شرکت مخابرات

واکنش شرکت مخابرات به اظهارات وزیر ارتباطات در نمایشگاه تلکام

وزیر ارتباطات در افتتاحیه نمایشگاه تلکام 2021 بار دیگر از مجموعه مدیریتی شرکت مخابرات انتقاد کرد و به دنبال آن شرکت مخابرات نیز با انتشار بیانیه‌ای به گفته‌های آذری جهرمی واکنش نشان داد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدتی قبل در مصاحبه‌ای به ضعف‌های مخابرات اشاره کرد و از شرکت مخابرات ایران خواست تا با اصلاح تصمیم‌های اشتباه گذشته به سمت رشد حرکت کند که واکنش شرکت مخابرات را به همراه داشت، اما آذری جهرمی بار دیگر در نمایشگاه تلکام 2021 با انتقاد از عدم حضور شرکت مخابرات در این نمایشگاه و با اعلام اینکه انتقادات از مجموعه مدیریتی شرکت مخابرات ایران همچنان به جا است گفت:

این انتقادات به نیروها، مهندسان و مدیران میانی شرکت مخابرات ارتباطی ندارد. همه می‌دانیم که این اقدامات تصمیم یک‌ نفر در آن مجموعه است. البته عدم حضور مخابرات در نمایشگاه هم به ضرر خودشان است. آنها در نمایشگاه حضور پیدا نکردند، چون مطالبه دارند که تعرفه را بالا ببریم و به زودی درباره این موضوع با مردم صحبت خواهم کرد. شرکت مخابرات نه تنها تکالیف خود در توسعه شبکه ملی اطلاعات را انجام نداده، بلکه برای توسعه پهن‌باند خانگی، جلوی توسعه بخش خصوصی را نیز گرفته است. اما ما همانگونه که انحصار را در مساله ارتباطات بین شهری درون استانی شکستیم انحصار درون شهری را نیز خواهیم شکاند.

بیانیه شرکت مخابرات درباره اظهارات وزیر ارتباطات

با توجه به اظهارات وزیر ارتباطات به مجموعه مدیریتی شرکت مخابرات، این شرکت با انتشار بیانیه‌ای به گفته‌های آذری جهرمی واکنش نشان داد که متن این بیانیه به شرح زیر است:

گویا امید به اصلاح سخنان و رویکردها در مجموعه وزارت ارتباطات بیهوده است و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیگر مخابرات را از خانواده خود نمی‌داند. بر ایشان فرض است که بدانند زمانی که وزارتخانه‌ای وجود نداشت، شرکت مخابرات ایران با سابقه‌ای ۶۰ ساله در حوزه ارتباطات، صنعت مخابرات کشور را پی‌ریزی و پایه‌ریزی کردند.

بهانه این توضیحات، صحبت‌های وزیر ارتباطات در افتتاحیه نمایشگاه تلکام ۹۹ است که باز هم به مخابرات حمله کردند و همچنان به این سوال اساسی پاسخ نمی‌دهند که چرا تا سه ماه پیش مخابرات از نظر ایشان، کاملا گل و بلبل بود. لطفا به خاطر دستمالی، قیصریه را به آتش نکشید و از عواقب صحبت‌های خود آگاه باشید.

آقای جهرمی، مطمئن باشید مردم آگاه‌تر از این حرف‌ها هستند و فهمیده‌اند شما صرفا به بهانه‌ی خارج شدن شخص مورد نظرتان از مدیرعاملی شرکت این همه جار و جنجال به راه انداخته‌اید.

این گونه روش‌ها با هر هدفی که باشد، نتیجه‌ای جز به آشوب کشاندن و خراب کردن بازار رو به توسعه ارتباطات و مخابرات کشور که نیاز حیاتی مردم است نخواهد داشت.

مخابرات همواره تابع سیاست‌های ابلاغی بالادستی و رگولاتوری بوده است و حداقل انتظار این است که اگر به خواسته‌های به حق مخابرات در راستای توسعه توجهی نمی‌شود، منطق و اصول در صحبت‌ها مراعات شود.

کار از توصیه به وزارت ارتباطات برای هم افزایی به جای تلاش برای واگرایی در صنعت مخابرات گذشته و اکنون، متأسفانه تکیه بر ملاحظات شخصی و جناحی، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات را به جایی رسانده که عنوان می‌کنند مخابرات از خانواده‌ی ما نیست.

شرکت مخابرات ایران، باز هم وزارت ارتباطات و زیرمجموعه را به هم افزایی و همگرایی دعوت می‌کند. جناب وزیر ارتباطات از انحصار مخابرات صحبت کرده‌اند، در حالی که ۵۰ درصد پهن باند کشور در اختیار بخش خصوصی است و با امضای قرارداد بیت استریم که سه سال معطل مانده بود، بعید است دیگر حتی بهانه‌ای برای ادعای انحصار باقی مانده باشد.

با توضیحات گفته شده کاملا واضح هست که در هر شرایطی، حداکثر همکاری از سوی مجموعه مخابرات صورت گرفته است؛ ولی به محض خروج مدیرعامل همسو، فعالیت‌های شرکت مخابرات ضد بازار رقابتی و انحصاری تلقی می‌شود!

خلاصه مطلب آن که شرکت مخابرات ایران و مجموعه کارکنان آن دیگر بیش از این تاب تحمل و فشار نگاه‌های سیاسی در مدیریت را ندارند. زیرساخت ارتباطات کشور در حوزه انتقال بر طبق قانون در اختیار مخابرات است و وزارت ارتباطات به جای قدردانی از مخابرات که برون سپاری این کار دولتی عظیم را علی رغم تمام محدودیت‌ها انجام داده است و ضمنا در این سال‌ها حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان به خزانه واریز کرده است، در حال شاخ و شانه کشیدن برای این مجموعه شریف و خدمتگزار است.

قطعا توسعه تلفن ثابت به جز با منطقی شدن تعرفه‌ها اتفاق نخواهد افتاد و همگان می‌دانند وقتی وزارتخانه محترم ارتباطات در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم در تمام سال‌ها موضع زیگزاگی در این خصوص اتخاذ می‌کند، همین مطلب به روشنی موید عدم حقانیت است. زمانی که مدیرعامل از دولت است، تعرفه‌ها می‌تواند افزایش پیدا کند و زمانی که مدیریت از دولت نیست، مخابرات مانع توسعه تلقی می‌شود.

خواهش دوستانه و توصیه به مجموعه محترم وزارت ارتباطات این است که بحث‌هایی که باید در اشل مدیریتی و تخصصی حل شود را به رسانه نکشانند؛ پر واضح است که قربانی اصلی این کشمکش بی جهت، مشتریان در اقصی نقاط میهن عزیزمان و کارمندان غیور و تلاشگر مخابرات و حتی تمام صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در بخش‌های مختلف خواهد بود.

همچنین، در مورد سخنان سخیف و خارج از نزاکت دبیر سندیکای صنعت مخابرات، به ایشان اطلاع می‌دهیم که امکان شکایت از سخنان بی پایه و اساس مطرح شده و مهم‌تر از آن، بی ادبی و خروج از نزاکت ادبی و رفتاری ایشان از طریق مراجع قانونی و حقوقی برای شرکت مخابرات محفوظ می‌باشد و به نامبرده دوباره یادآور می‌شویم: “ادب مرد به ز دولت اوست.”

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*