گرافیکی ترین بازی های موبایل

گرافیکی ترین بازی های موبایل که باید تجربه کنید

گرافیکِ بالا تنها به رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها خلاصه نمی‌شود؛ در ادامه می‌توانید با گرافیکی ترین بازی های موبایل برای اندروید و آی او اس آشنایی پیدا کنید.

اگر از طرفداران بازی های موبایل هستید و بر روی اندروید یا آی او اس بازی می‌کنید، در این مطالب می‌توانید تعدادی از گرافیکی ترین بازی های موبایل را بشناسید.

شاید دو یا سه دهه قبل، کمتر کسی انتظار داشت که گرافیک بازی‌ها تا این اندازه پیشرفت داشته باشد، اگر چه در رابطه با آن رویاپردازی می‌کردیم. حالا که در نسل نهم کنسول‌ها قرار داریم، گرافیک بازی‌ها بیش از پیش به فوتورئالیسم نزدیک شده و گاهی آن را با واقعیت اشتباه می‌گیریم. این مسئله اما تنها به کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی ختم نمی‌شود، حتی موبایل‌های هوشمند هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

گرافیکی ترین بازی های موبایل

شما لزوما به یک کنسول با سخت افزار قدرتمند یا یک ابررایانه نیاز ندارید تا بهترین گرافیک‌ها را تجربه کنید. حتی گوشی موبایل کوچک شما هم از آثاری پشتیبانی می‌کند که از نظر گرافیکی، خیره کننده و چشم نواز هستند. در ادامه با ما همراه شوید تا با تعدادی از این عناوین آشنا شوید. ناگفته نماند که آثار گرافیکی زیادی برای موبایل وجود دارد و ما مسلما نمی‌توانستیم در این مطلب به همگی آن‌ها بپردازیم. همچنین لینک دانلود بازی‌ها از گوگل استور و اپل استور نیز در متن آمده است.

– بازی Inside

گرافیکی ترین بازی های موبایل

یکی از تحسین شده‌ترین بازی‌های تاریخ. اینساید یک اثر دو و نیم بعدی است که در آن، نقش پسر جوانی را بر عهده دارید که باید از موانع خطرناک و ترسناکی عبور کند. هر چه کمتر از بازی بدانید، بیشتر جذب فضاسازی و دنیای آن خواهید شد، بنابر این بهتر است که بیش از این در رابطه با داستان آن توضیح ندهیم.

این بازی بر روی کنسول‌ها و رایانه فوق العاده بود و نسخه موبایلی آن نیز به همان اندازه باکیفیت است. اینساید فضای تاریکی دارد و استرس زیادی به مخاطب وارد می‌کند. این بازی مرموز و غم انگیز، به اندازه اثر قبلی استودیوی پلی‌دد (Playdead) یعنی لیمبو (Limbo) قدرتمند بوده و همه بازی دوستان باید حداقل یک بار آن را تجربه کنند. نسخه اندروید این بازی فعلا از گوگل پلی استور حذف شده اما می‌توانید آن را از سایت‌های ایرانی دانلود کنید. اینساید بر روی پلتفرم‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ نیز در دسترس قرار دارد.

– بازی Fortnite

گرافیکی ترین بازی های موبایل

احتمالا از دعوای حقوقی و بزرگ شرکت‌های اپیک گیمز و اپل مطلع هستید. به طور خلاصه، ماجرا از آنجایی آغاز شد که اپیک، قابلیت خرید مستقیم آیتم‌ها را در نسخه آی او اس بازی فورتنایت (و همچنین نسخه اندروید) فعال کرد و از آنجایی که با این کار، دیگر سودی به اپل نمی‌رسید، آن‌ها بازی را از اپ استور حذف کردند. ادعای اپل این بود که بازی مذکور، یکی از قوانین آن‌ها را نقض کرده و هیچ کدام از شرکت‌های ترد پارتی اجازه ندارند که از قوانین و پروسه پرداخت تعیین شده سرپیچی کنند. این مسائل را که کنار بگذاریم، نمی‌توان انکار کرد که گرافیک فورتنایت بر روی موبایل تا چه اندازه عالی و بی‌نقص است.

این بازی بتل رویال بزرگ، از همان ابتدا که قدم به دنیای موبایل گذاشت، باعث تعجب طرفداران عناوین موبایلی شد، خصوصا اینکه به خوبی بهینه سازی شده بود و در کنار گرافیکی نزدیک به نسخه اصلی، به شما اجازه می‌داد که بدون هیچ مشکلی در کنار 99 بازیکن دیگر به رقابت بپردازید. می‌توان انتظار داشت که مشکل اپیک با اپل و گوگل حل شود و این بازی در آینده نزدیک به گوشی‌های هوشمند بازگردد.

