بازی Warface: Breakout

بازی Warface: Breakout و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Warface: Breakout – وارفیس: بریک اوت در ابتدا بیش از اندازه سخت به نظر می‌رسد، نکات زیر می‌توانند کار را برای شما کمی آسان‌تر کنند.

بازی Warface: Breakout قرار است تجربه شوترهای تاکتیکی را به بهترین شکل ممکن بر روی کنسول‌ها عرضه کند و تا اینجا در این زمینه عملکرد موفقی هم داشته. همانند دیگر عناوین رقابتی پنج در برابر پنج، امتیازات شما و تعداد کسانی که کشته‌اید اهمیت چندانی ندارد، بلکه باید به تیم خود کمک کنید تا پیروز شود.

وقتی به بازی‌های شوتر می‌رسیم، «در ظاهر» چندان سخت نیستند. تنها مهارت‌هایی که نیاز دارید، واکنش‌های سریع و نشانه‌گیری صحیح است. نیاز زیادی به فکر کردن نیست و می‌توانید به قلب دشمن بزنید اما این مسئله در رابطه با بازی‌های شوتر تاکتیکی صدق نمی‌کند. مهارت تنها بخش کوچکی از هر رقابت است؛ اگر از هوش خود استفاده نکنید و در چارچوب درست پیش نروید، شانس زیادی برای موفقیت نخواهید داشت. این نوع بازی‌ها را می‌توان چیزی نزدیک به شطرنج در نظر گرفت. برای پیروزی، باید حرکات و نقشه‌های دشمن را پیش بینی کرده و بر اساس آن، نقشه طراحی کنید. بی‌برنامگی معمولا نتیجه نمی‌دهد.

راهنمای بازی Warface: Breakout برای تازه واردها

آثار تاکتیکی به دلیل ماهیتی که دارند، چندان بر روی کنسول‌ها جواب نمی‌دهند یا اگر هم جواب می‌دهند، از نظر کیفیت بازی و مهارت، نمی‌توانید به اندازه نسخه رایانه‌ای شکوفا شوید و خودنمایی کنید. اگر نسبت به این مسئله تردید دارید، کافی است کانتر استرایک گلوبال آفنسیو را با دسته بازی کنید تا متوجه شوید چه کابوسی در انتظار شماست! اما بازی Warface: Breakout وارد بازار شده تا این مسئله را حل کند و به عنوان یک شوتر تاکتیکی، تنها برای کنسول‌ها منتشر شده است. اگر می‌خواهید به سراغ آن بروید، نکات زیر را در یاد داشته باشید تا بتوانید بهتر بازی کنید.

– تجهیزات خود را به کار بگیرید

بازی Warface: Breakout

اهمیت تجهیزات را نمی‌توان نادیده گرفت و به واسطه آن‌ها می‌توانید در هر موقعیتی برتری داشته باشید. آیا در مقابل یک تک تیرانداز قرار گرفته‌اید؟ از نارنجک دودزا استفاده کنید. می‌خواهید سریعا به یک منطقه بمب گذاری (Bombsite) هجوم ببرید یا در مقابل دشمنی قرار گرفته‌اید که اسلحه بهتری دارد؟ از فلش بنگ استفاده کنید.

در رابطه با فلش، توجه داشته باشید که لزومی ندارد حتما دشمنان را کور کند، همین که آن را پرتاب می‌کنید، دشمن ممکن است تمرکز خود را از دست دهد یا عقب نشینی کند تا سنگر بگیرد. تا آنجا که امکان پذیر است، خودتان را در معرض مبارزات مستقیم قرار ندهید و دشمن را به عقب برانید. راه‌های زیادی برای مقابله با حریف وجود دارد اما استفاده از آیتم‌ها را فراموش نکنید، آیتم‌ها حتی از اسلحه‌ها هم مهم‌تر هستند و گاهی یک فلش بنگ یا نارنجک می‌تواند نتیجه راند را تغییر دهد.

