بازی Torchlight 3

بازی Torchlight 3 و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Torchlight 3 – تورچ لایت 3 یک اثر نقش آفرینی است که محتواهای زیادی دارد و شاید در ابتدا برای تازه واردها کمی پیچیده باشد. نکات زیر می‌توانند کار را برای شما آسان‌تر کنند.

اگر اخیرا به سراغ بازی Torchlight 3 رفته‌اید و دو قسمت قبلی آن را هم بازی نکرده‌اید، شاید کمی دچار سردرگمی شوید. نکات زیر را به ذهن بسپارید تا پیشروی در بازی راحت‌تر انجام بپذیرد.

کسانی که به آثار دانجن کراولر (Dungeon crawler) و هک اند اسلش علاقه‌مند هستند، از سری بازی تورچ لایت نیز رضایت خواهند داشت. چیزی که این مجموعه را از آثاری همانند دیابلو 3 متمایز کرده، آزادی بالایی است که در بخش شخصی سازی ارائه می‌دهد و البته مکانیک‌های نوآورانه‌ای که تا مدت‌ها خسته کننده نمی‌شوند. پس از موفقیت‌های قسمت دوم، نسخه سوم به صورت دسترسی اولیه (Early Access) منتشر شد و هم‌اکنون در پلتفرم استیم در دسترس قرار گرفته است. با اینکه بازی هنوز کامل نشده و باید ویژگی‌های بیشتری به آن اضافه شود اما کاملا قابل انجام است.

راهنمای بازی Torchlight 3 برای تازه واردها

اگر اخبار مرتبط با این بازی را دنبال کرده باشید، احتمالا مطلع هستید که طرفداران از آن ناراضی هستند. سازندگان اعلام کرده بودند که بازی قرار است به صورت رایگان (فری تو پلی) و همراه با قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای منتشر شود اما نسخه فعلی نه تنها رایگان نیست، بلکه هنوز بخش داستانی کاملی هم ندارد و اکثر طرفداران، این مجموعه را برای بخش داستانی آن دوست دارند. مشکلات فنی و باگ‌ها را هم نباید فراموش کرد. اما به هر حال، بازی در حالت دسترسی اولیه قرار دارد و باید به تدریج اصلاح شده و البته بهبود پیدا کند.

اگر از کسانی هستید که نمی‌خواهند تا انتشار نسخه نهایی صبر کنند یا بازی را به تازگی آغاز کرده‌اید، نکات زیر را به خاطر بسپارید.

– بهترین حیوان را انتخاب کنید

بازی Torchlight 3

حیوانات یکی از بخش‌های مهم قسمت‌های قبلی بودند و در بازی Torchlight 3 نیز حضور پر رنگی دارند (حتی یک حیوان اختصاصی برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شده است). این حیوانات با یکدیگر متفاوت هستند، بعضی از آن‌ها قابلیت‌های تازه‌ای ارائه می‌دهند یا قدرت مبارزه شما را بالاتر می‌برند. پس اینکه بدانید کدام یک برای شما بهتر است، اهمیت ویژه‌ای دارد.

شما در ابتدای بازی، باید یک حیوان برای خود انتخاب کنید اما چندان در این زمینه حساس نباشید، زیرا می‌توانید آن را در ادامه و به دلخواه تغییر دهید. در بازی حیوانات زیادی وجود دارند که اگر آن‌ها را نجات دهید، به شما خدمت می‌کنند. البته به یاد داشته باشید که در قلعه خود، یک پناهگاه برای آن‌ها بسازید. ناگفته نماند که قابلیت آزاد کردن حیوانات را هم دارید و می‌توانید آن‌ها را به طبیعت بازگردانید.

