رکورد سرعت اینترنت

رکورد سرعت اینترنت در ایران با شبکه 5G همراه اول شکست

اپراتور همراه اول امروز یکشنبه 10 اسفند 99 سومین سایت 5G خود را در تهران رونمایی کرد و در مراسم رونمایی از این سایت توانست رکورد سرعت اینترنت در ایران را بشکند.

اپراتور همراه اول طی هفته گذشته دو سایت 5G خود را در دو منطقه مختلف شهر مشهد به صورت Outdoor راه‌اندازی کرد و امروز یکشنبه 10 اسفند 99 نیز توانست سومین سایت 5G خود را در برج ستاره ونک تهران با حضور جمعی از مدیران ارشد اپراتور اول، کارشناسان حوزه ارتباطات و اصحاب رسانه افتتاح کند.

جزئیات راه‌اندازی سومین سایت 5G همراه اول

رکورد سرعت اینترنت

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در مراسم رونمایی از سومین سایت 5G این اپراتور با اشاره به اینکه ترافیک شبکه همراه اول طی یک سال اخیر به دلیل شیوع کرونا به دو برابر افزایش پیدا کرده است بیان کرد:

جزو معدود مجموعه‌هایی در کشور بودیم که فشار کاری روی همکارانم بیش از ایام عادی بود. معمولا کرونا برای شرکت‌های مختلف مقارن با دورکاری و کاهش فشار کاری است، اما در اپراتور دقیقا بالعکس این بود. در ایام کرونا در حوزه کاربری شاهد اختلال جدی نبودیم و امکانات ارتباطی کشور برای هر نیازی آماده خدمات دهی بود.

مدیرعامل همراه اول در ادامه گفته‌های خود بیان کرد افزایش تقاضا توسط کاربران ما را به ناچار به سمت تکنولوژی‌های جدید سوق می‌دهد. وی افزود:

2000 گیگابیت بر ثانیه بیت ریت در شبکه ما تحمل شد که عددی قابل توجه است. دیتاسنترهای همراه اول در سالجاری چندین برابر سنوات گذشته، ترافیک تولید و به شبکه ملی اطلاعات تزریق کردند. الان میزبان سرویسی هستیم که سال گذشته همین روزها در کشور ما وجود نداشت؛ میزبانی سرویس «شاد» به صورت کامل روی دیتاسنترهای همراه اول انجام می‌شود که تروپوت شاد از برخی پیام رسان‌های مشهور که توسط مردم استفاده می‌شود، بالاتر است.

اخوان بهابادی با تاکید بر اینکه کلیه این اقدامات ظرف مدت چند ماه به انجام رسید گفت ما نقش نیروگاهی در اپراتورها نداشتیم؛ اما اکنون در همراه اول مدعی هستیم بزرگترین نیروگاه فضای مجازی در اپراتور اول ارتباطی قرار دارد که همان دیتاسنترهایمان هستند؛ دیتاسنترهایی که زیر بار بوده و ترافیک قابل توجهی را در شبکه ارتباطی کشور تزریق می‌کند.

مدیرعامل همراه اول با اشاره به اینکه 5G یکی از فناوری‌هایی محسوب می‌شود که به ناچار باید به سمت آن پیش برویم گفت:

به هیچ وجه کار نمایشی در همراه اول انجام ندادیم و تا جایی که می‌شد از شبکه 4G و 4.5G نهایت استفاده را کردیم و الان نیاز داریم به 5G و بر همین اساس نخستین سایت نسل پنجم را در جوار حرم علی ابن موسی الرضا(ع) و دیگری را در نقطه دیگری از مشهد راه اندازی کردیم. تا انتهای سال علاوه بر تهران در اصفهان، شیراز، اهواز و تبریز سایتهایمان را روشن می‌کنیم و خدمت واقعی را در اختیار مشترکانمان می‌گذاریم که هر کسی دسترسی به این شبکه داشته باشد، قابلیت اتصال و استفاده از سرعت‌های این نسل را دارد.

شکست رکورد سرعت اینترنت در ایران توسط همراه اول

رکورد سرعت اینترنت

در مراسم راه‌اندازی سومین سایت 5G همراه اول با حضور کارشناسان و اصحاب رسانه سرعت 3.66 گیگابیت برثانیه ثبت شد. همچنین پیش از شروع مراسم نیز در حضور تعدادی از خبرنگاران سرعت 3.8 گیگابیت برثانیه به ثبت رسید که رکورد جدیدی برای سرعت اینترنت در ایران محسوب می‌شود. اخوان بهابادی پس از ثبت رکورد جدید سرعت اینترنت در ایران عنوان کرد:

البته تعداد دیوایس‌های 5G در کشور کم هست، اما مطمئن هستیم مثل دوران 3G و 4G مشکل دیوایس حل می‌شود و مردم می‌توانند به سرعت متصل شوند. البته سرمایه گذاری در 5G متفاوت است و نواحی تحت پوشش سایت‌های آن محدود خواهد بود. از این رو سرمایه گذاری مورد نیاز بسیار بیشتر و قابل توجه تر است و بنابراین انتظارمان به عنوان همراه اول، حمایت دولت و مجلس از سرمایه گذاری اپراتورها در 5G است.

