برنامه Find My Device

با برنامه Find My Device گوشی شما هیچوقت گم نخواهد شد + دانلود و آموزش

ما در این مقاله برنامه Find My Device را معرفی می کنیم، لینک‌های دانلود آن را در اختیارتان می‌گذاریم و نحوه استفاده از آن را آموزش می‌دهیم.

برنامه Find My Device به کاربران اجازه می‌دهد تا در صورت دزدیده یا گم شدن گوشی خود به موقعیت مکانی آن از طریق GPS دسترسی پیدا کنند. شاید شما نیز تا به امروز دستگاه موبایل خود را گم کرده باشید یا آن را دزدیده باشند. گم شدن و یا دزدیده شدن گوشی بدان معنا نیست که شما برای همیشه آن را از دست داده‌اید. خوشبختانه در شرایط این‌چنینی شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Find My Device به موقعیت مکانی دستگاه خود دسترسی پیدا کنید یا اقدام به پاک‌سازی یا قفل کردن گوشی از راه دور کنید. برای دانلود اپلیکیشن Find My Device می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

هزینه و سازگاری برنامه Find My Device

این برنامه که برای اولین بار با نام Android Device Manager توسط کمپانی گوگل عرضه شد، مخصوص دستگاه‌های اندرویدی است و کاربران آی او اسی برای بهره مندی از چنین قابلیتی می‌توانند برنامه Find My iphone را در آیپد یا آیفون خود نصب نمایند. دانلود برنامه Find My Device رایگان است.

رابط و تجربه کاربری برنامه مذکور

این برنامه حجم کمی دارد، به همین علت فضای بسیار کمی را از حافظه دستگاه شما اشغال می‌کند. همچنین بعد از آپدیت برنامه و تغییر نام آن از ‌Android Device Manager به Find My Device رابط کاربری بهتری پیدا کرد. شما برای استفاده از این برنامه باید دارای یک حساب کاربری فعال در گوشی خود باشید. پس از اجرای این برنامه شما قادر خواهید بود تا با استفاده از حساب کاربری گوگل خود به برنامه وارد شده یا از طریق لمس Sign in As guest در قالب مهمان به برنامه وارد شوید.

برنامه Find My Device

بعد از انتخاب آدرس ایمیل باید رمز عبور ایمیل خود را هم وارد نمایید. لازم به‌ذکر است که اتصال دستگاه به اینترنت برای استفاده از ویژگی‌های این اپلیکیشن الزامی است، به همین علت بعد از ورود به محیط برنامه از شما درخواست می‌شود تا GPS دستگاه خود را فعال نمایید. با انجام این کار شما می‌توانید موقعیت مکان،  وضعیت اینترنت و درصد شارژ دستگاه را مشاهده نمایید. همچنین شما می‌توانید ویژگی‌هایی مانند Play Sound، Erase و Lock را نیز در بخش انتهایی صفحه مشاهده کنید.

اکنون تصور کنید که گوشی خود را گم کرده‌اید یا‌ آن را از شما دزدیده‌اند، در این شرایط می‌توانید با مراجعه به آدرس www.google.com/android/find از طریق مرورگر و وارد کردن ایمیل و رمز عبور خود به موقعیت مکانی دستگاه و ویژگی‌های Erase، Play Sound، Lock دسترسی پیدا کنید. برای استفاده از ویژگی‌های برنامه Find My Device باید GPS و اینترنت دستگاه خود را فعال نمایید.

برنامه Find My Device

اگر شما گوشی خود را در خانه و یا مکانی نزدیک به خود گم کرده‌اید، گزینه Play Sound بسیار به شما کمک خواهد کرد. انتخاب این گزینه باعث می‌شود که صدای زنگ گوشی حتی در صورت سایلنت بودن دستگاه برای مدت ۵ دقیقه در بلندترین حالت ممکن به صدا در بیاید. پس از پیدا کردن گوشی می‌توانید با انتخاب گزینه Stop Sound یا فشردن دکمه پاور دستگاه صدای آن را قطع نمایید.

