ایرانسل

آذری جهرمی از اقدامات ایرانسل در توسعه ارتباطی روستایی استان هرمزگان تقدیر کرد

وزیر ارتباطات ضمن تقدیر از اقدامات ایرانسل در توسعه ارتباطی گفت این اپراتور با پرچمداری توسعه ارتباطات روستایی هرمزگان تحول بزرگی در بشاگرد ایجاد کرد.

مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطی حوزه روستایی استان هرمزگان صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ در سالن همایش‌های استانداری هرمزگان برگزار شد. در این مراسم محمد جواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات)، دکتر فریدون همتی (استاندار هرمزگان)، دکتر احمد مرادی، دکتر محمد آشوری و مهندس منصور آرامی نمایندگان مردم بندرعباس، بوموسی، خمیر و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی، دکتر سید ستار هاشمی (معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات)، مهندس مهرداد ترابیان (مجری‌طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات)، مهندس احد قویدل‌فرد (مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات هرمزگان)، دکتر بیژن عباسی آرند (مدیرعامل ایرانسل) و جمعی از مدیران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حضور داشتند.

افتتاح سایت های ایرانسل در روستاهای هرمزگان

ایرانسل

در این مراسم به نمایندگی از سایت‌های احداث شده در کل استان طی ارتباطی آنلاین از استانداری هرمزگان با سایت‌های ایرانسل در دو روستای خمینی‌شهر و محمودآباد این سایت‌ها توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار هرمزگان افتتاح شدند. مدیرعامل ایرانسل در این مراسم عنوان کرد:

امروز به لطف پیشرفت فناوری‌های ارتباطاتی موبایل و امواج و همچنین اراده دولتمردان و سیاستگذاران ایران اسلامی و نهایتا تلاش جوانان و متخصصان این کشور، شاهد تحول ارتباطی در دورافتاده‌ترین نقاط کشور عزیزمان هستیم. اگر روزی داشتن یکی دو خط تلفن کابینی، مایه شادی مردم روستا بود، امروز دسترسی به نسل‌های جدید، سرعت و کیفیت بالاتر اینترنت و اتصال به شبکه جهانی نه تنها نیاز مردم، بلکه مطالبه جدی هموطنان ما در روستاهای کشور است و ما در ایرانسل به عنوان اپراتوری که علاوه بر پیشرو بودن در توسعه نسل‌های جدید، بیشترین رشد را در توسعه اینترنت پرسرعت روستایی، در محروم‌ترین نقاط کشور داشته‌ایم، به این موضوع افتخار می‌کنیم.

عباسی آرند در ادامه بیان کرد اینترنت پر سرعت، دیگر خدمتی لوکس نیست، بلکه نیاز جدی زندگی، تحصیل، کسب‌وکار، درمان و… برای همه مردم است. ICT این امکان را فراهم کرده است که شکاف عدالت اجتماعی، بین شهر و روستا، روز‌به‌روز کم شود. وی افزود برای ما در ایرانسل، باعث مباهات و افتخار است که بار اصلی توسعه ارتباطات روستایی در استان‌های «هرمزگان»، «سیستان و بلوچستان» و «کهگیلویه و بویراحمد» به ایرانسل واگذار شد و امروز به همراه همکارانمان در وزارت ارتباطات، خوشحالیم در محضر مردم عزیز و سختی‌کشیده این مناطق، شاهد راه‌اندازی رسمی دسترسی صدها روستا به اینترنت پرسرعت ایرانسل هستیم.

مدیرعامل ایرانسل در ادامه اظهار کرد:

امروز، توسعه و پیشرفت، به ویژه توسعه پایدار جوامع، بدون اینترنت و فناوری‌های ارتباطی نوین و دیجیتال، قابل تصور و مقدور نیست. هر چند گسترش و نگهداری شبکه اینترنت روستایی، برای اپراتورها به عنوان یک بنگاه اقتصادی، سود‌ده نیست؛ اما این نگاه، نگاهی سطحی است. اولا که این موضوعِ مهم و پیگیری پروژه‌های USO، در مرکز استراتژی‌ سرمایه‌گذاری و مسؤولیت اجتماعی ایرانسل قرار دارد و وظیفه اصلی ما در توسعه پایدار میهن عزیزمان است. علاوه بر این، با یک نگاه کلان و بلندمدت، این اقدام مهم، منجر به فراگیر شدن خدمات دیجیتال در مناطق مختلف خواهد شد. زیرا که فناوری اطلاعات پیشران دیگر حوزه‌های اقتصاد و پیشرفت مناطق است.

عباسی آرند در ادامه بیان کرد به ثمر رسیدن این پروژه بزرگ و تحول آفرین در استان هرمزگان، بدون اراده قوی، برنامه‌ریزی دقیق و تلاش شبانه‌روزی ممکن نبود. حمایت دلگرم‌کننده وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و نقش پشتیبانی استانداری هرمزگان و مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این میان، بسیار تأثیرگذار بود.