– بازی The Room: Old Sins

گرافیکی ترین بازی های موبایل

اگر از طرفداران عناوین معمایی و فکری هستید و بر روی موبایل هم بازی می‌کنید، به احتمال زیاد با سری بازی اتاق آشنایی دارید. این مجموعه به دلیل طراحی هوشمندانه اشیا و معماهایش، معمولا جز بهترین‌های ژانر پازلی است. در این میان، قسمت چهارم که در سال 2018 منتشر شد، جایگاه ویژه‌ای دارد و نه تنها از معماهای هوشمندانه‌ای بهره می‌برد، بلکه گرافیک آن هر نوع مخاطبی را هیجان زده می‌کند.

در این بازی، در هر مرحله، شما در مقابل یک جعبه پازل قرار می‌گیرید و تمام تمرکزتان بر روی این وسیله و تعامل با آن خواهد بود. بازی در ظاهر آسان به نظر می‌رسد اما به تدریج متوجه می‌شوید که برای حل معماها باید تمامی سلول‌های مغز خود را به کار بگیرید. اگر نسخه Old Sins شما را راضی کرد، توصیه می‌کنیم به سراغ قسمت سوم مجموعه بروید که آن هم طرفداران زیادی دارد.

– بازی The Witness

گرافیکی ترین بازی های موبایل

ویتنس یک بازی پازلی است که در نگاه اول، مخاطبان را به یاد عناوین ماجراجویی کلاسیکی همچون میست (Myst) یا ریون (Riven) می‌اندازد اما در ادامه و با پیشروی در مراحل، متوجه می‌شوید که در زیر این گرافیک زیبا، پازل‌های به شدت سختی وجود دارد که هر کسی را به چالش می‌کشد.

بازی The Witness حالت جهان باز دارد و اگر در حل یک پازل دچار مشکل شوید، می‌توانید پازل‌های دیگر را حل کرده و در یک زمان دیگر به حل پازل سخت‌تر بپردازید. بازی به صورت کاملا سه بعدی ساخته شده و با اینکه راه رفتن در نسخه موبایل، به خوبی نسخه‌های اصلی نیست (که با توجه به لمسی بودن صفحه نمایش، قابل درک است) اما گرافیک آن کاستی‌ها را جبران می‌کند.

– بازی The Unfinished Swanگرافیکی ترین بازی های موبایل

یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های پازلی چند سال اخیر؛ بازی The Unfinished Swan یک تجربه فراموش نشدنی برای مخاطبان است. ساخت دنیاهای زیبا و خارق العاده در یک فضای سه بعدی هرگز تا این اندازه جذاب و اعتیادآور نبوده است. علاوه بر این، داستان تاثیرگذار بازی را هم نباید نادیده گرفت.

این بازی برای پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی نیز منتشر شده اما اگر به آن پلتفرم‌ها دسترسی ندارید، می‌توانید به سراغ نسخه آی او اس بازی بروید. گرافیک اثر در نگاه اول شاید چندان قابل توجه نباشد اما کافی است کمی به جزئیات آن توجه کنید تا متوجه شوید چه کیفیتی دارد.

 – بازی Sayonara Wild Hearts

گرافیکی ترین بازی های موبایل

بازی سایونارا آن قدر خوب برای گوشی‌های هوشمند بهینه شده که این گونه به نظر می‌رسد ابتدا برای موبایل‌ها ساخته شده و سپس برای پلتفرم‌های دیگر انتشار یافته است! در سال‌های اخیر، بازی‌های زیادی در سبک دویدن بی‌نهایت (Endless Runner) ساخته شده؛ در این گونه آثار، باید تا آنجا می‌توانید جلو بروید و امتیاز جمع کنید اما سازندگان بازی Sayonara Wild Hearts، ایده دویدن را گرفته و آن را با یک داستان عاشقانه تلفیق کرده‌اند.

آن‌ها در راستای تولید یک اثر خاص، یک گرافیک درخشان هم برای بازی طراحی کرده‌اند که چشم‌ها را تسخیر می‌کند. این بازی اکشن مبتنی بر موسیقی، تنها برای آی او اس منتشر شده و داستان دختر جوانی را روایت می‌کند که اخیرا شکست عشقی خورده است.