برنامه Find My Device

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که برنامه Find My Device در اختیار کاربران قرار می‌دهد قابلیت قفل کردن گوشی از راه دور است. برای انجام این کار با روی گزینه Lock کلیک کنید، همچنین شما می‌توانید یک پیام یا شماره تماس مربوط به خود را در کادرهای مربوطه وارد کرده تا روی صفحه گوشی نشان داده شود. با انجام این کار یابنده گوشی می‌تواند با شما تماس حاصل کند.

برنامه Find My Device

یکی از ویژگی‌های مناسب دیگری که این برنامه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد قابلیت حذف تمامی اطلاعات گوشی است. انتخاب گزینه Erase این امکان را به شما می‌دهد که اطلاعات موجود در گوشی خود را از راه دور حذف کنید. به‌کارگیری این ویژگی می‌تواند در زمان دزدیده شدن گوشی و جلوگیری از دسترسی افراد دیگر به اطلاعات آن به شما کمک کند. لازم به‌ذکر است که شما بعد از استفاده از این ویژگی نمی‌توانید دستگاه خود را موقعیت‌یابی کنید.

برنامه Find My Device

علاوه بر امکان استفاده از مرورگر برای دسترسی به موقعیت مکانی تلفن همراه خود، شما می‌توانید برنامه Find My Device را روی دستگاه‌های دیگر نیز نصب نمایید و در قالب مهمان به حساب کاربری خود وارد شوید. برای انجام این کار باید بعد از اجرای این برنامه روی دستگاه خود، گزینه Sign In As Guest را انتخاب نموده و اطلاعات حساب کاربری خود را وارد نمایید. با انجام کارهایی که تا اینجا توضیح دادیم شما می‌توانید به ویژگی‌های مانند حذف اطلاعات، قفل کردن گوشی، مشاهده موقعیت مکانی و به صدا در آوردن زنگ گوشی دسترسی پیدا کنید.

ویژگی‌های جانبی برنامه Find My Device

با لمس آیکون به شکل سه نقطه در گوشه بالا و سمت راست صفحه منوی این برنامه به نمایش در می‌آید. برای جا‌به‌جایی بین حساب‌ کاربری به عنوان مهمان می‌توانید از گزینه Switch Accounts استفاده نمایید. از طرفی دیگر با انتخاب گزینه Refresh در منوی بالا اطلاعات آپدیت با به‌روزرسانی خواهند شد. برنامه مذکور به کاربر اجازه می‌دهد که با کلیک روی Rename Device نام دستگاه را تغییر دهد.

ایده و وجه تمایز برنامه Find My Device با اپلیکیشن‌های شبیه به آن

تا به امروز برنامه‌های زیادی با قابلیت موقعیت یابی دستگاه ساخته شده‌اند، با این حال از آنجایی که برنامه Find My Device توسط کمپانی گوگل ساخته شده، یک اپلیکیشن مطمئن و معتبر به‌شمار می‌رود. این برنامه حاوی یک‌سری از قابلیت‌هایی است که در برنامه‌های دیگر شاهد آن‌ها نیستم، برای نمونه‌ای از این قابلیت‌ها می‌توان به حذف اطلاعات، به صدا درآوردن زنگ گوشی، قفل کردن گوشی از راه دور و رایگان بودن آن اشاره کرد.

نقاط قوت برنامه

  • امکان دسترسی به موقعیت مکانی دستگاه
  • رایگان بودن
  • امکان قفل کردن دستگاه از راه دور
  • امکان حذف تمامی اطلاعات دستگاه از راه دور
  • امکان به صدا در آوردن زنگ گوشی از راه دور

نقاط ضعف برنامه

  • ضرورت اتصال به اینترنت برای استفاده از ویژگی‌های برنامه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*