رایج‌ترین مشکلات آیفون 12

رایج‌ترین مشکلات آیفون 12 + راه حل

با بررسی رایج‌ترین مشکلات آیفون 12 – iPhone 12 شما را در رفع و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی این گوشی‌ها یاری خواهیم کرد.

همانطور که از عرضه آیفون سری 12 اپل دور می‌شویم، مشکلات و مسائل مختلفی در مورد مدل‌های پرچمدار جدید این شرکت به گوش می‌رسد. با آنکه بازخوردهای خوبی از کاربران آیفون 12 مشاهده می‌شود، اما بنظر می‌رسد که این سری از آیفون‌ها نیز با مشکلات و مسائلی همراهند.

خوشبختانه، قبل از آنکه نیاز باشد به تعمیرگاه مراجعه کنید، خودتان می‌توانید این مشکلات را  برطرف کنید. به همین منظور در این پست قصد داریم تا به شما در رفع رایج‌ترین مشکلات آیفون 12 ، آیفون 12 مینی، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس کمک کنیم.

قبل از شروع به بررسی مشکلات و راه حل‌ها، پیشنهاد می‌شود که به تنظیمات گوشی بروید و مطمئن شوید که آخرین نسخه iOS 14 روی گوشی شما نصب است، در غیر این صورت، آن را به‌روزرسانی کنید.

توجه:مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند.

فهرست رایج‌ترین مشکلات آیفون 12

مشکل عمر باتری آیفون 12

درحالیکه اغلب کاربران از عمر باتری فوق‌العاده این سری از گوشی‌های آیفون لذت می‌برند، برخی از کاربران متوجه شده‌اند که باتری این گوشی زودتر از حالت عادی تخلیه می‌شود. اگر شما هم با مشکل عمر باتری که یکی از رایج‌ترین مشکلات آیفون 12 است مواجه شده‌اید، دستورالعمل‌های زیرا را امتحان کنید.

اگر باتری گوشی شما سریعتر از حالت طبیعی آن تخلیه می‌شود، به شما توصیه می‌کنیم که قبل از انجام هر کاری، گوشی خود را ری استارت کنید. دکمه پاور گوشی آیفون 12، آیفون 12 مینی، آیفون 12 پرو یا آیفون 12 پرو مکس خود را فشار دهید. یک دقیقه صبر کنید. اگر پس از آنکه گوشی روشن شد مشکل همچنان ادامه داشت، مورد بعدی را امتحان کنید.

ممکن است این کمپانی مشکل عمر باتری را در به‌روزرسانی iOS‌ بعدی برطرف نکند، اما فراموش نکنید که سیستم عامل جدید همیشه این پتانسیل را دارد که به شما در کاهش مشکلات باتری کمک کند.

آیفون 12 از اتصال به شبکه 5G پشتیبانی می‌کند، اما این شبکه نسبت به LTE باتری گوشی شما زودتر تخلیه می‌کند. اگر نیازی به استفاده مداوم از شبکه 5G‌ ندارید، وارد تنظیمات گوشی شوید. در تنظیمات با سه گزینه مواجه خواهید شد.

گاهی اوقات اپلیکیشن‌های گوشی روی عمر باتری آن تاثیر منفی می‌گذارند. بررسی عملکرد اپلیکیشن‌ها در آیفون 12 بسیار راحت است. برای این کار وارد Settings شوید و گزینه Battery را لمس کنبد. سپس به پایین صفحه اسکرول کنید تا میزان مصرف باتری توسط اپلیکیشن‌ها را مشاهده کنید.

اگر هیچ مشکلی در اپلیکیشن‌ها وجود نداشت، تنظیمات آیفون 12 خود را ریست کنید. قبل از انجام این کار توجه داشته باشید که تمامی شبکه‌های وای فای ذخیره شده حذف می‌شوند. بنابراین بهتر است رمز عبور آن‌ها را در جایی یادداشت کنید. برای آین کار وارد تنظیمات گوشی شوید و بعد گزینه General را انتخاب کنید. به پایین صفحه اسکرول کرده و روی Reset ضربه بزنید. سپس گزینه Reset All Settings را لمس کنید. پس از اتمام کار مجددا آیفون خود را به شبکه وای فای مورد نظر متصل کنید.