– بازی PUBG Mobile

گرافیکی ترین بازی های موبایل

اگر در جستجوی یک اثر بتل رویال درجه یک هستید یا از نظر شما فورتنایت یک بازی کودکانه است، پابجی موبایل می‌تواند یک گزینه جایگزین مناسب باشد که اتفاقا در دسترسی به آن نیز مشکلی نخواهید داشت. این بازی مُدهای مختلف جالبی دارد اما بخش بتل رویال آن از هر لحاظ پرکشش است و دست کمی از نسخه اصلی ندارد.

بازی PUBG Mobile تا آن جا که امکان پذیر بوده، در بخش گرافیک و گیم پلی بر پایه واقع گرایی استوار است و هر آنچه که از یک بازی اکشن بخواهید را در آن می‌توانید پیدا کنید. در این مطلب به بازی کال آف دیوتی موبایل نپرداخته‌ایم اما از کنار آن هم نمی‌توان عبور کرد و گرافیک راضی کننده‌ای دارد. ما در اینجا، به مقایسه دو بازی مذکور پرداخته‌ایم.

– بازی Asphalt 9: Legends

گرافیکی ترین بازی های موبایل

دلیل موفقیت و محبوبیت آسفالت 9 در دو کلمه خلاصه می‌شود: گرافیک بالا. کسانی که یک گوشی جدید خریداری کرده‌اند، معمولا باید به یک سوال پاسخ دهند، «آیا آسفالت 9 را اجرا می‌کند؟» و اگر موبایل شما بتواند این بازی را با نرخ فریم مناسب اجرا کند، یک گوشی قدرتمند در نظر گرفته می‌شود.

شاید مکانیک‌های گیم پلی بازی چندان واقع گرایانه نبوده و اتومبیل شما معمولا در حال پرواز کردن باشد اما گرافیک بازی، باعث می‌شود تا به هیچ چیز دیگری توجه نکنید. بازی Asphalt 9: Legends با جزئیات نورپردازی و تکسچرهای محیطی باکیفیتی که ارائه می‌دهد، می‌تواند طرفداران عناوین گرافیکی و البته مسابقه‌ای را جذب کند. حالا اما تنها سوال این است که آیا گوشی شما آسفالت 9 را اجرا می‌کند یا خیر.

– بازی Grid Autosport

گرافیکی ترین بازی های موبایل

اما کار ما با ژانر اتومبیل رانی به پایان نرسیده و اینجا باید به گرید اتو اسپورت نیز اشاره کنیم که انتخاب اول بسیاری از بازی دوستان است. چیزی که این عنوان را از آثار مشابه متمایز می‌کند، تلاش سازندگان برای شبیه سازی درست مکانیک‌ها و المان‌های مختلف است؛ از گزینه‌های شخصی سازی فراوان تا ماشین‌هایی با جزئیات باورنکردنی و محیط‌هایی که باعث می‌شوند تا در فضای بازی غرق شوید.

بازی Grid Autosport اثری است که می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کند و تا مدت‌ها از آن خسته نشوید. شاید دلیل این جذابیت، گرافیک آن باشد که بسیار واقع گرایانه از کار در آمده و کمک می‌کند تا بازیکنان به ماشین‌های خود اهمیت بیشتری دهند. تنها مشکل بازی شاید این باشد که باتری گوشی شما را خیلی زود خالی می‌کند اما اگر این مسئله را کنار بگذاریم، گرید اتو اسپورت را باید حتما تجربه کنید.

– بازی Genshin Impact

گرافیکی ترین بازی های موبایل

بازی گنشین ایمپکت از زمان عرضه، به یک پدیده جهانی تبدیل شده و توانسته بازار بازی‌های موبایل را به تسخیر خود در آورد. این بازی در دو ماه اول انتشار، بیش از 400 میلیون دلار برای شرکت سازنده در آمد داشت و کمتر اثری می‌تواند این روزها با آن رقابت کند! این بازی نقش آفرینی فری تو پلی، شما را در یک جهان باز بزرگ قرار می‌دهد و بدون شک از مکانیک‌های گیم پلی، دنیای شگفت انگیز و گرافیک انیمه‌ای خوش ساخت آن لذت خواهید بود.

بازی Genshin Impact که در گیم اواردز 2020، نامزد جایزه بهترین بازی موبایل سال شد، یکی از آن آثاری است که هر گیمری باید حداقل یک بار به سراغ آن برود.

کدام یک از عناوین فهرست گرافیکی ترین بازی های موبایل را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. – بازی Fortnite که برای بچه هاست

    – بازی PUBG Mobile اینقدر چیتر و متقلب توش داره که نگوو اعصابت خورد میشه