– برقراری ارتباط و صحبت کردن

بازی Warface: Breakout

شانس پیروزی شما با تیمی که در آن بازی می‌کنید، رابطه مستقیم دارد و مهم است که با تیم خود هماهنگ باشید. از نقشه‌هایی که پیش از آغاز مسابقه طراحی کرده‌اید تا تغییر دادن آن‌ها با توجه به شرایط و همچنین ارائه اطلاعات لازم به هم تیمی‌ها (اگر کسی را دیدید، سریعا به دیگران اطلاع دهید. اگر کشته شدید، بگویید که دشمن کجاست). برقراری ارتباط، کلید موفقیت است. بنابر این توصیه می‌کنیم که حتما میکروفون داشته باشید و لحظه به لحظه، هم تیمی‌ها را از اوضاع باخبر کنید. اینکه کجا می‌روید، آیا صدایی در آن نزدیکی شنیده‌اید، اصلا اینکه چه اسلحه‌ای دارید. اعضا باید همه چیز را بدانند تا بتوانند شما را پشتیبانی کنند و عملکرد بهتری داشته باشند. حتی اگر به صورت انفرادی بازی می‌کنید و همراه با دوستانتان نیستید، باز هم سعی کنید از میکروفون استفاده نمایید و با اعضای تیم تعامل داشته باشید. مشخصا بازی بدون گفتگوی صوتی هم قابل انجام است اما شاید نقشه‌ها و استراتژی‌ها به آن خوبی که انتظار دارید، پیاده سازی نشوند.

اما اگر میکروفون ندارید یا به هر دلیلی صحبت نمی‌کنید، می‌توانید از پینگ (Ping) استفاده کنید. اگر بازی اپکس لنجدز (Apex Legends) را انجام داده باشید، احتمالا با سیستم پینگ آشنا هستید. در واقع شما مجموعه‌ای از نشانه‌ها و جمله‌ها را در اختیار دارید که می‌توانید به جای صحبت کردن، از آن‌ها برای برقراری ارتباط با اعضای تیم استفاده کرده یا هدفی را به دیگران نشان دهید. این سیستم اگر چه کارآمد است اما نمی‌تواند یک جایگزین کامل برای میکروفون باشد.

– این مسیر را نمی‌توانید به تنهایی بروید

بازی Warface: Breakout

وقتی به بازی‌های تیمی می‌رسیم، «تیم» حرف اول و آخر را می‌زند. بازی Warface: Breakout به شکلی طراحی شده که تاکتیک و استراتژی از مهارت‌های شوتینگ مهم‌تر است. پیروزی در نبردهای یک در برابر دو یا یک در برابر سه در اکثر مواقع امکان پذیر نیست، حتی برای بازیکنان حرفه‌ای. پس نزدیک به هم تیمی‌ها بازی کنید و اجازه ندهید که دشمنان شما را در یک گوشه به تنهایی گرفتار کنند.

فاکتورهای زیادی در گیم پلی این بازی تاثیرگذار هستند که کار را برای شما سخت می‌کنند، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که کارها را به صورت گروهی انجام دهید یا حداقل یک نفر را در کنار خود داشته باشید. با این کار، اگر با یک بازیکن تنها رو به رو شدید، وزنه به سوی شما سنگینی می‌کند و با تشکر از حضور هم تیمی، می‌توانید آن دشمن را به راحتی نابود کنید. اگر هم در مقابل دو یا سه نفر قرار گرفتید، حداقل می‌دانید که یک هم‌تیمی حضور دارد که از شما پشتیبانی کند.

اینکه چگونه در بخش‌های مختلف نقشه پخش می‌شوید هم مهم است. هنگامی که وظیفه دفاع از مناطق بمب گذاری را دارید، هجومی بازی نکنید و حواستان باشد که اعضای تیم، نقاط مهم را تحت کنترل خود داشته باشند. اگر هم در نقش بمب گذارها بازی می‌کنید، هجوم تیمی به یک منطقه ممکن است به فاجعه ختم شود. سعی کنید به تدریج پیش رفته و هر کسی را در نقشی که بهتر است، قرار دهید.

– کلید اصلی پیروزی: استراتژی و نقشه

بازی Warface: Breakout

همان طور که تا این لحظه متوجه شده‌اید، بدون استراتژی، کار برای تیم شما بسیار سخت خواهد بود. به یاد داشته باشید که حتی اگر مهارت‌های فردی بالایی در زمینه شوتینگ ندارید، با هوشمندی می‌توانید به پیروزی برسید. پس نقشه‌ها را به خوبی یاد بگیرید و همان طور که بالاتر اشاره کردیم، اعضای تیم را در نقش‌هایی قرار دهید که در آن کارآمدتر هستند. برای مثال، اگر کسی در زمینه شلیک با اسلحه‌های تک تیرانداز (اسنایپر) بهتر است، این اسلحه را در اختیار او قرار دهید و هماهنگ کنید که کجا را خط بگیرد.

