سامانه های کامپیوتری

مرکز افتا از احتمال بروز اختلال در سامانه های کامپیوتری با شروع سال 1400 خبر داد

مرکز مدیریت راهبردی افتا هشدار داد با شروع سال 1400 در سامانه های کامپیوتری و پایگاه‌های اطلاعاتی که دارای فیلد سال دو رقمی هستند، احتمال بروز اختلال وجود دارد.

مرکز مدیریت راهبردی افتا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد با آغاز سال 1400 در سامانه های کامپیوتری و پایگاه‌های اطلاعاتی که فیلد سال آنها به شکل دو رقمی نگهداری می‌شود، احتمال بروز اختلال وجود دارد. مرکز افتا اعلام کرد البته این نوع نگرانی در گذشته با ورود به سال 2000 نیز مطرح شده بود و در این حوزه تجربیات بین‌المللی وجود دارد.

هشدار مرکز افتا درباره بروز اختلال در سامانه های کامپیوتری

مرکز مدیریت راهبردی افتا با در نظر گرفتن احتمال بروز اختلال در سامانه های کامپیوتری و پایگاه‌های اطلاعاتی از مسئولان و متخصصان IT زیرساخت‌های حیاتی، تولیدکنندگان سامانه‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات پشتیبانی خواست تا برای جلوگیری از وقوع هر نوع اختلال در زمان شروع سال 1400، کلیه سامانه‌های وابسته به تاریخ شمسی نظیر CRM، انبارداری، فروش، حسابداری، مدیریت محتوا و هر سامانه دیگری را از لحاظ امکان بروز مشکل در تغییر تاریخ و شروع سال جدید، مورد بررسی قرار دهند.

طبق اعلام کارشناسان مرکز مدیریت راهبردی افتا، اهمیت این موضوع و چالش‌های ناشی از بروز مشکل تغییر تاریخ در شروع سال جدید در سامانه‌های ارائه‌دهنده خدمات عمومی و همچنین سامانه‌های قدیمی بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد. مرکز افتا به تمام مسئولان و متخصصان IT زیرساخت‌های حیاتی، تولیدکنندگان سامانه‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات پشتیبانی توصیه کرده است در راستای رفع مشکل احتمالی سامانه‌ها، قراردادهای خدمات پشتیبانی سامانه‌های حیاتی و دارای اهمیت را تمدید و به‌روزرسانی کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*