رتبه بندی سرعت جهانی اینترنت

آخرین رتبه بندی سرعت جهانی اینترنت منتشر شد + جایگاه ایران

به‌تازگی جدیدترین رتبه بندی سرعت جهانی اینترنت منتشر شده و جایگاه اینترنت از نظر سرعت اینترنت ثابت و همراه در دنیا مشخص شده است.

گزارش سرعت جهانی اینترنت در ماه گذشته میلادی مشخص می‌سازد که سرعت اینترنت ثابت ایران کاهش یافته و با سقوط سه پله‌ای همراه شده است و این در حالی است که سرعت اینترنت موبایل افزایش پیدا کرده است. وب‌سایت Speedtest به‌تازگی جدیدترین رتبه بندی سرعت جهانی اینترنت را در فوریه ۲۰۲۱ میلادی به انتشار درآورده است. بر اساس این گزارش در دومین ماه سال جاری میلادی متوسط سرعت اینترنت موبایل در جهان ۴۶.۹۴ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت اینترنت ثابت جهان ۹۷.۵۲ مگابیت بر ثانیه اعلام شده است.

رتبه بندی سرعت جهانی اینترنت

این در صورتی است که در ژانویه امسال متوسط سرعت اینترنت موبایل در دنیا ۴۶.۷۴ مگابیت بر ثانیه و متوسط جهانی سرعت اینترنت ثابت ۹۶.۹۸ مگابیت بر ثانیه بوده است. به معنای دیگر متوسط سرعت جهانی اینترنت موبایل و ثابت در ماه فوریه نسبت به ماه گذشته با کمی رشد همراه شده است.

سقوط سه پله‌ای اینترنت ثابت ایران

طبق گزارش مذکور متوسط سرعت اینترنت موبایل ایران در ماه گذشته میلادی ۲۵.۲۷ مگابیت بر ثانبه بوده است و با یک پله صعود در رده ۸۴ جهان قرار گرفته است.

رتبه بندی سرعت جهانی اینترنت

از طرف دیگر سرعت اینترنت ثابت ایران ۱۹.۵۵مگابیت بر ثانیه اعلام شده است؛ اما ایران در این رتبه‌بندی سه پله سقوط کرده و در رده ۱۳۴ جهان قرار گرفته است.

سقوط یک پله‌ای سرعت اینترنت موبایل کره جنوبی

در دومین ماه سال ۲۰۲۱، امارات متحده عربی با سرعت اینترنت موبایل ۱۷۷.۱۶ مگابیت بر ثانیه، همانند ماه قبل در رتبه اول قرار گرفته است، رتبه دوم با سرعت ۱۷۱.۱۵ مگابیت بر ثانیه متعلق به قطر است و کره جنوبی با سرعت ۱۶۶.۴۱ مگابیت بر ثانیه در رتبه سوم قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات ذکر شده در این فهرست، قطر یک پله صعود و کره جنوبی یک پله سقوط کرده است. رتبه‌های چهارم، پنجم و ششم فهرست رتیه بندی سرعت جهانی اینترنت همانند ماه گذشته به ترتیب به چین با سرعت (۱۴۸.۶۲ مگابیت برثانیه)، عربستان سعودی با سرعت (۱۱۹.۰۶ مگابیت برثانیه) و نروژ با سرعت (۱۱۷.۰۱ مگابیت برثانیه) تعلق دارد.

استرالیا و هلند نیز به ترتیب با سرعت‌های اینترنت موبایل ۱۱۰.۳۴ و ۱۰۶و۳۴  مگابیت بر ثانیه قرار دارند. جایگاه هر دو کشور در مقایسه با ماه گذشته یک پله صعود کرده است. کویت نیز با سرعت ۱۰۴.۰۸ مگابیت بر ثانیه در رتبه نهم قرار دارد. لازم به ذکر است که جایگاه این کشور در رده بندی فوریه ۲۰۲۱ نسبت به ژانویه ۲ پله سقوط کره است. رده دهم نیز با سرعت ۹۷.۷۲ مگابیت بر ثانیه به کشور بلغارستان تعلق دارد، این کشور در مقایسه با ماه قبل ۳ پله صعود کرده است.

وضعیت سرعت جهانی اینترنت ثابت

سنگاپور با سرعت ۲۳۸.۵۹ مگابیت بر ثانیه در رتبه اول سرعت اینترنت ثابت و هنگ کنگ با سرعت ۲۳۱.۷۰ مگابیت بر ثانیه در رتبه دوم این فهرست قرار دارد. رتبه سوم هم با سرعت ۲۱۷.۷۰ مگابیت بر ثانیه به تایلند تعلق دارد، این در حالی است که این کشور در ماه گذشته در رتبه چهارم قرار داشت. رومانی نیز که در ماه ژانویه در رده سوم قرار داشت در ماه فوریه با یک پله سقوط مواجه شد، سرعت اینترنت این کشور ۲۰۵.۸۹ مگابیت بر ثانیه اعلام شده است.

رده پنجم فهرست رتبه بندی سرعت جهانی اینترنت همانند ماه ژانویه به دانمارک تعلق دارد، سرعت اینترنت این کشور ۱۹۷.۲۷ مگابیت بر ثانیه اعلام شده است. در رده ششم این جدول اسپانیا با سرعت اینترنت ۱۸۹.۵۰ مگابیت بر ثانیه قرار دارد، در رده هفتم نیز مجارستان با سرعت اینترنت ۱۸۷.۵۲ مگابیت بر ثانیه قرار دارد و در رده هشتم نیز لیختن اشتاین با سرعت ۱۸۶.۴۶ مگابیت بر ثانیه قرار گرفته است. لازم به‌ذکر است که این سه کشور در مقایسه با ماه گذشته ۳ پله صعود کرده‌اند.

رده دهم نیز با سرعت اینترنت ۱۸۵.۴۸ مگابیت بر ثانیه به کشور موناکو تعلق دارد، جایگاه این کشور در مقایسه با ماه گذشته دو پله سقوط کرده است. سرعت اینترنت ثابت فرانسه در ماه جاری به ۱۸۴.۷۷ مگابیت بر ثانیه رسید و این کشور در رده دهم قرار گرفت، جایگاه این کشور در رده یندی با ۴ پله سقوط همراه شده است.