گاک آیون وی

معرفی گاک آیون وی : یک کراس اوور چینی با طراحی عجیب و جالب

شرکت چینی گاگ از کراس اوور آیون وی – GAC Aion V رونمایی کرده است. طراحی این خودرو شباهت زیادی به خودروهای لوکس دنیا دارد.

گاک (GAC) نام یک شرکت خودروسازی چینی است که در بازار ایران زیاد شناخته شده نیست و این احتمال وجود دارد که بعضی از افراد آن را با برند (JAC) اشتباه بگیرند. گاک در زمینه تولید انواع خودروهای سواری، اتوبوس، وسایل نقلیه تجاری و قطعات یدکی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۹۷ میلادی تاسیس شده است و با خودروسازان برتر جهان مانند تویوتا، میتسوبیشی، فیات، پژو، ایسوزو، پژو و هوندا همکاری‌ دارد.

این شرکت در حوزه توسعه محصولات الکترونیکی هم فعالیت دارد و یکی از جدیدترین محصولات این شرکت آیون وی است که در بازار چین ۲۵ تا ۳۷ هزار دلار قیمت دارد. طراحی آیون وی شبیه به طراحی خودروهای روز دنیا است و الکتریکی بودن آن طراحان شرکت گاک را مجبور کرده تا ظاهری مدرن و فناورانه را برای این خودرو در نظر بگیرند.

خودرو مذکور ۴۵۸۶ میلی‌متر در طول، ۱۹۲۰ میلی‌متر در عرض و ۱۷۲۸ میلی‌متر در ارتفاع ساخته شده است. فاصله موجود در میان محورهای آن نیز ۲۸۳۰ میلی‌متر است و وزن خالص آن از ۱۷۲۵ تا ۱۸۶۰ کیلوگرم تخمین زده شده است.

یکی از زیبایی‌های خودرو آیون وی مربوط به دستگیره های پاپ آپ درب‌ها است که قبل از خارج شدن ظاهری یک‌پارچه را در این قسمت به وجود آورده‌اند. پیشرانه این خودرو به یک موتور الکتریکی ۱۳۵ کیلوواتی با گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر مجهز شده است. قرار است تا نمونه پایه این خودرو با یک باتری ۷۰ کیلووات لیتیومی ساعت ارائه شود که برد حرکتی آن تقریبا ۴۰۰ کیلومتر محاسبه شده است.

برای قسمت پیشرانه مانند خودروهای الکتریکی دیگر نمونه تک سرعته در نظر گرفته شده است که با محور جلو در ارتباط است. سیستم ترمز در تمام چرخ‌ها دیسکی است و همچنین برای این خودرو رینگ‌های آلومینیومی در ابعاد ۱۹ و ۲۰ اینچی با توجه به آپشن عرضه می‌شوند.

کمپانی گاک تصمیم داشته تا کابین آیون وی را به شکلی لوکس و مدرن طراحی کند، همان‌گونه که در تصاویر مشاهده می‌کنید به نظر عملکرد موفقیت آمیزی هم داشته، زیرا جزئیات مانند یک خودرو سطح بالا در کنار هم قرار گرفته‌اند.

امکانات داخل کابین آیون وی

این خودرو از نظر امکانات کابین بسیار مجهز است، برای نمونه‌ای از امکانات کابین این خودرو می‌توان به استارت دکمه‌ای، صندوق عقب الکتریکی بدون احتیاج به دخالت دست برای تغییر حالت، نورپردازی هوشمند داخلی، نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی، برف پاکن عقب، سنسور باران، استراحت‌گاه دست جلو و عقب، ناوبری ماهواره‌ای، بلوتوث، یو اس بی، نمایشگر دیجیتال اطلاعات آمپر، پاور ویندوز جلو و عقب، پشتیبانی از فرمان‌های صوتی، تنظیم الکتریکی صندلی، اسکای روف پانورامیک با مکانیسم الکتریکی و پنل خورشیدی، سیستم تهویه هوای اتوماتیک با فیلتر هوای داخل و آینه‌های الکتریکی مجهز به گرمکن و سیستم جمع شونده اتوماتیک اشاره کرد.

گاک آیون وی

همچنین این خودرو در بخش ایمنی نیز امکانات قابل قبولی را ارائه کرده است که برای نمونه می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، ترمز پارک اتوماتیک، رادار جلو و عقب، ترمز اضطراری، نمایش نقاط کور دید راننده، ای بی اس، ورود بدون کلیک، نشانگر فشار باد لاستیک، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، نور بالا و نور پایین تطبیقی، سیستم پارک اتوماتیک، ایزوفیکس صندلی کودک، ایربگ کامل، ای بی دیی، دستیار ترمز و پیادار الکترونیکی اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*