مدیرعامل همراه اول در ادامه بیان کرد توسعه در ICT سر بزنگاه‌ها به یاری کشور می‌آید و اگر سرمایه گذاریهای گذشته به موقع انجام نشده بود، هنگام مواجهه با کرونا مشخص نبود چه اتفاقی می‌افتاد. اواخر سال گذشته کسی تصور نمی‌کرد 12 میلیون دانش آموز روی یک پلتفرم میزبانی شوند و در کلاس‌های درس شرکت کنند. این اتفاق می‌تواند در آینده و در موضوعات مختلف تکرار شود و لذا اگر سرمایه گذاری‌هایمان انجام نشده باشد، باعث نارضایتی در کشور می‌شود.

اخوان بهابادی در پایان گفته‌های خود با تاکید بر اینکه استفاده از اینترنت و فضای مجازی به عنوان یکی از ضروریات زندگی مردم محسوب می‌شود خاطرنشان کرد:

هنگام قطعی برق که مدتی قبل در تهران اتفاق افتاد، گزارشی از بازخوردهای مردم برای من فرستادند و جالب بود لوکیشن‌هایی که سایتهای ما کار می‌کرد موضوع برای مردم قابل تحمل بود، اما جاهایی که سایت‌های ما قطع شده بود، اعتراض به شدت بالا بود.

مرتضی طاهری بخش، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول نیز در این مراسم بیان کرد:

هم اکنون 50 نفر در همراه اول مسلط بر فناوری 5G هستند؛ در حالیکه سال 93 و در برابر تکنولوژی‌های قبلی مدتها طول کشید تا بتوانیم بر KPI آن مسلط شویم. آنتنی که ما در مشهد استفاده کردیم، آنتن تولید داخل بود و این برای ما ارزشمند است که از یک تولیدکننده داخلی برای راه اندازی 5G استفاده کردیم. اصلا نمی‌خواهیم وارد میدان مسابقه سرعت شویم، زیرا در این صورت در حق 5G جفا کرده ایم.

معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول با اشاره به اینکه برای انجام کارهای بزرگ باید تمام بخش‌های بایکدیگر همکاری کنند بیان کرد:

امروز واقعیت مجازی و گیمینگ را که مورد نیاز مردم و جوانان است، بین این مرکز و مرکز شهید کاظمیان خواهیم داشت. در سایت‌هایی که راه اندازی می‌شود اگر هر مشترکی گوشی 5G داشته باشد و در پوشش این نسل قرار گیرد، می‌تواند از سرویس این نسل استفاده کند. اگر دوستانمان در رگولاتوری، هر چه زودتر فرکانس‌های اختصاصی هر اپراتور در نسل پنجم را ارائه دهند، کار توسعه را با سرعت بیشتری پیش خواهیم برد.

گفتنی است مشترکان اپراتور همراه اول که به گوشی 5G دسترسی دارند می‌توانند به واسطه سایت‌های جدید 5G همراه اول از جدیدترین و سریع ترین اینترنت جهان استفاده کنند. همچنین آن دسته از مشترکانی که به گوشی 5G دسترسی ندارند، قادرند به کمک مودم و سرویس وای فای از این فناوری بهره‌مند شوند. اپراتور همراه اول از سال 95 طی همکاری با تیم‌های فنی اپراتور و شرکت‌های داخلی فرایند بومی کردن این فناوری را آغاز کرده و اکنون با افتتاح سه سایت 5G قصد دارد طی روزهای آیند در نقاط بیشتری از کشور سایت 5G خود را راه‌اندازی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. چیزی که برای من جالبه اینه که گوشیهای 5جی تویه دنیا قیمتاشون اکثرا بالاتر از 600 دلار هستن ! پس این 5جی به چه دردی میخوره وقتی گوشی نیس با اون استفاده کرد؟

  2. یه چیزی رو باید در نظر گرفت. سرعت ۳ و ۶ گیگابایت در حالی صورت میگیره که هنوز کاربران به اینترنت 5G دسترسی پیدا نکرده اند.
    ضمنا اپراتورهای همراه بسته های نامحدود اینترنتشون رو حذف کردن و هیچ خبرگزاری این موضوع رو پوشش نداده

  3. سلام
    لطفاً برای ترویج دانش یا دستکم برای پُز دادنش، اوّلین سایت نسل 5 را در دانشگاه افتتاح کنید
    و السلام

  4. سلام
    ما هم ضمن تبریک این ایام فرخنده امیدواریم سرعتی که رونمایی و فروخته میشود، در عمل کمتر از یکدهم آن ارائه نگردد
    (مگابیت بر ثانیه 380 = 10 ÷ 3.8 گیگابیت بر ثانیه) که اگر چنین شد، هیچ توجیه فنی ندارد مگر خطای انسانی! البته از نوع عمدی و ضداخلاقی
    و السلام

  5. سلام لطفا علت اینکه چرا گوشی های 5Gسامسونگ و اپل توانایی متصل شدن به 5Gهمراه اول و ایرانسل در نقاطی که 5Gپوشش داده شده را ندارن گزارشی تهیه کنید
    سایت های پیش پا افتاده به صورت واضح دلیلش نگفته بودن

    • اینکه کاری نداره سوار شتر بشو تو کوچه پس کوچه های امارات یه چرخ بزنی گوشیت به شبکه 5g متصل میشه به همین راحتی البته بهتره بری سمت برج خلیفه
      😆😆😆😆😆😆😆😆