سایت 5G ایرانسل

هفتمین سایت 5G ایرانسل در مشهد افتتاح شد

هفتمین سایت 5G ایرانسل طی مراسمی در محوطه باز دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد تا دفتر افتتاح سایت‌های 5G این اپراتور در سال 99 بسته شود.

مراسم افتتاح هفتمین سایت 5G ایرانسل بعدازظهر روز چهارشنبه 27 اسفند 99 همزمان با اعیاد شعبانیه، سالروز ولادت حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت امام سجاد(ع) در محوطه باز دانشگاه فردوسی مشهد (جنب مسجد حضرت زهرا (س) این دانشگاه) برگزار شد. همچنین این مراسم به صورت زنده از تلویزیون تعاملی لنز ایرانسل نیز پخش شد.

در این مراسم دکتر مرتضی اشرفی (معاون استاندار خراسان رضوی)، دکتر شهناز رمارم (رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی)، مهندس محمد شمسایی (مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق)، دکتر فرزاد بهشتی توندری (جانشین معاون دادستان مشهد مقدس)، مهندس محمدجواد رجائیان (مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد)، دکتر امیر ملک‌زاده (مدیر سیستم‌های فناوری دانشگاه فردوسی مشهد) و دکتر بیژن عباسی‌آرند (مدیرعامل ایرانسل) و نیز جمعی از مقامات و مدیران استانی و محلی و اصحاب رسانه حضور داشتند.

جزئیات افتتاح هفتمین سایت 5G ایرانسل در مشهد

سایت 5G ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم عنوان کرد تجربه ارزشمند پیشتازی مشترکان ایرانسل در استفاده از خدمات بر بستر نسل 2.75، 3 و 4  باعث شد تا همانند گذشته در ارائه نسل پنجم شبکه تلفن همراه در کشور پیشرو شویم. وی در ادامه گفته‌های خود افزود:

 ورود نسل پنج به کشور توسط ایرانسل، باعث شد تا در این زمینه، فاصله‌ای با کشورهای پیشرفته نداشته باشیم و همان‌گونه که 5G در کشورهای پیشرفته دنیا در حال تجاری‌سازی است، در ایران هم این روند، آغاز شده است. 5G در ادامه فناوری‌های قبل نیست، بلکه به خاطر سرعت بالا، حداقل تأخیر، پایداری مناسب و حجم انبوه دیتای قابل انتقال، به‌عنوان زیرساخت کسب‌وکار دیجیتال تعریف می‌شود و این برای خیلی از خدمات حوزه دیحیتال، مانند خدمات شهر هوشمند و دولت الکترونیک حیاتی است؛ همان‌گونه که اکنون این تجربه در خیلی از کشورهای دنیا رقم می‌خورد.

سایت 5G ایرانسل

عباسی آرند در ادامه بیان کرد در حوزه خدمات دیجیتال و کسب‌وکارهای جدید، پتانسیل خیلی خوبی در خراسان رضوی وجود دارد که نتیجه تلاش نخبگان مشهدی است و ایرانسل در زمینه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان رضوی، اقدام‌های چشمگیری را در برنامه دارد. مدیرعامل ایرانسل با اعلام اینکه بیش از ٢٨٠ میلیارد تومان برای توسعه شبکه در شهر مشهد سرمایه‌گذاری کرده‌ایم افزود از دادستانی مشهد برای پیگیری ویژه هماهنگی دستگاه‌های مختلف برای پاسخگویی به درخواست‌های مردمی در زمینه گسترش پوشش ارتباطی تشکر می‌کنم.

مدیرعامل ایرانسل در ادامه بیان کرد پس از تهران، یکی از بیشترین ترافیک‌های مصرفی شبکه ایرانسل در مشهد است و در طی یک سال اخیر با همکاری خوبی که مسئولان استان با همکاران بنده داشته‌اند، توانستیم رکورد جدیدی را در نصب سایت‌های شهری در مشهد به ثبت برسانیم. وی در ادامه به سرمایه‌گذاری ایرانسل بر مطالعات نسل ششم 6G از سال 98 و همگام با کشورهای پیشرفته دنیا و همکاری ایرانسل با مراکز معتبر دانشگاهی در این حوزه اشاره کرد و گفت دانشگاه فردوسی مشهد نیز می‌تواند نقش پررنگی را در روند انجام این مطالعات داشته باشد.

عباسی‌آرند در ادامه گفته‌های خود از استانداری خراسان رضوی، آستان قدس رضوی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد، زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و هیئت مدیره ایرانسل تقدیر کرد و گفت با ادامه روند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، ثمره این اقدام‌ها در زندگی مردم حس خواهد شد و در سال آینده با وجود افزایش تقاضا، فرایند خدمت‌رسانی به مشترکان ایرانسل بهتر از قبل به انجام خواهد رسید.

سایت 5G ایرانسل

مدیر سیستم‌های فناوری دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم از ریسک‌پذیری و خوشفکری مدیرعامل ایرانسل و همت ایرانسل در پیشگامی در ارائه فناوری‌های نوین تشکر کرد و بر لزوم تلاش برای توسعه جنبه‌های نرم‌افزاری فناوری‌های نوین، در کنار توسعه‌های سخت‌افزاری و زیرساختی تاکید داشت. همچنین رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این مراسم از ایرانسل برای ارائه جدیدترین فناوری ارتباطی جهان به شهروندان مشهدی تقدیر کرد و توجه به اشتغالزایی و جنبه‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی در توسعه فناوری‌های ارتباطی را یک اصل مهم و دارای اهمیت دانست.

سایت 5G ایرانسل

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) منطقه شمال‌شرق نیز در ادامه مراسم اظهار کرد خدمات 5G با فناوری‌های نسل قبل کاملا متفاوت است. وی افزود این خدمات همانند زیرساختی است که بر پایه آن می‌بایست در حوزه اقتصاد دیجیتال شاهد جهش باشیم. وی تاکید کرد مقررات لازم در این حوزه می‌بایست به‌روز شود و در دوران 5G دیگر اتفاقاتی چون قطعی گسترده برق توجیه‌پذیر نخواهد بود.

سایت 5G ایرانسل

معاون استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت:

کرونا در یک سال گذشته به ما یک درس مهم داد که آن دسته از فعالیت‌های اقتصادی که بر بستر اینترنت بودند، کمترین زیان از کرونا به آنها تحمیل شد. اشرفی همچنین از سرمایه‌گذاری قابل توجه انجام شده توسط ایرانسل در استان خراسان رضوی برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، تشکر کرد.

سایت 5G ایرانسل

در ادامه مراسم هفتمین سایت 5G ایرانسل در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد. در این مراسم همانند مراسم‌های افتتاح سایت‌های تجاری 5G قبلی ایرانسل، کاربردهای فناوری نسل پنجم تلفن همراه به حاضران در مراسم و بینندگان آنلاین ارائه شد و حاضران توانستند با مشاهده پخش آنلاین ویدیوی 4K بر بستر شبکه 5G ایرانسل در شرایط کاملا واقعی و مقایسه آن با بستر 4G، بخشی از کاربردهای شبکه واقعی 5G را از نزدیک تجربه کنند.

سایت 5G ایرانسل

گفتنی است این اپراتور از سال 95 مطالعه روی فناوری 5G را طی همکاری با مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت‌های معتبر بین‌المللی آغاز کرد و تا به امروز توانست 7 سایت تجاری 5G را در مشهد، تهران، شیراز و جزیره کیش افتتاح کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*