احراز هویت خریداران سیم کارت

قانونی شدن احراز هویت خریداران سیم کارت با رمز یک بار مصرف

وزارت ارتباطات به‌تازگی بر قانونی شدن احراز هویت خریداران سیم کارت تأکید کرده و چگونگی احراز هویت و فعال کرن رمز یک بار مصرف را اعلام کرده است.

وزارت ارتباطات با تأکید بر الزام قانونی احراز هویت مشترکان موبایل توسط اپراتورها، نحوه احراز هویت خریداران سیم کارت و عملیاتی کردن رمز یک بار مصرف این سیم‌کارت‌ها را اعلام نمود.

طبق قانون، اپراتورهای تلفن همراه موظف هستند تا هر مشترکی را در زمان اشتراک و خرید سیم کارت شناسایی کنند. بر اساس دستورالعمل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وقتی فردی قصد خریداری سیم‌کارت یا فعال‌سازی آن را دارد، اپراتورها از طریق ارسال رمز یک بار مصرف اقدام به احراز هویت وی می‌کنند.

روش احراز هویت خریداران سیم کارت

در این روش هنگام خرید سیم کارت کد یک بار مصرف به انتخاب مشترک به یکی از سیم کارت‌هایی که به نام او در شبکه‌های اپراتور به ثبت رسیده است، ارسال می‌شود و برای ادامه فرآیند خرید و فعال سازی سیم کارت جدید باید کد ارسال شده را وارد کرد.

وزارت ارتباطات یکی از مهم‌ترین نتایج اجرای این طرح را احراز هویت دقیق کاربران و جلوگیری از فعال‌سازی سیم کارت با سوءاستفاده از مدارک شناسایی دیگران می‌داند. در طرح مذکور علاه بر احراز هویت بیومتریک‌ (اثر انگشت) و عملیاتی کردن رمز یک بار مصرف برای سیم کارت‌های اولی، رمز یک بار مصرف به سیم کارت معرف ارسال شده و فعال می‌گردد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*