بازی Subnautica

بازی Subnautica و 10 نکته برای تازه واردها

اگر بازی Subnautica – سابناتیکا را به تازگی آغاز کرده‌اید، نکات زیر را به یاد داشته باشید تا بازی برای شما کمی آسان‌تر شود.

بازی Subnautica از معدود آثاری است که شما را در قلب اقیانوس قرار می‌دهد و چالش‌های زیادی برای مخاطب ایجاد می‌کند.

اگر به جمع آوری منابع، ساخت پایگاه و مبارزه با موجودات مختلف علاقه‌مند هستید، از این بازی به شدت لذت خواهید برد. به هر حال، وقتی یوتیوبر مشهوری همچون Markiplier نزدیک به 70 ویدئو را به این بازی اختصاص می‌دهد، بدین معناست با اثری رو به رو هستیم که پتانسیل زیادی دارد و می‌تواند مخاطب را برای ساعت‌ها سرگرم کند.

راهنمای بازی Subnautica برای تازه واردها

در آستانه انتشار بازی سابناتیکا و دنباله آن (Below Zero) برای کنسول نینتندو سوییچ قرار داریم و بازار این اثر یک بار دیگر داغ شده است. اگر از کسانی هستید که اخیرا به سراغ این بازی رفته‌اند، نکات زیر می‌توانند کمک شایانی به شما کنند تا گشت و گذار دریایی بهتری داشته باشید.

– اهمیت ذخیره سازی

بازی Subnautica

این بازی از زوایای مختلف، فوق العاده است اما از آنجایی که محتواهای زیادی دارد، ممکن است گاهی دچار باگ شود یا شما را بیرون بیندازد. هیچ کس دوست ندارد که به خاطر یک مشکل کوچک، تمامی پیشرفت‌هایش را از دست دهد یا مجبور شود یک بخش سخت را از ابتدا آغاز کند. برای جلوگیری از این نوع اتفاقات، توصیه می‌کنیم که بازی را به وفور ذخیره (Save) کنید. این مسئله شاید ساده باشد اما گاهی آن را فراموش می‌کنیم.

– گلدان‌های کوچک بهتر هستند

بازی Subnautica

درست کردن گلدان‌های بزرگ (Growbeds) آسان است و از نظر ظاهری هم به شکلی هستند که گویی می‌توانند مفیدتر باشند. اما در واقعیت، گلدان‌های کوچک (Plant Pots) کارآمدتر بوده و فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای مثال، در رصدخانه (Observatory) می‌توانید یک گلدان بزرگ قرار دهید یا 10 گلدان کوچک. شاید ساخت آن‌ها کمی وقت‌گیر باشد اما اگر می‌خواهید بیشترین استفاده را از فضا ببرید، باید به سراغ پلنت پات بروید.

– ماهی استاکر (Stalker) را رام کنید

بازی Subnautica

چرا باید بیرون رفت و در جستجوی آیتم بود، وقتی جانداران محلی می‌توانند این کار را انجام دهند؟ بعضی از بازیکنان شاید تا مدت‌ها متوجه نشوند که می‌توان ماهی‌های استاکر را رام کرد و آن‌ها را به کار گرفت. رام کردن این ماهی‌ها اگر چه موقتی است اما چالش زیادی برای شما ایجاد نمی‌کند. در واقع کافی است که به استاکرها، ماهی یا تکه‌های آهن بدهید تا برای مدتی به شما خدمت کنند.

با غذا دادن به استاکرها، آن‌ها رام شده و برای شما هدایای مختلف می‌آورند. بنابر اگر می‌خواهید با کمترین تلاش، آیتم و منابع بدست بیاورید، کافی است که غذای این ماهی‌ها را تأمین کنید. با این کار، در زمان هم صرفه جویی خواهید کرد.

– سبک سفر کنید

بازی Subnautica

بسیاری از تازه واردها شاید تا مدتی متوجه این نکته نشوند. هنگام خروج از پایگاه، بهتر است که تجهیزات اضافی با خود نبرده و تا آنجا که امکان پذیر است، شخصیت خود را سنگین نکنید. هر چه آیتم‌های بیشتری به همراه داشته باشید، آرام‌تر حرکت می‌کنید. همچنین زمان‌هایی که یک آیتم در دست دارید، شنا کردن با سرعت کمتری انجام می‌پذیرد.

مهم‌ترین دلیل برای خروج از پایگاه، جمع آوری منابع و تجهیزات است. بنابر این منطقی نیست که قبل از انجام این کار، فهرست آیتم‌های شما (Inventory) شما پُر باشد. آن را خالی کنید تا منابع بیشتری با خود بازگردانید.