اگر متوجه شده‌اید که در یک منطقه بمب گذاری، دو یا سه دشمن حضور دارند، از حمله به آن خودداری کنید و سریعا به منطقه دیگر بروید (که به این کار اصطلاحا Rotation می‌گویند). آرام و با حوصله بازی کرده و همیشه شرایط را برای پیاده‌سازی یک نقشه بسنجید.

– اسلحه‌ها را با توجه به تاکتیک‌های تیمی انتخاب کنید

بازی Warface: Breakout

این که بدانید در هر شرایط از چه اسلحه‌ای استفاده کنید نیز اهمیت دارد. همه اسلحه‌ها برای همه شرایط مناسب نیستند. یک اسلحه تک تیرانداز برای فواصل دور بهترین است اما اگر دشمنان به سمت شما حمله‌ور شده‌اند، مسلما شانس کمی برای زنده ماندن خواهید داشت. یا شات گان‌ها برای افرادی که در نزدیکی شما هستند، بهترین گزینه است اما در مقابل تفنگ‌های اصلی، چندان کارآمد نخواهد بود.

البته چند استثناء هم وجود دارد که ممکن است با آپدیت‌های بعدی، این مسئله تغییر پیدا کند. برای مثال، اسلحه‌های اس ام جی (SMG) تقریبا در همه شرایط می‌توانند کمک کننده باشند (حتی در مواجهه با دشمنان دور) یا اسلحه پیستول (Pistol) اتوماتیک بازی واقعا فوق العاده است و حتی می‌تواند با یک اسلحه تک تیرانداز مقابله کند.

– به مینی مپ توجه داشته باشید

بازی Warface: Breakout

بازی های شوتر تاکتیکی حول محور یک چیز اتفاق می‌افتند: اطلاعات. هر تیمی که اطلاعات بیشتری داشته باشد، می‌تواند پیروز شود. در ابتدای هر راند، به جای درگیری، در جستجوی اطلاعات باشید و اگر بتوانید از اطلاعات بدست آمده، درست استفاده کنید، درصد موفقیت تیم شما بالاتر می‌رود.

یکی از بهترین راه‌ها برای کسب اطلاعات، مینی مپ یا نقشه کوچک روی صفحه است. این نقشه نشان می‌دهد که هم تیمی‌ها کجا هستند، دشمنان از کجا شلیک می‌کنند و اعضای تیم یا دشمنان اخیرا کجا کشته شده‌اند. با نگاه کردن مداوم به این نقشه، می‌توانید تصمیمات بهتری بگیرید و همین تصمیمات نتایج را تغییر می‌دهند. این نقشه کوچک، نام محلی که در آن هستید را هم مشخص کرده، این نام‌ها را یاد بگیرید تا اطلاعات دقیق‌تری به هم تیمی‌ها بدهید.

– به دشمن اطلاعات ندهید

بازی Warface: Breakout

به دست آوردن اطلاعات شاید مهم باشد اما از آن مهم‌تر این است که به دشمنان اطلاعات ندهید! اگر دشمنان بفهمند که کجا هستید یا چه نقشه‌ای دارید، به راحتی می‌توانند استراتژی‌های شما را خنثی کنند. به یاد داشته باشید که دشمنان بیکار ننشسته‌اند و همانند تیم شما، در حال جمع آوری اطلاعات و در واقع مقابله به مثل هستند. بنابر این از شلیک‌های بیهوده بپرهیزید و به هر طریق ممکن، اجازه ندهید که دشمنان از تیمتان اطلاعات کسب کنند.

برای مثال، یک راه ساده این است که موقعیت خود را در هر راند تغییر دهید (هنگامی که به عنوان تیم مدافع بازی می‌کنید). اگر همیشه در یک نقطه از منطقه بمب گذاری، حضور داشته باشید، دشمنان دیگر غافل گیر نمی‌شوند و حتی اگر جلوی شما یک نارنجک دودزا هم افتاده باشد، ممکن است کشته شوید. پس همیشه در حرکت باشید و غیرقابل پیش بینی بازی کنید.