حالت Low Power با خاموش کردن سرویس‌های گوشی به شما در حفظ دوام باتری کمک می‌کند. برای حفظ باتری گوشی از این حالت استفاده کنید. برای فعال کردن آن وارد تنظیمات گوشی شوید و روی گزینه Battery ضربه بزنید. سپس روی Low Power Mode ضربه بزنید و آن را روشن کنید.

اگر این مسئله ادامه پیدا کرد، ممکن است مشکل سخت افزاری باشد و بایستی به تعمیرگاه مراجعه کرد.

مشکل مربوط به Wi-Fi

اگر یکی از کاربران آیفون 12 هستید و با مشکل کندی سرعت وای فای یا قطع و وصل شدن اتصال که یکی از رایج‌ترین مشکلات آیفون 12 است مواجه می‌شوید، نگران نباشید. برای حل این مشکل دستورالعمل‌های زیر را مطالعه و بررسی کنید.

قبل از آنکه به تنظیمات گوشی بروید، شبکه وای فای خود را که دچار مشکل شده بررسی کنید. اگر از وای فای خانه خود استفاده می‌کنید، روتر را از برق بکشید و پس از یک دقیقه مجدد آن را به برق بزنید.

اگر نمی‌توانید به روتزی که تلفن شما به آن متصل است، دسترسی پیدا کنید، این مسئله هیچ ارتباطی با ISP شما ندارد. اگر می‌خواهید شبکه وای فای که دچار مشکل شده را حذف کنید وارد تنظیمات شوید و روی Wi-Fi ضربه بزنید. سپس با ضربه روی دایره‌ای که درون آن حرف i دیده می‌شود، اتصال خود را انتخاب کنید. در بالای صفحه روی گزینه Forget this Network ضربه بزنید.

اگر انجام این کار به حل مشکل کمکی نکرد، تنظیمات شبکه آیفون خود را ریست کنید. برای ریست کردن آن وارد تنظیمات شوید و روی General‌ ضربه بزنید. سپس گزینه Reset را انتخاب و بعد Reset Network Settings را لمس کنید.

مشکل بلوتوث

اگر گوشی شما قادر به اتصال به یک یا چند دیوایس بلوتوثی نیست، باید دستورالعمل‌های زیر را انجام دهید. اولین کاری که باید بکنید این است که اتصال بلوتوثی که با مشکل مواجه شده را حذف کنید. در این جا نحوه انجام این کار را برای شما توضیح داده‌ایم:

  • وارد تنظیمات شوید.
  • روی Bluetooth ضربه بزنید.
  • اتصال مورد نظر را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Forget this Device ضربه بزنید.
  • مجدد به دیوایس بلوتوثی متصل شوید.

اگر انجام این کار کمکی به رفع مشکل نکرد، تنظیمات شبکه خود را ریست کنید.

  • به تنظیمات گوشی بروید.
  • روی گزینه General ضربه بزنید.
  • گزینه Reset را لمس کنید.
  • سپس Reset Network Settings را لمس کنید.

ممکن است چند ثانیه طول بکشد تا این پروسه تکمیل شود. با انجام این کار شبکه‌های وای فای در گوشی شما حذف – Forget می‌شوند، پس قبل از انجام این کار باید رمز عبور آن‌ها را در جایی یادداشت کنید.

در صورتی که هیچ راه و چاره‌ای برای شما باقی نماند، می‌توانید تنظیمات گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. برای فکتوری ریست کردن گوشی مراحل زیر را انجام دهید.

  • تنظیمات گوشی خود را باز کنید.
  • روی General ضربه بزنید.
  • گزینه Reset را لمس کنید.
  • سپس گزینه Reset All Settings را انتخاب کنید.

