کره ماه

کره ماه دارای یک دنباله سدیمی است

محققان دانشگاه بوستون در بررسی‌های جدید خود دریافتند کره ماه دارای یک دنباله سدیمی است که البته نمی‌توان این دنباله را با چشمان غیرمسلح مشاهده کرد.

محققان حوزه نجوم همچنان در حال بررسی تنها قمر سیاره زمین هستند و همواره اسرار جدیدی از آن را کشف می‌کنند. در همین راستا محققان دانشگاه بوستون به تازگی یک دنباله سدیمی پراکنده متعلق به کره ماه را شناسایی کردند.

دنباله سدیمی کره ماه چگونه به وجود آمده است؟

در گزارش منتشر شده این محققان آماده است بادهای خورشیدی، فوتون‌ها و شهاب‌واره‌ها همواره سطح ماه را بمباران می‌کنند که چنین اتفاقی اتم‌های Na (سدیم) درون خاک ماه را آزاد می‌کند سپس این اتم‌ها مجددا با فشار فوتون خورشیدی تسریع شده و باعث ایجاد یک دنباله می‌شوند. محققان اعلام کردند این اتم‌ها در نزدیکی زمین با گرانش آن مواجه شده و به شکل یک پرتو با چگالی افزایش یافته تبدیل می‌شوند. همچنین این پرتو به عنوان نقطه ماه سدیم (SMS) با قطر تقریبی 3 درجه پدیدار می‌شود.

گفتنی است دنباله سدیمی ماه با چشمان غیرمسلح قابل مشاهده نیست و محققان دانشگاه بوستون نیز به کمک چندین دوربین تصویبرداری از آسمان توانستند این دنباله نامرئی را مشاهده کنند. همچنین محققان تاکید کردند به دلیل پراکنده بودن این دنباله هیچ غبار سدیمی به سیاره زمین فرستاده نمی‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*