مقایسه شیائومی می ۱۰ اس با ردمی کی ۴۰ پرو

مقایسه شیائومی می ۱۰ اس با ردمی کی ۴۰ پرو ؛ دو غول پرچمدار چینی

در این مقاله به مقایسه شیائومی می ۱۰ اس با ردمی کی ۴۰ پرو – Xiaomi Mi 10S vs Redmi K40 Pro همراه مشخصات فنی و امکانات آن‌ها می‌پردازیم.

شیائومی امسال چندین گوشی پرچمدار را عرضه کرده است. برخی از آن‌ها کاملاً بالارده بوده‌اند، در حالی که برخی دیگر اقتصادی‌تر هستند و علیرغم اینکه قیمت پایینی دارند، در بخش سخت افزاری قدرتمند ظاهر شده‌اند. اگر به دنبال خرید یک گوشی بالارده شیائومی هستید که ارزش خرید بسیار بالایی داشته باشد، می‌توانید بین گوشی‌های سری K ردمی و سری Mi شیائومی یکی را انتخاب کنید. در اینجا قصد داریم به مقایسه شیائومی می ۱۰ اس با ردمی کی ۴۰ پرو به عنوان دو گوشی بالارده جذاب چینی بپردازیم.

مقایسه شیائومی می ۱۰ اس با ردمی کی ۴۰ پرو

مشخصات فنی

گوشیشیائومی می ۱۰ اسشیائومی ردمی کی ۴۰ پرو
ابعاد و وزن۱۶۲.۶ در ۷۴.۸ در ۹ میلی‌متر / ۲۰۸ گرم۱۶۳.۷ در ۷۶.۴ در ۷.۸ میلی‌متر / ۱۹۶ گرم
نمایشگر۶.۶۷ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، AMOLED۶.۶۷ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، Super AMOLED
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸۷۰، ۸ هسته ۳.۲ گیگاهرتزیکوالکام اسنپدراگون ۸۸۸، ۸ هسته ۲.۸۴ گیگاهرتزی
رم و حافظه داخلی۸/ ۱۲۸ گیگ، ۸/ ۲۵۶ گیگ، ۱۲/ ۲۵۶ گیگ۶/ ۱۲۸ گیگ، ۸/ ۱۲۸ گیگ، ۸/ ۲۵۶ گیگ
نرم افزاراندروید ۱۱، MIUIاندروید ۱۱، MIUI
ارتباطاتوای فای ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac/ax
بلوتوث ۵.۱
GPS
وای فای ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac/ax/6e
بلوتوث ۵.۲
GPS
دوربینچهارگانه ۱۰۸ + ۱۳ + ۲ +۲ مگاپیکسل
سلفی ۲۰ مگاپیکسل
سه‌گانه ۶۴ + ۸ + ۵ مگاپیکسل
سلفی ۲۰ مگاپیکسل
باتری۴۷۸۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سیمی ۳۳ وات، شارژ بی‌سیم ۳۰ وات۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۳۳ وات
قابلیت‌های اضافهاسلات سیم کارت دوگانه، شبکه 5G، شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتاسلات سیم کارت دوگانه، شبکه 5G، گواهی IP53 برای مقاومت در برابر پاشش آب و گرد و غبار

طراحی

اگر به دنبال یک گوشی زیبا هستید، شیائومی می ۱۰ اس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به لطف نمایشگر منحنی لبه به لبه و نسبت ابعاد صفحه به بدنه بیشتر، این گوشی ظاهر شیک‌تر و جذاب‌تری از ردمی کی ۴۰ پرو دارد. با وجود اینکه گوشی ردمی کی ۴۰ پرو در قاب پشتی شبیه به نسخه اصلی می ۱۱ است، در جلو به یک نمایشگر مسطح با حاشیه‌های ضخیم‌تر تجهیز شده است که از زیبایی پنل جلویی آن می‌کاهد. اما در سمتی دیگر گوشی ردمی کی ۴۰ پرو دارای گواهی IP53 است که مقاومت در برابر پاشش گرد و غبار و آب را ارائه می‌کند. ضمن اینکه آن از گوشی سری Mi شیائومی در این مقایسه باریک‌تر و سبک‌تر است.

