تحریم شیائومی

شیائومی از مهلکه تحریم آمریکا گریخت!

قاضی دادگاهی در ایالات متحده، فرمان اجرایی دونالد ترامپ برای تحریم شیائومی را به حالت تعلیق درآورد و حالا این کمپانی می‌تواند از سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی بهره‌مند شود.

دونالد ترامپ در آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید، یک فرمان اجرایی برای تحریم شیائومی امضا کرد؛ چرا که این کمپانی از سوی وزارت دفاع آمریکا یک «تشکیلات نظامی کمونیست چینی» شناخته شده بود.

بر اساس این فرمان، شرکت‌های آمریکایی از سرمایه‌گذاری در مجموعه شیائومی منع می‌شدند. حتی بیم آن می‌رفت که شدت تحریم‌ها بیشتر شود و سرگذشت هواوی در انتظارش باشد.

شیائومی می 11

حالا اما کمپانی چینی می‌تواند یک نفس راحت بکشد. دادگاه منطقه‌ای ناحیه کلمبیا در ایالات متحده، این حکم را به حالت تعلیق درآورده؛ به این معنی که محدودیت سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی به طور موقت برداشته شده است.

قاضی رودلف کنترراس با ابراز تردید درباره تهدید مستقیم امنیت ملی آمریکا از سوی شرکت‌های خصوصی چینی، گفت هیچ مدرکی دال بر ارائه اطلاعات توسط شیائومی به دولت چین وجود ندارد.

شیائومی نیز با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که درخواست می‌دهد برچسب «کمپانی نظامی کمونیست چینی» از روی آن برداشته شود. این کمپانی همچنین تصریح کرد برای ارائه فناوری نوآورانه به مشتریان در سراسر دنیا، به همکاری با شرکای جهانی خود متعهد باقی خواهد ماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*