مسیریاب صوتی گوگل مپس

مسیریاب صوتی گوگل مپس در ایران فعال شد

با قابلیت مسیریاب صوتی گوگل مپس – Google Maps می‌توانید از این به بعد مسیرها را به کمک دستیار صوتی گوگل متوجه شوید و کمتر به گوشی بنگرید.

مسیریاب صوتی گوگل مپس یکی از بنیادی‌ترین ویژگی‌های این برنامه محسوب می‌شود که متاسفانه از ابتدای کار مپس در ایران، امکان استفاده از آن وجود نداشت. مدت زمان زیادی از شروع پشتیبانی گوگل مپس از وضعیت ترافیک خیابان‌های ایران نیز نمی‌گذرد و همین چند سال پیش بود که پلیس راهنمایی و رانندگی ایران اعلام کرد با فراهم کردن زیرساخت‌ها، امکان اطلاع وضعیت شلوغی خیابان‌ها را برای اپلیکیشن‌های مسیریابی فراهم کرده است. حالا به تازگی سامانه مسیریاب صوتی گوگل مپس برای ایرانیان فعال شده و بدون نیاز به نگاه کردن به گوشی برای پیدا کردن مسیر، می‌توانید با شنیدن صدای دستیار صوتی گوگل مسیر پیش رویتان را انتخاب کنید.

اگر موبایلتان را به سیستم بلوتوث خودرو متصل کنید می‌توانید به راحتی از طریق اسپیکر ماشین دستورهای صوتی گوگل مپس را بشنوید. از آن‌جایی که دستیار صوتی گوگل – Google voice assistant از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند، تمامی دستورات گوگل نویگیشن – Google Navigation نیز به زبان انگلیسی خواهند بود. البته نام خیابان‌ها با همان نام اصلی گفته می‌شوند اما کمی تشخیص و فهمیدن لهجه انگلیسی گوگل اسیستنت دشوار است!

نحوه فعال کردن مسیریاب صوتی گوگل مپس

برای فعالسازی این ویژگی نیازی به آپدیت نرم افزاری یا نصب برنامه‌های تغییر آی پی نبوده و تنها با انتخاب مبدا و مقصد سفر و در نهایت لمس گزینه Start، شاهد شروع مسیریابی و دستورات صوتی خواهید بود.

قابلیت‌های نویگیشن گوگل مپس

به بهانه فعال شدن مسیریاب صوتی گوگل مپس قصد داریم نگاهی به تنظیمات بخش Navigation این برنامه داشته باشیم تا بتوانید از این ویژگی به صورت بهینه استفاده کنید. برای این کار بایستی روی عکس پروفایل حساب گوگل‌تان تپ کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.

روی اولین گزینه یعنی Navigation بزنید تا وارد منوی تنظیمات این بخش شوید.

مسیریاب صوتی گوگل مپس

در اینجا می‌توانید صدای مسیریاب صوتی گوگل مپس را فعال یا غیرفعال کنید و همچنین می‌توانید به او بگویید تا فقط در زمان‌های ضروری صحبت کند. همچنین میزان بلندی صدای آن را می‌توانید کمتر یا بیشتر کنید. فعالسازی صدا حین اتصال بلوتوث و صدا زدن دستیار گوگل با فرمان «Ok Google» از جمله ویژگی‌هایی هستند که می‌توانید با شخصی‌سازی آن‌ها، از ویژگی‌های پنهان این بخش استفاده کنید.

سایر بخش‌های Navigation مربوط به فرآیند مسیریابی گوگل مپس بوده و ارتباطی به راهنمای صوتی‌اش ندارد. برای نمونه می‌توانید با اعمال تنظیماتی از انتخاب آزادراه‌ها، عوارضی یا پل‌ها به عنوان مسیر جلوگیری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام این برنامه در ایران کار نمی کنه چون من تمام مراحل را دزست رفتم نشد و در حند سایت معتبر دیگه هم رفتم اونا هم همیین مشکل را داشتن اصلا برتامه فارسی فعال تیست