مقایسه شیائومی می ۱۰ اس با ردمی کی ۴۰ پرو

Xiaomi Redmi K40 Pro

نمایشگر

گوشی Redmi K40 Pro دارای نمایشگر پیشرفته‌تری نسبت به دیگر مدل است. آن از یک پنل AMOLED با ابعاد ۶.۶۷ اینچ بهره می‌برد که گواهی +HDR10 و رزولوشن +Full HD را هم ارائه می‌کند. نمایشگر این گوشی نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و همچنین حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت که هر دو نسبت به دیگر گوشی مقایسه بالاتر است را نیز ارائه می‌کند. تنها برتری نمایشگر Xiaomi Mi 10S استفاده از یک نمایشگر منحنی در مقایسه به نمایشگر مسطح گوشی سری ردمی است. حسگر اثر انگشت نیز در زیر نمایشگر هر دو گوشی تعبیه شده است.

سخت افزار و نرم افزار

زیر قاب گوشی ردمی کی ۴۰ پرو سخت افزار قدرتمندتری قرار گرفته است. این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام قدرت می‌گیرد، در حالی که مدل اسنپدراگون ۸۷۰ زیر قاب شیائومی می ۱۰ اس رده پایین‌تر است. اسنپدراگون ۸۸۸ چیپست پرچمدار شرکت کوالکام برای سال ۲۰۲۱ است، اما اسنپدراگون ۸۷۰ نسخه ارتقاء پیدا کرده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس است که به سال ۲۰۲۰ بازمی‌گردد. البته پیکربندی حافظه در گوشی می ۱۰ اس بهتر است. هر دو گوشی در بخش نرم افزاری خود نیز به اندروید ۱۰ و رابط کاربری سفارشی MIUI 12 مجهز هستند.

دوربین

اگر در مقایسه شیائومی می ۱۰ اس با ردمی کی ۴۰ پرو به دنبال بهترین دوربین می گردید، می ۱۰ اس را انتخاب کنید. این گوشی به حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 و لرزشگیر اپتیکال مجهز است. علاوه بر این از یک دوربین اولترا واید بهتر ۱۳ مگاپیکسلی نیز بهره می‌برد.  در آن سمت مدل ردمی کی ۴۰ پرو به یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو بهتر مجهز شده است، اما حسگر اصلی آن ۶۴ مگاپیکسلی بدون لرزشگیر اپتیکال بوده و دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی را ارائه می‌کند.

بنابراین دوربین گوشی می ۱۰ اس نزدیک به پرچمداران گران قیمت بازار است، در حالی که دوربین ردمی کی ۴۰ پرو بیشتر به گوشی‌های میان‌رده نزدیک است.

مقایسه شیائومی می ۱۰ اس با ردمی کی ۴۰ پرو

Xiaomi Mi 10S

باتری

همانطور که گفته شده ضخامت و وزن می ۱۰ اس بیشتر است. دلیل این ویژگی، تجهیز آن به یک باتری بزرگ‌تر ۴۷۸۰ میلی‌آمپر ساعتی است. و همین باتری بزرگ‌تر باعث شده این گوشی عمر باتری طولانی‌تری داشته باشد. این گوشی سرعت شارژ بی‌سیم سریع تر ۳۰ وات و شارژ بی‌سیم معکوس را هم ارائه می‌کند، اما در آن سو ردمی کی ۴۰ پرو سرعت شارژ سیمی سریع‌تر ۳۳ واتی دارد.

قیمت

نسخه پایه شیائومی می ۱۰ اس با قیمت ۶۷۰ دلاری عرضه می‌شود، در حالی که این قیمت در نسخه پایه ردمی کی ۴۰ پرو ۵۸۰ دلار است. نمایشگر و پردازنده به کار رفته در مدل کی ۴۰ پرو مدرن‌تر و قدرتمندتر است، در حالی که می ۱۰ اس از دوربین‌های بهتر، شارژ بی‌سیم (به علاوه شارژ بی‌سیم معکوس)، یک باتری بزرگ‌تر ۴۷۸۰ میلی‌آمپر ساعتی، طراحی زیبا‌تر و یک نمایشگر منحنی بهره می‌برد.