شرکت Huawei

شرکت Huawei برای سامسونگ و اپل صورتحساب می‌فرستد!

شرکت Huawei برای مطالبه حق امتیاز پتنت های 5G خود از اپل و سامسونگ، اقدام خواهد کرد. هواوی انتظار دارد از این طریق، 1.3 میلیارد دلار درآمدزایی کند.

با وجود سرپا ماندن، هواوی در یکی دو سال اخیر دوران سختی را سپری کرده است. علاوه بر فشار مستقیم ناشی از تحریم‌های آمریکا، این کمپانی از برخی کشورهای دیگر نیز رانده شد و پروژه‌های 5G خود را لغو شده دید. حالا برای جبران زیان و شاید به رخ کشیدن اهمیت خود در توسعه شبکه 5G، شرکت Huawei قصد دارد از تولیدکنندگان بزرگی مانند اپل و سامسونگ، پول طلب کند؛ بابت حق امتیاز پتنت‌هایی که اغلب مربوط به نسل پنجم شبکه موبایل هستند.

به گفته‌ی شرکت تحقیقاتی GreyB، اتفاقا هواوی بیشترین پتنت‌های ثبت شده در زمینه 5G را دارد؛ بالاتر از سامسونگ، نوکیا، اریکسن و حتی کوالکام!

پتنت 5G هواوی

پتنت های 5G این کمپانی به طور گسترده در گوشی های هوشمند امروزی استفاده می‌شوند؛ حتی دستگاه‌هایی که مجهز به مودم‌ 5G کوالکام هستند. در چنین شرایطی، هواوی مصمم است که از این مالکیت معنوی خود، پول به دست بیاورد.

میزان درآمد احتمالی، به قیمت گوشی های مورد اشاره بستگی دارد؛ اما کسب 2.5 دلار به ازای هر دستگاه، قابل تحقق است. البته نوکیا بابت حق امتیاز پتنت‌های 5G خود، 3.58 دلار به ازای هر گوشی دریافت می‌کند.

شاید رقم ناچیزی به نظر برسد؛ ولی وقتی بحث فروش صدها میلیون گوشی هوشمند در میان باشد؛ مبلغی میلیاردی حاصل می‌شود. شرکت Huawei نیز پیش‌بینی می‌کند از لایسنس پتنت‌های 2019 تا 2021 بتواند 1.3 میلیارد دلار به دست بیاورد. البته همان‌طور که گفته شد، این‌ها فقط پتنت 5G نیستند.

این درآمد مشروع، می‌تواند بخشی از ضرر و زیان سال‌های اخیر را جبران کند؛ اما زنجیره تامین هواوی چنان آب رفته است که در توانایی کمپانی برای تولید محصولات جدید، تردید وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*