اگر هیچ یک از این راهکارها مشکل اتصال بلوتوث شما را حل نکردند، باید گوشی خود را به یک فرد متخصص نشان دهید یا به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

مشکل مربوط به شارژ در آیفون 12

اخیرا شکایات متعددی راجع به مشکلات شارژ آیفون 12 مشاهده شده که بیشتر آن‌ها مربوط به قابلیت شارژ بی‌سیم است. اگر شما هم با مشکل شارژ بی‌سیم که یکی از رایج‌ترین مشکلات آیفون 12 است مواجه شده‌اید، گوشی خود را ریست کنید. برای ریست کردن گوشی دکمه افزایش صدا را فشار داده و رها کنید، سپس دکمه کاهش صدا را فشار داده و رها کنید. بعد دکمه پاور را فشار دهید و آن را تاز مانی که گوشی شما خاموش شود، نگه دارید. مجددا گوشی خود را روشن کنید و ببینید که آیا انجام این کار مشکل را برطرف می‌کند یا خیر.

اگر از کیس آیفون خود برای قرار دادن کارت‌های اعتباری یا کارت‌های امنیتی استفاده می‌کنید، باید قبل از شارژ کردن گوشی آن‌ها را خارج کنید. همچنین می‌توانید هنگام شارژ کردن، گوشی را به طور کل از کیس خارج کنید.

مشکل داده‌های سلولی

یکی دیگر از مشکلات آیفون 12 مشکل داده‌های سلولی است. اگر به طور اتفاقی با عبارت No Service در گوشی خود مواجه شدید و نتوانستید به شبکه سلولی متصل شوید، موارد زیر را مطالعه و امتحان کنید.

ابتدا، مطمئن شوید که شبکه یا آنتن در منطقه شما قطع نشده است. برای اطمینان از این مسئله اخبار و گزارشات را دنبال کنید. اگر متوجه شدید که این مشکل ارتباطی به قطع شدن شبکه و آنتن شما ندارد، بایستی گوشی خود را ری استارت کنید و ببینید که آیا انجام این کار به رفع مشکل کمکی می‌کند یا خیر.

اگر با ری استارت کردن مشکل برطرف نشد، حالت پرواز گوشی را روشن و بعد از 30 ثانیه آن را خاموش کنید. در نهایت اگر هیچ یک از این موارد در رفع مشکل آنتن گوشی موثر واقع نشدند، بهتر است که Cellular Data را خاموش کنید. برای خاموش کردن آن مراحل زیر را انجام دهید.

  • به تنظیمات گوشی بروید.
  • روی گزینه Cellular ضربه بزنید.
  • سپس Cellular Data را غیرفعال کنید.
  • اجازه دهید که به مدت یک دقیقه غیرفعال بماند، سپس مجددا آن را فعال کنید.

مشکل صدا در آیفون 12

اسپیکرهای آیفون 12 باید صدای واضح و بلندی را ارائه بدهند. اما اگر در این گوشی با مشکل خش خش صدا مواجه شدید، قبل از تماس یا مراجعه به تعمیرگاه بهتر است چند راه حل را تست کنید.

ابتدا گوشی خود را ری استارت کنید. همچنین مطمئن شوید که سیم کارت به درستی در جایش قرار گرفته است. اسلات سیم کارت آیفون 12 در سمت چپ گوشی واقع شده است. همچنین برای رفع این مسئله می‌توانید اتصال بلوتوث خود را خاموش و روشن کنید. اگر صدایی که از تلفن شما خارج می‌شود همچنان مشکل دارد، مطمئن شوید که گرد و غبار به داخل اسپیکر نفوذ نکرده و پورت Lightning شما مسدود نشده است.

اگر متوجه افت ناگهانی کیفیت تماس شدید، تلفن خود را ری استارت کنید. همچنین می‌توانید برای حل این مشکل گیرنده صدا دستگاه خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که با گرد و غبار مسدود نشده است یا محافظ شیشه‌ای که روی نمایشگر خود چسبانده‌اید، روی آن را نپوشانده است. همچنین می‌توانید کیس یا کاور محافظ گوشی را از آن جدا کنید و ببینید که آیا مشکل برطرف می‌شود یا خیر.

اگر میکروفون تلفن شما به صورت رندوم و ناگهانی قطع و وصل شود، باید گوشی خود را ری استارت کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، نسخه پشتیبان را در گوشی خود بازیابی کنید. اگر بازیابی هم تاثیری نداشت، به تعمیرکار گوشی مراجعه کنید، زیرا ممکن است گوشی شما دچار مشکل سخت افزاری شده باشد.

