کارتریج

خرید مطمئن کارتریج از سایت اچ پی گالری

کسانی که در حوزه چاپ و پرینت فعالیت دارند با قطعه‌ای به نام کارتریج آشنا هستند و هر روزه آن را مورد استفاده قرار می‌دهند اما بدون شک آگاهی سایر افراد نسبت به آن می‌تواند کم باشد.

صنعت چاپ و پرینت یکی از صنایعی است که در دهه‌های اخیر خدمات فراوانی به بشر ارائه داده و در انتشار آگهی‌، تبادل خبر، حفظ اسناد و کارهای مشابه مورد استفاده واقع شده است.

این صنعت حتی با رایانه‌ای شدن دنیا و تغییراتی مانند نگهداری اسناد به شکل الکتریکی، انتشار خبر به شکل آنلاین در قالب‌های مختلف بصری و متنی، اعتبار و ارزش خود را از دست نداده است. زیرا همواره احساس نیاز به یک نسخه چاپی وجود دارد.

کارتریج یکی از اصلی‌ترین قطعات در دستگاه پرینتر به شمار می‌آید. پس اگر با آن آشنایی ندارید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا نکات زیادی را در مورد آن توضیح دهیم.

کارتریج چیست؟

به منبع رنگ یا جوهر در چاپگرها کارتریج (Cartridge) گفته می‌شود. این قطعه طی یک بازه زمانی و بسته به مقدار استفاده از آن نیاز به تعویض یا شارژ دارد. به طور کلی انواع این کارتریج در چند دسته قرار می‌گیرند که به شرح زیر هستند.

خرید کارتریج جوهرافشان

خرید این نوع کارتریج یکی از رایج‌ترین انواع آن است بسیار مرسوم است و با پاشیدن رنگ از طریق منفذهای بسیار ریز در هد پرینتر، باعث خلق نوشته یا تصویر روی کاغذ می‌شود.
به طور کلی نوع جوهر افشان از سه رنگ اصلی آبی، قرمز و زرد تشکیل می‌شود و در بسیاری از آن‌ها برای تولید رنگ مشکی از ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر استفاده می‌کنند ولی رنگ مشکی نهایی زیاد جالب نیست.

به همین دلیل در مدل‌های جدید در کنار سه رنگ اصلی، یک مخزن برای رنگ مشکی نیز در نظر گرفته شده است.

همچنین در بسیاری از نمونه‌های قدیمی مخزن سه رنگ اصلی به یکدیگر متصل بود و در صورت تمام شدن یکی از رنگ‌ها باید کل قطعه تعویض یا شارژ می‌شد. اما امروزه با جدا کردن مخزن رنگ‌ها از یکدیگر این مشکل حل شده است.
در نمونه‌های جدید که برای چاپ حرفه‌ای عکس مورد استفاده قرار می‌گیرند به غیر از رنگ آبی، قرمز، زرد و مشکی از دو رنگ مکمل آبی و قرمز روشن نیز استفاده می‌شود.

مشکل اصلی کارتریج‌ جوهر افشان قیمت بالای آن‌ها، خشک شدن رنگ‌ها در صورت بی استفاده ماندن در یک بازه زمانی مشخص و مصرف زیاد رنگ است و به دلیل وجود چنین مسائلی بسیاری از افراد به استفاده از نوع لیزری این قطعه روی آورده‌اند.

خرید کارتریج لیزری

نوع لیزری این قطعه به جای استفاده از رنگ برای چاپ متون و تصاویر، از تونر و پودر استفاده می‌کند. پودر موجود در این نوع، بسیار ریز و فشرده با خاصیت مغناطیسی است. امروزه برای ساخت این پودر از مواد پلیمری استفاده می‌کنند اما در گذشته ساختار این پودر را اکسید و کربن تشکیل می‌داد.

دلایل خرید کارتریج لیزری نسبت به جوهرافشان کارتریج لیزری از نوع جوهر افشان آن کیفیت بالاتری دارند و عمر آن‌ها بسیار بیشتر است. برای نگهداری آن‌ها نیاز به رعایت نکات ویژ‌ه‌ای نیست فقط باید به دور از رطوبت قرار گیرند.
اما باید بدانید که برای چاپ عکس‌های حرفه‌ای استفاده از نوع جوهر افشان بهتر است. تونر لیزری برای چاپ یک متن یا تصویر، به وسیله یک درام الکترواستاتیکی ذوب می‌شود سپس تصویر را به کمک غلتک‌های حرارتی روی کاغذ ماندگار می‌کند.

