هوشمندسازی شهر قم

همراه اول در هوشمندسازی شهر قم مشارکت می‌کند

در روز بهره‌برداری از سایت 5G همراه اول در استان قم، همراه اول با شهرداری این شهر به منظور هوشمندسازی شهر قم به تفاهم رسید.

امروز سه شنبه ۲۶ اسفند ۹۹، پنجمین سایت نسل پنجم همراه اول در استان قم به بهره‌برداری رسید. اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد در کنار بهره‌برداری از این سایت 5G، همراه اول با شهرداری قم برای هوشمندسازی استان قم در زمینه توسعه خدمات دیجیتال و زیست‌بوم نوآوری شهری و راهکارهای شهر هوشمند، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد و این تفاهم‌نامه در حضور رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تبادل شد.

تفاهم نامه همکاری همراه اول با شهرداری قم در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله، ساماندهی و برنامه‌ریزی روال ایجاد شهری زیست‌پذیر و یکپارچه چارچوب‌بندی شده و همراه اول و شهرداری این شهر با امضای آن به دنبال ایجاد فرصت‌های جدید نوآورانه و کسب و کارهای نوین، افزایش بهره‌وری، توسعه پایدار و مدیریت شهری متناسب با زیست‌بوم اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهر قم هستند.

از سایر اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به به‌کارگیری ظرفیت‌های شهرداری قم و همراه اول در راستای حرکت به سوی زیست‌بوم شهری و راهکارهای شهر هوشمند در قم، همکاری برای ایجاد و توسعه خدمات دیجیتال و ایجاد فضای مناسب در شهر قم در قالب پارک سرویس‌های دیجیتال به منظور نمایش توانمندی‌های راهکارهای دیجیتال و هوشمندسازی همراه اول اشاره کرد.