اکسپریا کامپکت

سونی طرفداران اکسپریا کامپکت را مایوس می‌کند

Sony قصد دارد به تولید سری Xperia Compact ادامه دهد. حال طبق خبرها، ممکن است سونی با ساخته‌ی خود، طرفداران اکسپریا کامپکت را مایوس کند.

گوشی‌های هوشمند سری اکسپریا کامپکت کمپانی ژاپنی سونی، همیشه به دلیل شکل کوچک، ظاهر زیبا و مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند محبوب بودند. آخرین گوشی از این نسل که معرفی شد در سال 2018 و دستگاه Xperia XZ2 Compact بود که از تراشه‌ی اسنپدراگون 845 بهره می‌برد.

با توجه به شایعات، به نظر می‌رسد که استراتژی سونی برای این محصولاتش تغییر کرده است و قرار است از یک تراشه نه چندان قدرتمند استفاده کند. خبرهای قبلی نشان از استفاده Snapdragon 775G در اکسپریا کامپکت آینده سونی داشتند اما اکنون به نظر می‌رسد شاهد تراشه متفاوتی باشیم.

بنابر ادعای وبلاگ ژاپنی Android next، قرار است این گوشی هوشمند مقرون به صرفه سونی از تراشه اسنپدراگون 690 بهره ببرد که از 5G نیز پشتیبانی می‌کند. یک نمایشگر 5.5 اینچی با پشتیبانی از نسبت ابعاد 21:9 برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.اکسپریا کامپکت

طبق گزارش‌های منتشر شده، این دستگاه کمی از Xperia XZ2 Compact و iPhone 12 mini بزرگ‌تر خواهد بود. همچنین احتمالا شاهد یک چانه در ابعاد قابل توجه نیز خواهیم بود. دوربین دو گانه در پشت (دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی)، شاتر، حسگر اثر انگشت در کنار و جک هدفون 3.5 میلی متری از دیگر مشخصات احتمالی این دستگاه است.

شایعات قبلی حاکی از نام Xperia 1 III برای این گوشی هوشمند سونی بودند اما اکنون گفته می‌شود سونی نام متفاوتی را برای آن در نظر گرفته است. در عوض، این دستگاه احتمالا با عنوان جانشین اکسپریا Ace رونمایی خواهد شد.

گفته می‌شود این گوشی مختص بازار ژاپن خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه نسل قبلی این دستگاه 450 دلار بود، احتمالا این نسل از کامپکت نیز قیمت گرانی خواهد داشت. انتظار می‌رود در نیمه اول سال میلادی جاری شاهد عرضه این اسمارت فون باشیم.

درست است که عرضه بسیار محدود و مشخصات متوسط تلفن کوچک بعدی سونی، طرفداران سونی را مایوس خواهد کرد اما به نظر می‌رسد اقبال زیادی در این بخش بازار وجود ندارد چرا که اپل نیز تصمیم گرفته تا 70 درصد تولید آیفون 12 مینی را کاهش دهد.