مشکل در فعالسازی گوشی

یکی از دیگر مشکلات آیفون 12 مشکل فعالسازی است. اگر قصد راه اندازی آیفون جدید خود را دارید اما قادر نیستید که آن را به درستی فعال کنید، نکات ذکر شده در این قسمت را مطالعه و تست کنید.

ابتدا، مطمئن شوید که سیستم‌های اپل فعال و در حال اجرا هستند. شما می‌توانید این کار را از طریق صفحه System Status شرکت انجام دهید. اگر کنار iOS Device Activation رنگ سبز مشاهده کردید، پس طبیعتا سرویس‌های اپل باید اجرا شوند.

اگر نماد سبز رنگ را مشاهده کردید اما همچنان آیفون شما فعال نشد، احتمال دارد که سیم کارت را به درستی در گوشی خود قرار نداده باشید. همچنین ممکن است که ایراد از سیم کارت شما باشد. اگر با هشدارهایی چون Invalid SIM یا No SIM مواجه شدید، از طرفی هم مطمئن هستید که سیم کارت مشکلی ندارد، نکات زیر را بررسی کنید:

  • مطمئن شوید که گوشی شما به اینترنت متصل است.
  • گوشی خود را به آخرین نسخه iOS به‌روزرسانی کنید.
  • گوشی را ری استارت کنید.
  • با رفتن به مسیر Settings > General > About به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید. اگر آپدیتی در دسترس بود، اعلانی مشاهده خواهید که باید آن را تایید کنید.

اگر هیچ یک از این موارد موثر واقع نشدند، آن را به تعمیرگاه ببرید.

مشکل عملکرد گوشی

از دیگر مشکلات آیفون 12 می‌توان به مشکل عملکرد گوشی اشاره کرد. اگر شما هم یکی از کاربران آیفون 12، 12 مینی، 12 پرو یا 12 پرو مکس هستید و با مشکل عملکرد نمایشگر مواجه شده‌اید، موارد زیر را امتحان کنید.

همانطور که از آخرین نسخه iOS 14 دور می‌شویم، مسائل و مشکلات زیادی درباره عملکرد آیفون 12 به گوش می‌رسد. گرچه اکثرا فیدبک‌های خوبی از iOS 14 مشاهده شده، اما برخی از کاربران از مسائل مختلفی گله کرده‌اند. یکی از این مسائل عملکرد گوشی است.

مشکلات مربوط به نرم افزار قابل حل هستند، در برخی موارد ممکن است توسط شما قابل حل باشند و در برخی موارد نیز با به‌روزرسانی بعدی حل می‌شوند. برای حل این مشکل موارد زیر را انجام دهید.

  • آیفون خود را ری استارت کنید.

اگر رابط کاربری شما با لگ و کندی همراه است یا مشکل دیگری در عملکرد آیفون خود حس می‌کنید، بهتر است ابتدا گوشی خود را ری استارت کنید. آن را خاموش کرده و یک دقیقه منتظر بمانید، سپس آن را روشن کنید.

  • گوشی خود را آپدیت کنید.

اپل به طور منظم و دوره‌ای نرم افزار‌های جدید iOS 14 را منتشر می‌کند. آپدیت‌های مکمل مثل (iOS 14) ایرادات جزئی را برطرف می‌کنند، در حالیکه آپدیت‌های اصلی، امکانات جدیدی اضافه کرده و ایرادات اصلی را برطرف می‌سازند. گرچه ممکن است که اپل راه حل‌های مشکل عملکرد گوشی را در به‌روزرسانی‌ها به طور کل رفع نکند، اما نرم افزار جدید همیشه این پتانسیل را دارد که به بهبود عملکرد کلی آیفون شما کمک کند.

  • اپلکیشن‌ها را به‌روزرسانی کنید.

