ویدیو خلاصه پرواز شگفت‌انگیز موشک استارشیپ SN10 اسپیس ایکس را از دست ندهید

ویدیو خلاصه پرواز موشک استارشیپ SN10 اسپیس ایکس را از دست ندهید

موشک استارشیپ SN10 کمپانی هوافضای خصوصی اسپیس ایکس در هفته‌های گذشته پرواز شگفت‌انگیز و موفقیت‌آمیزی داشت که اخیرا ویدیوی دیدنی از خلاصه این پرواز منتشر شده است.

به تازگی شرکت هوافضای خصوصی اسپیس ایکس (SpaceX) ویدیویی دیدنی از پرواز آزمایشی موشک استارشیپ SN10 خود منتشر کرده که تماشای آن به هیچ وجه خالی از لطف نیست. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

در اوایل ماه مارس امسال بود که اسپیس ایکس فضاپیمای SN10 خود را به آسمان فرستاد و پس از کمی ارتفاع گرفتن، آن را با موفقیت به زمین نشاند. پیش از این آزمایش موفقیت‌آمیز، چندین موشک مشابه پروازهایی را انجام می‌دادند که متاسفانه در بخشی از آزمایش به دلیل مشکلات مختلف، نهایتا آتش گرفته و منفجر می‌شدند. با این حال چشم امید بسیاری از طرفداران و علاقه‌مندان به پرواز موشک SN10 دوخته شده بود و این سوال پیش آمد که آیا راکت مورد نظر می‌تواند طلسم موشک‌های قبلی را شکسته و بدون منفجر شدن، سالم به زمین برسد یا خیر؟

البته باید گفت که موشک استارشیپ SN10 کمی پس از نشستن روی سکوی پرتاب و پایان آزمایش منفجر می‌شود؛ با این حال می‌توان گفت که بلند شدن راکت از زمین، رسیدن به ارتفاع و همچنین فرود استارشیپ موفقیت‌آمیز بود و نقصی در این مراحل وجود نداشت.

ویدیو پرواز موشک استارشیپ SN10

 

اگر شما هم مثل بسیاری از علاقه‌مندان ویدیو اصلی آزمایش این راکت استارشیپ را ندیده‌اید و حوصله ندارید تا کلیپی طولانی از جزئیات مراحل آزمایش مورد نظر را ببینید، نیازی به نگرانی نیست؛ کمپانی اسپیس ایکس ویدیوی بالا را به تازگی منتشر کرده و مدت زمانی کوتاه، مهم‌ترین قسمت‌های پرواز مورد نظر را نشان داده است.

حتی اگر در زمان آزمایش اصلی هم پرتاب موشک استارشیپ SN10 را به طور کامل دنبال کردید، دیدن این کلیپ شگفت‌انگیز برای شما خالی از لطف نیست، چرا که هرکدام از مراحل این آزمایش ارزش چندین بار تماشا کردن را دارند. متاسفانه لحظه انفجار راکت پس از فرود موفقیت‌آمیز آن در این ویدیو دیده نشده، اما مطمئنا از زمان پرتاب تاکنون، در یکی از پلتفرم‌های گوناگون کلیپی از این انفجار را دیده‌اید.

عده‌ای می‌گویند که انفجار مورد نظر بهترین قسمت آزمایش بود، اما همان‌طور که دیدیم، هرکدام از قسمت‌های این کلیپ بیننده را بیشتر از همه، به یاد فیلم‌های علمی تخیلی می‌اندازد و گاهی از خود می‌پرسیم که آیا واقعا آنچه می‌بینیم واقعی بوده و یا از جلوه‌های ویژه برای درست کردن چنین نماهایی استفاده شده است؟

آزمایش موفقیت در فرود

موشک استارشیپ SN10 سومین راکت از سری استارشیپ بود. همانند موشک‌های فالکون 9 اسپیس ایکس که در سال‌های گذشته، پیش از وارد شدن به فاز عملی باید مراحل آزمایشی فرود خود را می‌گذراندند، راکت‌های استارشیپ هم در حال حاضر مشغول سپری کردن این مراحل هستند.

گفته شده که سه موتور رپتور (Raptor) وظیفه بلند کردن راکت‌های استارشیپ را بر عهده دارند؛ این موتورها قدرت بسیار زیادی برای بلند کردن موشک‌ها داشته و به علاوه، کار چرخاندن استارشیپ و فراهم کردن امکان فرود موشک روی سکوی پرتاب هم بر عهده همین موتورها است.

به نظر می‌رسد که با هرکدام از آزمایش‌هایی که توسط اسپیس ایکس انجام می‌شود، این کمپانی موفق یک قدم به اهدافش نزدیک‌تر شده و صنعت هوافضا را وارد مرحله جدیدی از پیشرفت می‌کند. در حالی که می‌توان آزمایش استارشیپ SN10 را تا حد زیادی موفقیت‌آمیز عنوان کرد، علاقه‌مندان هم‌اکنون منتظر شنیدن خبری از سری بعدی این راکت‌ها، یعنی استارشیپ SN11 هستند. مطمئنا تجربه‌های کسب شده از آزمایش موشک‌های قبلی به اسپیس ایکس کمک می‌کند تا استارشیپ را به وضعیت کاربردی رسانده و در نهایت، راکتی را تحویل دهد که بدون هیچ مشکلی تمامی مراحل پرواز را انجام می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*