حسگر دوربین 127 مگاپیکسلی سونی CMOS IMX661

حسگر دوربین 127 مگاپیکسلی سونی CMOS IMX661 معرفی شد

حسگر دوربین 127 مگاپیکسلی سونی CMOS IMX661 با وعده‌هایی جذاب رونمایی شد. این حسگر می‌تواند عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند را بهبود ببخشد.

نیاز فزاینده‌ای به حسگرهای دوربین باکیفیت وجود دارد که می‌تواند در محصولات تجاری نیازمند تعداد پیکسل بالاتر از حسگرهای تصویر کنونی مورد استفاده قرار بگیرد. شرکت سونی با عرضه حسگر تصویر CMOS جدید خود که بسیاری از مشکلات و محدودیت‌های حسگرهای کنونی از نظر تعداد پیکسل را برطرف می‌کند، نشان داده که می‌خواهد در این بخش تأثیرگذار باشد.  در همین راستا حسگر دوربین 127 مگاپیکسلی سونی با تعداد پیکسل‌های دقیق 127.68 مگاپیکسل و به نام IMX661 رسماً رونمایی شد.

انتظار می‌رود تلاش جدید سونی بتواند برای کارایی هرچه بهتر حسگرهای دوربین، تغییرات چشمگیری را در صنعت به وجود بیاورد. سونی می‌گوید با این فناوری که در آن از فناوری شاتر پیکسل Pregius استفاده شده، حسگر دوربین CMOS IMX661 پردازش تصویر با سرعت بالا را تقریباً چهار برابر سریع‌تر از آنچه در فناوری‌های کنونی است ممکن می‌کند. انتظار می‌رود نسخه رنگی و همچنین سیاه و سفید این سنسور تصویر بین ماه‌های آوریل تا مه سال 2021 میلادی به تولید انبوه برسد.

حسگر تصویر شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های پردازش سیگنال است که آن را به انتخاب بدیهی در محصولات مختلف تبدیل می‌کند. قابلیت‌های مختلف این امکان را فراهم می‌کند تا دستگاه به راحتی بتواند در صحنه‌های مختلفی که دسترسی به آن‌ها دشوار است، مورد استفاده قرار بگیرد.

حسگر دوربین 127 مگاپیکسلی سونی CMOS IMX661

حسگر دوربین CMOS IMX661 حاصل تلاش‌های سرسختانه و متعهدانه تیم تحقیق و توسعه شرکت سونی است. این واحد تحقیق و توسعه عملکرد بسیار خوبی در ایده پردازی و طراحی این فناوری نوآورانه داشته است و می‌تواند خلا بزرگی که در حال حاضر در دنیای دوربین‌های موبایل وجود دارد را به خوبی پر کند. پیش‌بینی‌های بسیار خوبی در مورد این حسگر وجود دارد، از هم اکنون سونی سفارش تولید آن را دریافت کرده و از آوریل پیش رو قطعات را در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد داد.