– چه زمانی مبارزه کنیم و چه زمانی عقب نشینی؟

بازی Warface: Breakout

کشتن دشمن و پیروزی در دوئل‌ها خوب است اما زنده ماندن اهمیت بیشتری دارد. گاهی در موقعیتی قرار می‌گیرید که اتفاقا راه فرار هم دارید. بله، می‌توانید در آن لحظه با حریف مبارزه کنید اما بهتر نیست که زنده بمانید تا تیمتان تحت فشار قرار نگیرد؟ این مسئله را به شکل دیگری توضیح می‌دهیم. هنگامی که یکی از اعضای تیمتان کشته می‌شود، تعادل از بین می‌رود زیرا حالا تعداد اعضای دو تیم برابر نیست و تیم شما با افراد کمتر، باید مناطق بیشتری را پوشش دهد. پس زنده ماندن هر کدام از افراد، اهمیت ویژه‌ای دارد.

در سوی دیگر، اگر در آستانه از دست دادن یک راند قرار گرفته‌اید و دیگر شانسی ندارید، خودتان را به کشتن ندهید و به جای مرگ، سعید کنید زنده بمانید تا برای راند بعد، اسلحه داشته باشید. مدیریت اقتصادی در این بازی همانند کانتر استرایک اهمیت دارد و اگر به آن توجه نکنید، هرگز در وضعیت ایده آل قرار نمی‌گیرید.

– آزمون و خطا

بازی Warface: Breakout

هیچکس یک روزه در این نوع بازی‌های رقابتی حرفه‌ای نمی‌شود. شما نیاز به تمرین دارید تا همه جزئیات را یاد بگیرید و به تجربه برسید. برای این کار می‌توانید به سراغ بخش‌های غیررقابتی و کژوال بازی بروید که اجازه می‌دهند با همه مکانیک‌ها آشنا شوید. در این بخش‌ها، می‌توانید استراتژی‌های خود را هم به صورت آزمایشی پیاده سازی کنید یا ببینید با کدام اسلحه بهتر هستید و کدام اسلحه‌ها چندان با سبک بازی شما سازگار نیستند.

بعضی از اسلحه‌ها تنها برای تعدادی شرایط خاص مفید هستند. بخش‌های کژوال کمک می‌کنند تا این شرایط را پیدا کرده و آموخته‌های خود در مسابقات اصلی پیاده سازی کنید. برای مثال، از شات گان می‌توان در کدام منطقه استفاده کرد تا از آن بیشترین بهره را برد. تا آنجا که می‌توانید به آزمون و خطا بپردازید و به تدریج خواهید دید که مهارت‌های شما تا چه اندازه بهبود پیدا می‌کند.

– مدیریت اقتصادی

بازی Warface: Breakout

استراتژی‌هایی که می‌خواهید در بازی اجرا کنید، به وضعیت اقتصادی تیم و میزان پولی که دارید، وابسته است. اگر کانتر بازی کرده باشید، به خوبی با این مسئله آشنا هستید. در واقع شما در هر راند یک مقدار پول به دست می‌آورید و در راند بعد، به وسیله آن می‌توانید اسلحه و تجهیزات خریداری کنید. اگر پول خود را مدیریت نکنید، نمی‌توانید اسلحه‌های خوبی داشته باشید و اگر اسلحه‌های مناسب نداشته باشید، نمی‌توانید نقشه‌های خود را به خوبی اجرا نمایید.

اگر در یک راند پول کمی دارید، بهتر است چیزی خریداری نکنید. به این کار، اکو کردن (یا به اصطلاح Eco Round) گفته می‌شود. اگر دو نفر از اعضای تیم، اسلحه خوب بخرند و باقی اکو باشند، پیروزی در آن راند بسیار سخت خواهد بود، پس همه اعضای تیم باید با یکدیگر هماهنگ بوده و در بعضی از راندها که پول کم است، اکو باشند. شاید این راند را به اسلحه‌های قوی دشمن ببازید اما این فرصت را دارید که به وضعیت اقتصادی تیم حریف آسیب وارد کنید و مهم‌تر اینکه در راند بعدی، پول مناسب‌تری خواهید داشت.

آیا بازی Warface: Breakout را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*