سایت 5G همراه اول

پنجمین سایت 5G همراه اول در قم افتتاح شد

سایت 5G همراه اول در قم افتتاح شد. در مراسم افتتاح این سایت، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از همراه اول بابت نگاه ویژه به معارف دینی تقدیر کرد.

صبح روز سه شنبه 26 اسفند 99 سایت 5G همراه اول در استان قم و در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) افتتاح شد. در این مراسم آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری (رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)، بهرام سرمست (استاندار قم)، مهدی اخوان بهابادی (مدیرعامل همراه اول)، محمد حاج عینی (مدیر مخابرات منطقه قم)، جمعی از مدیران همراه اول، شرکت مخابرات ایران و اصحاب رسانه حضور داشتند.

جزئیات افتتاح پنجمین سایت 5G همراه اول در قم

سایت 5G همراه اول

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در این مراسم با اشاره به اینکه طی یکسال اخیر به دلیل ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌ها به فضای مجازی منتقل شد عنوان کرد:

امسال پرکارترین سال برای حوزه ارتباطی کشور و به ویژه اپراتورها بود. مصرف اینترنت در همراه اول تقریبا دو برابر سال قبل شده است. این موضوع توسعه پایدار می‌طلبد؛ زیرا مردم انتظار دریافت سرویسی باکیفیت سابق را دارند؛ به‌عبارتی دیگر نیاز به اقدامی جهادی در این زمینه داشتیم. به‌عنوان مثال در حوزه دانش آموزی به محض شیوع کرونا توانستیم ظرف یک‌ماه، «شبکه دانش‌آموزی شاد» را صفر تا صد در همراه اول بالا بیاوریم و اکنون نزدیک به ۱۲ میلیون دانش‌آموز در حال استفاده از این بستر هستند.

مدیرعامل همراه اول در ادامه بیان کرد ناچار هستیم به دلیل افزایش تقاضا در بازار به سمت تکنولوژی‌های جدیدتر حرکت کنیم؛ شاید تا چند سال قبل داشتن سرویس 3G برای عده‌ای خوشحال کننده بود؛ اما الان اگر 4G نباشد، در حوزه ارتباطی یک نقص محسوب می‌شود. وی افزود پس از چند سال طرح مباحث مطالعاتی 5G در همراه اول، در حال حاضر به شکل تجاری وارد مرحله بهره‌برداری از این نسل ارتباطی در شبکه شده‌ایم و اکنون نیز در حال کار مطالعاتی برای نسل بعدی فناوری (6G) هستیم.

اخوان بهابادی با اعلام اینکه این اپراتور اخیرا سایت‌های 5G خود را ابتدا در مشهد مقدس و سپس تهران راه‌اندازی کرد گفت:

سومین استان هم با توجه به هدف و دیدگاهمان قم در نظر گرفته شد. می‌توانستیم سایتمان را در جایی توریستی روشن کنیم، اما معتقدیم اپراتوری که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی کار می‌کند، باید اعتقاداتش را هم بروز کند. موضوع «محتوا» از این به بعد مهم خواهد بود؛ هر چند در تکنولوژی‌های قبلی هم مهم بوده، اما نسبت به آن غفلت شده است. با استفاده از تکنولوژی 5G می‌توانیم یک فیلم دو ساعته را ظرف یکی دو دقیقه دانلود کنیم؛ لذا اگر از این فضا با تولیدات ایرانی-اسلامی و با حجم انبوه استفاده کنیم، جولانگاه بیگانگان نخواهد شد.

تقدیر رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از همراه اول

آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم عنوان کرد تکنولوژی جدید (5G) برای رفع نیازهای مردم در حوزه‌های مختلف نظیر تجارت، نشر معارف نورانی قرآن استفاده می‌شود. وی افزود این یک نیاز اساسی در بعد زندگی مادی و معنوی مردم است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به مدیران ارشد همراه اول بیان کرد:

احساس خستگی نکنید و به فرمایش امام حسین هر جا نیازهای مردم به سمت شما آمد، این نعمت خداست و شکر این نعمت در مسئولیت‌پذیری شما و به استقبال رفتن شما برای رفع نیازهای مردم است. از تعبیرات دکتر اخوان به خاطر دغدغه‌های دینی که دارند تشکر می‌کنم؛ همانطور که ایشان گفتند در کشور مشکل سخت افزاری نداریم و به تعبیری، جاده را تأمین می‌کنیم، اما تأمین امنیت بعضا برای این جاده وجود ندارد. شاید جاده‌ای درست کنیم که داعش در آن تردد داشته باشد؛ اما در مقابل شاید هم بتوانیم جاده‌ای توسعه دهیم که اردوهای اربعینی به سمت کربلا روانه شود.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه اظهار کرد در متن دعوتنامه من نوشته‌اند که توسعه این تکنولوژی را با بهره‌گیری از توان متخصصان جوان و متعهد داخلی انجام داده‌اید که این موضوع بسیار ارزنده است؛ با این قبیل اقدامات مخصوصا در دوران شیوع کرونا، دنیا بهت زده شد و دیدند هر چه تحریم می‌کنند اما ایرانی‌ها ایستادند و اقدام‌های به موقع هم انجام می‌دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت حوزه محتوا بیان کرد:

با توجه به اینکه اگر محتوای درست و غنی در اختیار جوانان قرار گیرد، به سمت داخل گرایش پیدا خواهند کرد؛ اما اگر صحنه را خالی کنیم، دیگران می‌آیند این صحنه را اشغال می‌کنند. امیدوارم با نگاه ارزشی شما، «حوزه علمیه» نیز بتواند در امر محتوا پا به پای شما و مطابق نظر رهبری اقدام کند.

بهرام سرمست، استاندار قم هم در این مراسم عنوان کرد اقدام همراه اول در توسعه 5G همراهی با انقلاب‌های عظیمی نظیر کشاورزی، صنعتی و… است که جامعه بشری به خود دیده است. وی افزود امروز جامعه بشری به واسطه تکنولوژی‌های ارتباطی به هم متصل شده است و مرزبندی‌های جغرافیایی و سیاسی سابق از بین رفته است. اکنون اساس تقسیم‌بندی‌ها، تولید، مصرف و گردش اطلاعات است.

استاندار قم با اعلام اینکه انتخاب این استان برای راه‌اندازی 5G  هوشمندانه و هدفمند بوده است گفت:

قم نه تنها یک کلانشهر بلکه یک جهانشهر است؛ زیرا در حوزه نشر معارف اسلامی رتبه یک را دارد و از حضور جامعه المصطفی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های بسیاری بهره‌مند است. علاوه بر این‌ها حضور ۲۰ میلیون زائر را در مناسبت‌های مختلف این استان شاهد هستیم.

سایت 5G همراه اول مستقر در مجتمع تجاری زمزم، مشرف به حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اذن آیت الله حسینی بوشهری افتتاح شد و مرتضی طاهری، بخش معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول که در محل سایت نصب شده مستقر بود با این سایت مراحل تست سرعت را انجام داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*