بهتر است هنگام بروز مشکل در عملکرد گوشی، تمامی اپلیکیشن‌ها را به آخرین نسخه موجود به‌روزرسانی کنید. در حال حاضر توسعهدهندگان اپلیکیشن‌ها، آپدیت‌های پشتیبانی iOS 14 را ارائه می‌دهند و می‌توانند به تثبیت عملکرد iOS 14 در دستگاه شما کمک کنند. قبل از نصب آخرین نسخه، حتما وارد App Store شوید و نظرات سایر کاربران iOS 14 / iOS 14.2 را بخوانید. اگر در بررسی‌ها بهنتایج مثبتی دست یافتید، به‌روز رسانی اپلیکیشن را انجام دهید.

  • تنظیمات را ریست کنید.

اگر هنوز هم گوشی‌شما عملکرد مطلبونی ندارد، تنظیمات آیفون خود را ریست کنید. در این قسمت نحوه ریست کردن تنظیمات در iOS 14 را آورده‌ایم:

  1. وارد تنظیمات گوشی شوید.
  2. روی گزینه General ضربه بزنید.
  3. سپس گزینه Reset را لمس کنید.
  4. بعد از آن Reset All Settings را انتخاب کنید.
  5. اگر رمز ورود دارید، آن را وارد کنید.

با انجام این کار، تنظیمات گوشی شما به حالت پیش فرض کارخانه باز‌می‌گردد، بنابراین اگر رمز وای فای را دارید، باید مجددا آن را بهصورت دستی وارد کنید.

  • حافظه گوشی را پاکسازی کنید.

اگر مدت زمان زیادی است که گوشی آیفون خود را دارید، احتمالا داده‌های زیادی فضای ذخیره سازی داخلی گوشی شما را پر کردهاست. حذف این اطلاعات می‌تواند به بهبود عملکرد گوشی شما کمک کند. برای شروع، ابتدا بررسی کنید که چه مقدار از فضای ذخیره سازی دستگاه شما خالی است. برای این کار مراحل زیر را مطالعه کنید:

  1. وارد تنظیمات شوید.
  2. روی General ضربه بزنید.
  3. سپس گزینه Storage & iCloud Usage را لمس کنید.
  4. در آخر گزینه Manage Storage را انتخاب کنید.

اپل بر اساس استفاده شما از فضای ذخیره سازی، پیشنهاداتی ارائه می‌دهد، اما شما می‌توانید در هر بخش، فایل‌هایی که نیاز نداریدرا به صورت دستی حذف کنید.

  • دانلود خودکار را متوقف سازید.

با آنکه ویژگی به‌روزرسانی خودکار iOS قابلیت مفیدی است، اما دانلود و به‌روزرسانی دائم باعث می‌شود که همیشه فعالیتی در پس زمینه آیفون شما در حال انجام باشد. اگر با به‌روزرسانی دستی برنامه‌های خود در App Store‌ مشکلی ندارید، بهتر است Automatic Downloads را در آیفون خود غیرفعال کنید و ببینید که آیا با انجام این کار عملکرد گوشی بهبود می‌یابد یا خیر.

برای انجام این کار وارد تنظیمات گوشی شوید. از آنجا، گزینه iTunes & App Store را لمس کنید. سپس در این قسمت Automatic Downloads را غیرفعال کنید. در این قسمت می‌توانید هر گزینه دیگری که می‌خواهید را نیز غیرفعال کنید.

  • ویجت‌ها را غیرفعال کنید.

با نصب iOS 14 موارد و ویجت‌های مهمی به گوشی اضافه شد. با این اوصاف، اگر از این ویجت‌ها در آیفون خود استفاده نمی‌کنید، بهتر است همه یا برخی از آن‌ها را غیرفعال کنید و ببینید که به شما کمکی می‌کند یا خیر. برای انجام این کار باید در صفحه هوم انگشت خود را به سمت راست بکشید، پس از آن، دو گزینه وجود دارد:

  1. روی هر ویجت را فشار داده و نگه دارید.
  2. به پایین صفحه اسکرول کرده و Edit‌ را انتخاب کنید. با این کار ویجت‌ها به حالت لغزش درمی‌آیند.