مدیرعامل ایرانسل در ادامه افزود:

همچنین از زحمات همکاران من در بخش‌های مختلف ایرانسل به خصوص متخصصان فنی و پیمانکاران ما که بازوهای اجرایی ما هستند، تشکر می‌کنم. برخی از این سایت‌ها در مناطقی نصب و راه‌اندازی شده است که به معنای واقعی صعب‌العبورند و حتی تا کیلومترها راه دسترسی ندارند. شرایط جوی اقلیمی بسیار سخت را هم اضافه کنید. نتیجه کار و برکاتی که در آینده نزدیک در این مناطق شاهد خواهیم بود، باعث قوت قلب و تلاش مضاعف ما در ایرانسل برای پیگیری و پیشبرد کار بوده است.

عباسی آرند اظهار کرد نقش همکاری بین‌بخشی، در به‌ثمر‌رسیدن این طرح در این مناطق را نباید نادیده گرفت. جدای از ICT استانی که همکار و یاور اصلی ما بودند باید به حمایت و همکاری خوب استانداری، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها، گروه‌های مردمی و جهادی، اداره برق و اداره راه و شهرسازی نیز اشاره کنیم.

مدیرعامل ایرانسل خاطرنشان کرد:

بنده و همکارانم در ایرانسل، همواره در کنار مردم عزیز استان هرمزگان هستیم. روز گذشته نیز نخستین سایت 5G استان هرمزگان رسما توسط ایرانسل در جزیره کیش افتتاح شد و آخرین نسل فناوری ارتباطی جهان در اختیار مردم عزیز استان قرار گرفت. امروز نیز خوشحالم که توانسته‌ایم نقشی در توسعه دسترسی مردم عزیز مناطق روستایی استان، به زیرساخت‌های ارتباطی، از جمله اینترنت پرسرعت همراه، داشته باشیم.

تقدیر وزیر ارتباطات از ایرانسلی‌ها

آذری جهرمی در این مراسم به رشد شاخص توسعه ارتباطات روستایی هرمزگان از ۶۰ به ۸۶ درصد، طی ۶ ماه گذشته اشاره کرد و از دست‌اندرکاران اجرای پروژه‌های توسعه ارتباطی حوزه روستایی این استان تقدیر کرد. وزیر ارتباطات فراهم شدن امکان نظارت مردم بر مسؤولان را از برکات و دستاوردهای توسعه ابزارهای ارتباطی و فضای مجازی برشمرد و گام بعدی پس از ایجاد زیرساخت ارتباطی را توانمندسازی ساکنان روستاها برای استفاده از ظرفیت موجود، از جمله فروش محصول به نقاط دور دست و…، عنوان کرد.

وزیر ارتباطات در ادامه گفته‌های خود به راه‌اندازی سایت 5G ایرانسل در جزیره کیش در استان هرمزگان اشاره کرد. همچنین آذری جهرمی از اقدامات ایرانسل در حوزه ارتباط روستایی این استان تقدیر کرد و گفت ایرانسل پرچمدار توسعه ارتباطات روستایی در هرمزگان بوده است، از تحول بزرگ ارتباطی ایجاد شده در منطقه بشاگرد توسط ایرانسل، تقدیر و به ویژه از دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و تیم‌های فنی و پروژه ایرانسل تشکر می‌کنم. البته اقدامات انجام شده وظیفه مسؤولان بوده و از این بابت منتی وجود ندارد، «عیدی» ساکنان مناطق تحت پوشش سایت‌های جدید را نیز استفاده از یک هفته اینترنت رایگان است.

استاندار هرمزگان نیز در این مراسم بیان کرد در یک هم‌افزایی در سطح استان و وزارتخانه، کار بزرگی خلق شد که به ما می‌گوید هر جا بخواهیم می‌توانیم کارهای بزرگ را در زمان کوتاه خلق کنیم و باعث رضایت مردم شویم. امروزه ارتباطات جزو نیازهای لاینفک زندگی مردم است. امروز رسانه‌ها و نقش دانش و تکنولوژی، تحول بزرگی در زندگی انسان‌ها به وجود آورده است.

همتی در ادامه افزود:

امروز در شرایط کرونا هم باز به این رسیدیم که این ابزار می‌تواند فرصت‌های جدیدی برایمان خلق کند و ما می‌توانیم در شرایط کرونا، زندگی مردم را آسان کنیم و سلامت مردم را تأمین کنیم و از دولت الکترونیک استفاده کنیم تا نیازهای مردم برطرف شود. اگر بخواهیم به همه ابعادش برسیم، آموزش هم روی اینترنت آمد و خلا عدم حضور دانش‌آموزان در مدرسه را برای ما حل کرد. همین باعث شده مردم فشار جدی برای توسعه و راه‌اندازی و دسترسی به این تکنولوژی به مسؤولان بیاورند و مطالبه داشته باشند. امروز دنیا به روی مردم بشاگرد هم گشوده شد و آن‌ها هم می‌توانند در این دورهمی بزرگ جهانی حضور داشته باشند.

گفتنی است اپراتور ایرانسل در ماه‌های گذشته در راستای تحقق عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی پروژه توسعه ارتباطی روستایی را در سراسر کشور به انجام رسانده و این پروژه همچنان در حال انجام است. همچنین ایرانسل در ۲۴ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ نیز طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساختمان مرکزی ایرانسل طرح دسترسی ۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات را رونمایی کرد. طبق گزارش رسمی طرح توسعه زیرساخت خدمات الکترونیکی روستایی که توسط وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات منتشر شده نیز پوشش شبکه اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل (3G و 4G) در روستاها نزدیک به 3 برابر سایر اپراتورها است.