تولید آیفون های اپل

کمبود تراشه تولید آیفون های اپل را مختل می‌کند

طوفان‌های تگزاس در زمستان باعث تعطیلی کارخانجات سامسونگ شده است و کمبود تراشه OLED که اپل از آن‌ها استفاده می‌کند، تولید آیفون را مختلف کرده است.

همانطور که احتمالاً شنیده‌اید، جهان با مشکل کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کند. این مشکل روی همه‌ی شرکت‌ها، حتی کمپانی اپل تأثیر گذاشته است. گزارش جدید منتشر شده توسط وب‌سایت Nikkei Asia نشان می‌دهد که این کمبود تراشه حتی می‌تواند تولید آیفون های اپل را با مشکل مواجه کند.

اپل تولیدکننده واقعی تراشه محصولاتش نیست و از فناوری دیگر شرکت‌ها استفاده می‌کند. به طور مثال گفته می‌شود سامسونگ به عنوان تأمین کننده نمایشگرهای OLED آیفون‌های اپل نیز به دلیل کمبود تراشه با مشکل مواجه شده است و به تبع آن اپل را هم با مشکل مواجه کرده است.

این مشکل به خاطر طوفان‌های مهیب زمستانی در تگزاس به وجود آمده است که سامسونگ را مجبور به تعطیل کردن کارخانه تولید تراشه خود کرد. این کارخانه به تنهایی ۵ درصد عرضه جهانی تراشه از جمله تراشه‌هایی که در نمایشگرهای OLED سامسونگ استفاده می‌شود را بر عهده داشتند. مشخص نیست که این تعطیلی روی تولید کدام مدل از آیفون‌ها تأثیرگذار است و اینکه آیا تولید مدل‌های فعلی را مختل می‌کند یا روی تولید سری آیفون ۱۳ که انتظار می‌رود اواخر سال ۲۰۲۱ عرضه شوند نیز تأثیر خواهد گذاشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*