– پورتال‌ها

بازی Torchlight 3

اگر وارد یک سیاه چال شده و در میانه راه، تصمیم به خروج از بازی بگیرید، تمام پیشرفت‌های شما حذف می‌شود و باید آن سیاه چال را از ابتدا آغاز کنید. اما برای این مشکل، یک راه حل ساده وجود دارد. قبل از اینکه از بازی خارج شوید، یک پورتال ساخته و به شهر بازگردید. اگر این کار را انجام دهید، پیشرفت‌های شما حذف نمی‌شود و هنگامی که به بازی برگشتید، می‌توانید سیاه چال مذکور را از همان جایی که رها کرده بودید، ادامه دهید.

– رلیک‌ها دائمی هستند

بازی Torchlight 3

در بازی پنج رلیک (Relic) وجود دارد: خون آشام (Blood Drinker)، سم (Bane)، قلب سرد (Cold Heart)، الکترود (Electrode) و نابودگر آتشین (Flaming Destroyer). هر کدام از این رلیک‌ها، قابلیت‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهند که بواسطه شخصیت خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

باید در انتخاب این قابلیت‌ها دقت کنید زیرا دائمی هستند و امکان تغییر دادن آن‌ها وجود دارد. همچنین باید به تطابق رلیک انتخاب شده با قابلیت‌های مبتنی بر کلاس توجه داشته باشید. اگر در انتخاب‌های خود اشتباه کرده باشید، شخصیت شما ممکن است ناکارآمد یا ضعیف از آب در بیاید و دچار مشکل شوید، پس در رابطه با انتخاب رلیک‌ها حساسیت به خرج دهید.

– حیوانات را برای فروش آیتم‌ها بفرستید

بازی Torchlight 3

رفت و آمد پیاپی به شهر برای فروش لوت‌هایی که به دست آورده‌اید، می‌تواند آزار دهنده باشد. اما آیا راه سریع‌تری برای فروختن آیتم‌ها وجود دارد؟ بله! شما می‌توانید حیوانات شخصی خود را به شهر بفرستید تا به جای شما، لوت‌ها را بفروشند.

این ویژگی فوق‌العاده است و امیدواریم که آن را در بازی‌های مشابه هم ببینیم. گاهی لوت‌های زیادی جمع آوری کرده‌اید که شامل تجهیزات، آیتم‌ها و اسلحه‌هایی می‌شوند که یا ضعیف هستند و یا با کلاس شما تناسب ندارند. بهترین کار این است که فروش آن‌ها را به حیوان خود بسپارید و او را راهی شهر کنید. با این کار هم در زمان صرفه جویی کرده‌اید و هم پول خوبی به دست آورده‌اید.

– برای احیا طلا کنار بگذارید

بازی Torchlight 3

در بازی‌های نقش آفرینی، هنگامی که به مراحل و لول‌های بالا می‌رسید، باید پول رایج بازی را به مقدار لازم داشته باشید، زیرا در بخش‌های مختلف می‌توانند به شما کمک کنند. این مسئله در بازی Torchlight 3 نیز اهمیت دارد، زیرا اگر طلای کافی داشته باشید، می‌توانید در همان جایی که کشته شده‌اید، احیا شوید و پیشرفت‌های خود را از دست ندهید.

درست است که احیا در شهر به صورت رایگان انجام می‌شود اما پیشرفت‌های خود را از دست می‌دهید که آزار دهنده خواهد بود. فقط هنگامی به سراغ احیا در شهر بروید که طلای کافی ندارید.

– اولویت با قدرت‌های هجومی

بازی Torchlight 3

در بازی قابلیت‌های زیادی وجود دارد که هر کدام برای هر کلاس، فواید خاصی دارند. اگر بازی را به تازگی آغاز کرده‌اید، توصیه می‌کنیم که تمرکز خود را برای قابلیت‌های بگذارید که مرتبط با قدرت هجومی شما هستند و کمک می‌کنند تا آسیب بیشتری به دشمنان وارد کنید.

اینکه بتوانید دشمنان را زودتر از بین ببرید، لول آپ (Level Up) شدن را آسان‌تر می‌کند. نگران قابلیت‌های دیگر هم نباشید، جایی نمی‌روند و در ادامه می‌توانید به ارتقای آن‌ها بپردازید.

