اخذ مالیات از خودروهای بالای یک میلیارد تومان

طرح اخذ مالیات از خودروهای بالای یک میلیارد تومان به تصویب رسید

مجلس شورای اسلامی به تازگی طرحی را به تصویب رسانده که بر اساس آن خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال 1400 ساز و کار جدیدی را تعیین کردند که به واسطه آن از خودروهای بالای یک میلیارد مالیات گرفته خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت دوم سه‌شنبه مجلس و بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، بند الحاقی 7 تبصره 6 ماده واحد لایحه بودجه را مورد بررسی قرار دادند و به تصویب رساندند.

طبق این بند، تمامی مالکین (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی به‌نام خود و فرزندان کم‌تر از 18 سال و محجور تحت تکفل که در پایان هر سال مجموع ارزش آن‌ها بیش از ده میلیارد ریال باشد (10/000/000/000) مشمول مالیات سالانه می‌شوند.

جزئیات اخذ مالیات از خودروهای بالای یک میلیارد تومان

  1. تا مبلغ پانزده میلیارد ریال نسبت به مازاد پانزده میلیارد ریال یک درصد.
  2. تا مبلغ سی میلیارد ریال نسبت به مازاد پانزده میلیارد ریال دو درصد.
  3. تا مبلغ چهل و پنج میلیارد ریال نسبت به مازاد سی میلیارد ریال سه درصد.
  4. نسبت به مازاد چهل و پنج میلیارد ریال چهار درصد.

مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن است که به وسیله سازمان امور مالیاتی کشور تا پایان سال 1399 تعیین و اعلام می‌شود.

سازمان امور مالیاتی کشور باید حداکثر تا پایان سال 1400 دارایی‌های مشمول و ارزش آن‌ها را تعیین کند و همچنین اشخاص مشمول را به نحو مقتضی از مراتب مطلع کند. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی باید تا پایان سال 1400 مالیات سالانه مربوط به خودرهای تحت مالکیت خود و افراد تحت تکفل را پرداخت نمایند.

ثبت نقل و انتقالات خودروهایی که براساس این ماده برای آن‌ها مالیات وضع شده است پیش از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقالات قطعی و اجاره ممنوع است.

متخلف از حکم این بند در پرداخت مالیات معوقه مسئولیت تضامنی دارد. وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور آیین نامه اجرایی این بند را تنظیم کرده و این آیین نامه حداکثر تا پایان سال 1400 به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دزده دولت خودش خودروهارو گرون کرده خودشم داره مالیات میگیره
    اگه تونستین بگیرین از ملت خخخخخخخخخخخخ
    #نه_به_مالیت