خرید کارتریج اصل

خرید این قطعه در یک دسته‌بندی دیگر به کارتریج اصلی و طرح اصلی تقسیم می‌شود که طرح اصلی خود شامل زیر دسته‌های سازگار، بازیافتی، بازتولیدی و دوباره پر شده است.

به طور کلی منظور از نوع اصلی این قطعه، محصول ساخته شده توسط شرکت‌هایی مانند کانن یا اچ پی است که علاوه بر ساخت دستگاه پرینتر، به ساخت Cartridge ویژه همان دستگاه نیز می‌پردازند. قطعه اصلی از مواد نو یا بازیافتی تولید می‌شود، اما از نکات مهم در ساخت آن می‌توان به استفاده از استانداردهای لازم و برچسب اصالت کالا اشاره کرد.

کارتریج طرح اصلی

اجازه دهید انواع آن را بشناسیم.

  • مدل سازگار که توسط شرکت سازنده دستگاه ساخته نشده است اما با بعضی از دستگاه‌ها سازگاری دارد. معمولا روی جعبه این قطعه برچسب سازگار چسبانده می‌شود و می‌توان توضیحات آن را در نام دستگاه‌های سازگار مشاهده کرد.
  • نوع بازتولیدی که از قطعات استفاده شده ساخته می‌شود، اما در هنگام ساخت تمام اجزای آن از هم باز شده‌اند و در صورت نیاز آن‌ها را با نمونه‌های جدید تعویض کرده‌اند. این کارتریج را پس از پر کردن به بازار عرضه می‌کنند.
  • در نوع بازیافتی همان‌طور که از نام آن مشخص است برای ساخت و عرضه آن از اجزای بازیافتی استفاده می‌کنند.
  • کارتریج دوباره پر شده که در این نوع ضمن پر کردن دوباره تونر، سایر اجزاء مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض خواهند شد.

نحوه نگهداری

برای افزایش طول عمر کارتریج بهتر است بسته به نوع لیزری یا جوهر افشان در نگهداری آن دقت لازم را داشت. نوع لیزری این قطعه نباید در محیط مرطوب و در تماس با آب قرار گیرد زیرا پودر آن نمناک می‌شود و پس از آن قابلیت خود را از دست می‌دهد.

جوهر افشان‌ها اگر به مدت زیادی مورد استفاده قرار نگیرند خشک می‌شوند. همچنین باز بودن محفظه آن‌ها و گرم بودن هوا دلیل دیگری برای خشک شدن جوهر دستگاه پرینتر جوهر افشان است.

علاوه بر این، باید نهایت دقت را در هنگام در آوردن جوهر دستگاه برای شارژ مجدد به کار ببرید و این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.
اگر در منزل یا محل کار خود از پرینتر استفاده می‌کنید، همواره آن را مورد بررسی قرار دهید و از مناسب بودن دمای محیط مطمئن شوید.

کارتریج

خرید مطمئن کارتریج از سایت اچ پی گالری

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید کارتریج، آشنایی با یک فروشگاه معتبر است که علاوه بر ارائه محصولات باکیفیت و بااصالت، اطلاعات کافی را درباره آن در اختیار مشتری قرار دهد.

اچ پی گالری به عنوان یک فروشگاه اینترنتی فروش ماشین اداری فعالیت می‌کنند و مشتریان آن می‌توانند برای تهیه انواع کارتریج اصل و محصول برندهای معتبر به این سایت کاملا اعتماد کنند.
یکی از برترین ویژگی‌های این فروشگاه امکان شارژ جوهر پرینتر و فروش لوازم جانبی آن است. همچنین می‌توانید پرینتر خود را برای تعمیر حرفه‌ای و تعویض قطعات به این گروه متخصص بسپارید. با خرید از این فروشگاه علاوه بر لذت خرید آسان، محصولاتی با کیفیت بالا دریافت خواهید کرد.

خرید از اچ پی گالری به معنای اطمینان از کیفیت چاپ بعدی شما است.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*