– چگونه پهپاد دوربین دار بیشتری به دست بیاوریم؟

بازی Subnautica

بسیاری از بازی دوستان، شاید طرفدار سوءاستفاده از باگ‌ها نباشند اما اگر احیانا مشکلی با این مسئله ندارید، از دسترسی به پهپادهای دوربین دار متعدد استقبال خواهید کرد. برای انجام این کار، کافی است یک اسکنر روم (Scanner Room) ساخته و پهپاد دوربین دار را از آن جدا کنید. سپس اجزای اسکنر روم را به اصطلاح جداسازی (deconstruct) کرده و آن را از نو بسازید.

در ادامه خواهید دید که اتاق جدید، دارای دو دوربین است. کافی است این کار را تکرار کنید تا دوربین‌های بیشتری به دست بیاورید!

– زیردریایی سایکلاپ

بازی Subnautica

پس از اینکه زیردریایی سایکلاپ را ساختید، از آن می‌توانید برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید اما بسیاری از بازیکنان، شاید مکانیک‌های آن را به خوبی یاد نگیرند. برای مثال، اگر موجودات آبزی به دنبالتان آمدند، کافی است موتور را خاموش کنید تا آن‌ها از تعقیب شما چشم پوشی کنند.

همچنین باید بدانید که نورهای داخلی و خارجی زیردریایی، تاثیری در کاهش انرژی آن ندارند. پس اگر در محیطی قرار داشتید که تاریک است و به نور نیاز دارید، نگران تخلیه انرژی و کاهش قدرت سایکلاب نباشید و نیازی نیست که نورها را خاموش کنید.

– ساخت باتری‌ها

بازی Subnautica

باتری‌ها یکی از آیتم‌های مهم بازی هستند که متاسفانه، منابع لازم برای ساخت آن‌ها به راحتی بدست نمی‌آید. اما برای انجام این کار، یک راه آسان وجود دارد که بسیاری از بازیکنان شاید تا مدت‌ها متوجه آن نشود. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که یک ابزار تعمیر (Repair Tool) بسازید.

ساخت ابزار تعمیر، تنها به یک لاستیک سیلیکونی (Silicon Rubber)، گوگرد (Cave Sulfur) و تیتانیوم نیاز دارد. پس از انجام این کار، می‌توانید باتری آن را بیرون آورده و در هر کجا که می‌خواهید، استفاده کنید. پس به جای تولید مستقیم باتری، ابزار تعمیر بسازید که روش کارآمدتری است و منابع کمتری هم نیاز دارد.

– ساخت و ساز با باتری‌های مُرده

بازی Subnautica

درست است که می‌توانید شارژر بسازید اما یک راه هوشمندانه دیگر هم برای استفاده از باتری‌های مُرده وجود دارد. آیتم‌ها و تجهیزات زیادی در بازی قرار گرفته‌اند که باتری هم جز دستورالعمل ساخت آن‌ها است اما مهم نیست که آن باتری به طور کامل شارژ شده باشد یا خیر. بنابر این، باتری‌های مُرده را هم در ساخت و ساز (Crafting) به کار بگیرید.

– آشپزی با دریچه‌های حرارتی

بازی Subnautica

همه می‌خواهند تا به چاقوی ترموبلید (Thermoblade) دست پیدا کنند، زیرا کارهای مختلف از جمله پخت و پز را آسان‌تر می‌کند. اما از آنجایی که این چاقو را به راحتی نمی‌توان بدست آورد، بهتر است که ماهی را به شکل دیگری آماده خوردن کنید. شما می‌توانید ماهی را با دستگاه پروپولشن کنن (Propulsion Cannon) بگیرید و در مقابل دریچه‌های حرارتی (Thermal vent) قرار دهید تا پخته شود. پس از مدتی کوتاه، ماهی آماده می‌شود و می‌توانید آن را استفاده کنید.

– ویکی

بازی Subnautica

مسلما در این مطلب نمی‌توانستیم به تمامی نکات مرتبط با بازی بپردازیم. سابناتیکا جزئیات زیادی دارد و حتی بازیکنان حرفه‌ای هم گاهی در بخش‌های مختلف دچار مشکل می‌شوند یا بعضی از جزئیات را فراموش می‌کنند. اگر مشکلی دارید و در جستجوی برطرف کردن آن هستید یا می‌خواهید نکات بیشتری بدانید، می‌توانید به صفحه ویکی بازی سر بزنید و اطلاعات تکمیلی در رابطه با ساخت و ساز آیتم‌ها را مطالعه کنید. انجام این کار، نه تنها صدمه‌ای به تجربه شما از اثر نمی‌زند بلکه لذت آن را بیشتر هم می‌کند.

بازی Subnautica ‌هم‌اکنون برای کنسول‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

آیا بازی Subnautica را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*