آررا اتوموبیلی SD پلاس

هایپرکار آررا اتوموبیلی SD پلاس معرفی شد

آررا اتوموبیلی SD پلاس معرفی شد. آررا اس دی پلاس به عنوان اولین هایپرکار کشور آلبانی محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این ابرخودرو آشنا می‌شویم.

کندریم تاکی به عنوان مالک شرکت آررا اتوموبیلی قصد دارد نخستین سوپرکار کشور آلبانی را تولید کند. البته ما از گذشته کندریم تاکی را با طراحی سوپرکار ایلیریان پیور اسپرت می‌شناسیم، اما این طراح اخیرا روی یک خودرو بزرگ‌تر و قدترمندتر کار کرده و اکنون از آن با نام هایپرکار آررا اتوموبیلی SD پلاس – Arrera Automobili SD Plus پرده برداشت. این هایپرکار از قوای محرکه ویژه‌ای بهره می‌برد که در ادامه با مشخصات آن آشنا می‌شویم.

مشخصات آررا اتوموبیلی SD پلاس

آررا اتوموبیلی SD پلاس

آررا اتوموبیلی SD پلاس از یک پیشرانه 8 سیلندر 7 لیتری بهره می‌برد که به پیستون‌های 90 درجه مجهز است؛ این پیستون‌ها به شکل ویژه توسط ولفگانگ کیزلر برای این شرکت طراحی شده‌اند. پیشرانه این هایپرکار می‌تواند قدرتی برابر با 1800 اسب بخار و گشتاور 1500 نیوتن‌متری را با سوخت معمولی تولید کند. وزن این خودرو نیز کمتر از 1230 کیلوگرم اعلام شده است. شرکت آررا اتوموبیلی مطمئن است که می‌تواند رکورد سرعت دنیا را با این هایپرکار بشکند.

آررا اتوموبیلی SD پلاس

این هایپرکار توسط کندریم تاکی طراحی و در ساخت آن از فیبرکربن استفاده شده است. طبق اعلام تاکی، در طراحی این خودرو از فرمول یک به خصوص شاخصه‌های آیرودینامیکی آن الگو گرفته است. از این رو هر قسمت از بدنه این خودرو از عملکرد آیرودینامیکی ویژه‌ای بهره می‌برد؛ برای مثال بخش عقب به گونه‌ای طراحی شده که به سرعت هوای داغ موتور را خارج می‌کند و باعث می‌شود هوای سرد به اویل پمپ وارد شود.

آررا اتوموبیلی SD پلاس

آررا اتوموبیلی SD پلاس از نام‌گذاری ویژه‌ای نیز بهره می‌برد. حرف S آن مخفف اسکندربگ است که به نام یکی از فرماندهان نظامی آلبانی تعلق دارد. همچنین حرف D مخفف حرف عدد 500 در زبان رومی بوده و به سرعت 500 کیلومتر در ساعتی این خودرو اشاره دارد. پسوند + نیز به برنامه‌های این شرکت برای دستیابی به سرعتی بیش از 500 کیلومتر مربوط می‌شود. شرکت آررا این هایپرکار را در سال آینده به شکل کامل معرفی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*