریدار این اشغال ساز هست

    • خب آشغال پرست آشغال دوست…
      سونبنجل تو سنسور هیچ حرفی واسه گفتن نداره
      سامسونگ امسال نشون داد که قویترین سنسور موبایل رو تولید میکنه و سونبنجل رو مثل گوشیهای آشغال و تلویزیونهای یک بار مصرفش،انداخت سطل آشغال فناوری
      سونبنجل نماد فسیل و آشغال سازی