– قلعه بسازید

بازی Torchlight 3

ساخت و ساز از ضروریات بازی نبوده و کاملا دلخواه است اما انجام آن، ویژگی‌های مثبتی برای بازیکنان به همراه خواهد داشت. اولین نکته، قابل انتقال بودن قلعه شما است. بنابر این اگر بازی را با یک شخصیت جدید آغاز کردید، می‌توانید به قلعه قبلی خود دسترسی داشته باشید که کار را کمی آسان‌تر می‌کند.

در ساخت قلعه، توصیه ما این است که خانه کیمیاگری (Arcanum)، فروشگاه اتوماسیون (Automation Shop) و کارگاه (Workshop) را حتما بسازید، زیرا کمک زیادی به شما می‌کنند.

– گریندینگ (Grinding)

بازی Torchlight 3

مجموعه تورچ لایت هرگز داستان بزرگ و خاطره انگیزی نداشته و تمرکز اصلی آن بر روی گیم پلی است. مکانیک‌ها و سیستم‌های بازی اگر چه سرگرم کننده هستند اما برای رسیدن به تجهیزات و لول‌های بالاتر، باید به سراغ گریند کردن بروید که معمولا کار خسته کننده‌ای است.

اگر با اصطلاح گریندینگ در دنیای بازی آشنایی ندارید، به مجموعه کارهای تکراری گفته می‌شود که آن‌ها را انجام می‌دهید تا لول خود را ارتقا دهید یا شخصیت خود را بهبود ببخشید. این اصطلاح را با نام فارمینگ (Farming) نیز می‌شناسند. برای مثال، اگر می‌خواهید یک شمشیر قوی‌تر پیدا کنید، باید تعدادی مرحله فرعی را چندین بار تکرار نمایید یا با یک غول آخر، چندین بار به مبارزه بپردازید تا به خواسته خود برسید. این مسئله در بازی Torchlight 3 شاید باعث ایجاد ریتم یکنواختی شود و حتی لذت آن را کاهش دهد اما به هر حال، راه دیگری برای پیشرفت وجود ندارد.

– کلاس‌ها

بازی Torchlight 3

بازیکنان نمی‌توانند شخصیتی که در بخش تک نفره ساخته‌اند را در بخش آنلاین استفاده کنند، این مسئله را به خاطر بسپارید تا غافل گیر نشوید.

در سوی دیگر، بعضی از کلاس‌ها همانند شارپ شوتر (Sharpshooters) و داسک میج (Dusk Mages) شاید در حالت تک نفره بازدهی لازم را نداشته باشند و هر چه قدر هم تلاش کنید، نتوانید با آن‌ها دشمنان را به راحتی از بین ببرید! این شخصیت‌ها اما در بخش آنلاین می‌توانند درخشان ظاهر شوند و کافی است یک تیم در کنار آن‌ها حضور داشته باشد تا قدرت اصلی خود را نشان دهند. پس این نکات را فراموش نکنید و مطمئن شوید که شخصیت شما برای بخش تک نفره یا آنلاین مناسب است. توصیه می‌کنیم که برای بخش انفرادی، به سراغ کلاس‌های ریل مستر (Railmaster) و فورجد (Forged) بروید.

– به دیسکورد سر بزنید

مسلما در این مطلب نمی‌توانستیم به تمامی نکات مرتبط با بازی بپردازیم. اگر مشکلی دارید و در جستجوی برطرف کردن آن هستید یا می‌خواهید نکات بیشتری بدانید، می‌توانید به صفحه رسمی بازی در دیسکورد سر بزنید که پذیرای تمام طرفداران و مخاطبان بازی است و بازیکنان حرفه‌ای در آنجا به سوالات شما پاسخ می‌دهند. جامعه بازی تورچ لایت 3 کم‌نظیر است و صفحه دیسکورد بازی بیش از 23 هزار عضو دارد.

آیا بازی Torchlight 3 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*