اگر فشار محکم و طولانی به هر ویجت وارد کنید، یک منوی کوچک باز خواهد شد. برای حذف هر ویجت روی Remove Widget در بالای آن ضربه بزنید. اگر در پایین صفحه گزینه Edit را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید روی علامت – کنار ویجت لرزان ضربه بزنید تا حذف شود. همچنین می‌توانید به پایین اسکرول کرده و Customize را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید ویجت‌ها را سریعا کم یا اضافه کنید. پیشنهاد می‌شود ویجت‌هایی که استفاده نمی‌کنید را غیرفعال کنید. به یاد داشته باشید که در صورت بهتر شدن عملکرد می‌توانید آن‌ها را بازگردانید.

مشکل فیس آیدی در گوشی آیفون 12

اگر یکی از کاربران آیفون 12 هستید که با مشکل فیس آیدی مواجه شده‌اید، برای رفع این مسئله موارد و دستورالعمل‌های زیر را بررسی کنید.

ابتدا مطمئن شوید که آخرین نسخه iOS روی گوشی شما نصب است. اگر آخرین نسخه iOS 14 روی گوشی در حال اجراست و شما با مشکل فیس آیدی مواجه شده‌اید، وارد تنظیمات Face ID شوید:

  • به تنظیمات گوشی خود بروید.
  • گزینه Face ID & Passcode را لمس کنید. به یاد داشته باشید که برای دسترسی ابتدا باید رمز عبور خود را وارد کنید.

وقتی وارد آن شدید، مطمئن شوید که قابلیت فیس آیدی را روش گوشی خود راه اندازی کرده‌اید و همه ویژگی‌های مربوط به Face ID در حال حاضر فعال هستند.

اگر هنگام باز کردن قفل گوشی با گرفتن صورت خود مقابل صفحه آن، با مشکل مواجه می‌شوید، مطمئن شوید که چهره خود را دقیق مقابل صفحه گوشی گرفته‌اید. اگر دائما ظاهر خود را تغییر می‌دهید، ممکن است لازم باشد که یک بار دیگر چهره جدید خود را به Face ID اضافه کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را بررسی کنید:

  • به تنظیمات گوشی بروید.
  • روی گزینه Face ID & Passcode ضربه بزنید.
  • سپس گزینه Set Up an Alternate Appearance را انتخاب کنید.

همچنین لازم است مطمئن شوید که ذرات چربی یا گرد و غبار روی دوربین جلوی آیفون 12 شما را نپوشانده و این موضوع مسبب بروز مشکل نشده است. اگر هنگام راه اندازی و تنظیم فیس آیدی، گوشی چهره شما را ثبت نمی‌کند، مطمئن شوید که چهره خود را به صورت دقیق و در یک اتاق با نور مناسب اسکن می‌کنید. همچنین ممکن است لازم باشد که گوشی خود را به صورتتان نزدیک کنید یا سطح آن را بالا ببرید.

مشکل داغ شدن گوشی

برخی از کاربران گوشی‌های آیفون سری 12 گزارش کرده‌اند که تلفن آن‌ها هنگام راه اندازی و اجرای اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی مثل GPS داغ می‌شوند. قبل از آنکه گوشی خود را به یک فرد متخصص نشان دهید، می‌توانید برای رفع این مسئله روش‌های زیر را تست کنید.

ابتدا گوشی خود را از کاور آن خارج کنید و ببینید که آیا با انجام این کار مشکل برطرف می‌شود یا خیر. همچنین هنگام داغ شدن گوشی می‌توانید آن را خاموش و بعد روشن کرده یا گوشی خود را روی حالت پرواز قرار دهید.

در این مطلب سعی کردیم که رایج‌ترین مشکلات آیفون 12 اپل را مورد بررسی قرار داده و برای هر یک از این مشکلات روش‌ها و راه حل‌هایی را ارائه دهیم. انجام و مطالعه این موارد به احتمال زیاد به شما در رفع و جلوگیری از بروز مشکلات کمک خواهند کرد. توجه داشته باشید که این مشکلات و مسائل برای تمامی کاربران آیفون 12 رخ نمی‌دهد و این موارد با توجه به گزارشات کاربران در سراسر جهان گردآوری شده است. اگر مشکل گوشی شما در بین این موارد وجود نداشت، می‌توانید آن را از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.