وان پلاس ۹ و ۹ پرو با دوربین هاسلبلاد، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و شارژر سریع‌تر رونمایی شدند

گوشی های وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو – OnePlus 9 Pro به صورت رسمی با دوربین هاسلبلاد، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، شارژر سریع‌تر و مشخصات جذاب معرفی شدند.

شرکت وان پلاس چند هفته پیش از همکاری سه ساله ۱۵۰ میلیون دلاری با هاسلبلاد – Hasselblad، سازنده افسانه‌ای دوربین خبر داده بود و به این ترتیب علاقه‌مندان به خود را هیجان‌زده کرد. دوربین‌های هاسلبلاد با آپولو ۱۱ به ماه پرواز کردند و اکنون آنها با جدیدترین پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ به گوشی های هوشمند آمده‌اند. گوشی های وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو به صورت رسمی با دوربین‌های جذاب، سخت افزار قدرتمند و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی معرفی شده‌اند که در ادامه به بررسی مشخصات، قابلیت‌ها و ویژگی‌های این پرچمداران جدید می‌پردازیم.

وان پلاس ۹ پرو فناوری شارژ بی سیم Warp Charge 50 و نمایشگر Fluid Display 2.0 را معرفی می‌کند. همچنین دوربین این گوشی دارای یک سنسور سفارشی سونی IMX789 به عنوان دوربین اصلی است و پیشرفت‌های چشمگیر دیگری نیز در آن دیده می‌شود.

معرفی وان پلاس ۹ پرو

ویژگی اصلی نسل جدید گوشی پرچمدار وان پلاس، دوربینی است که هاسلبلاد به توسعه آن کمک کرده و وان پلاس ۹ پرو بهترین نسخه آن را دارد. سازنده دوربین سوئدی در اولین حضور خود در بخش گوشی های هوشمند بر بهبود علم رنگ تصاویر این دو گوشی تمرکز کرده است. دوربین اصلی این گوشی از سنسور IMX789 سونی استفاده می‌کند. این یک سنسور بزرگ ۱/۱.۴۳ اینچی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل و اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر است. از جدیدترین فناو‌ری‌های دوربین این گوشی می‌توان به ایزو بومی دوگانه، همپوشانی دیجیتال اچ دی آر – DOL HDR و  لرزش‌گیر اپتیکال – OIS اشاره کرد.

این سنسور می‌تواند تصاویر RAW دوازده بیتی تولید کند. حالت اختصاصی Hasselblad Pro در برنامه دوربین به شما کمک می‌کند عکس‌های خود را برای ظاهر و احساس طبیعی تنظیم کنید. سنسور اصلی دوربین همچنین می‌تواند در رزولوشن 8K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و وضوح 4K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. یک دوربین سیاه و سفید ۲ مگاپیکسلی هم وجود دارد که به دوربین اصلی در تهیه عکس‌های مونوکروم کمک می‌کند.

وان پلاس ۹ , وان پلاس ۹ پرو

لنز فوق عریض یا اولترا واید این دوربین نیز یک سنسور دیگر سونی IMX766 با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل است. سنسور ۱/۱.۵۶ اینچی در پشت لنزها قرار دارد که باعث کاهش اعوجاج در نزدیکی لبه‌ها به ۱ درصد می‌شود، در حالی که در لنزهای معمولی این رقم به ۱۰ تا ۲۰ درصد می‌رسد. این دوربین دارای یک سیستم فوکوس خودکار است که به آن امکان می‌دهد فقط در فاصله ۴ سانتی‌متری عکس‌های ماکرو بگیرد. در این گوشی خبری از لنز پریسکوپی نیست و در عوض یک لنز تله استاندارد در آن وجود دارد که بزرگنمایی اپتیکال ۳.۳ برابری (۷۷ میلی‌متر) را ارائه می‌دهد. سنسور ۸ مگاپیکسلی موجود در آن دارای اندازه پیکسل ۱.۰ میکرومتر و لرزش‌گیر اپتیکال است.

OnePlus 9 Pro از نمایشگر جدید Fluid Display 2.0 بهره می‌برد. این یک پنل ۶.۷ اینچی LTPO است که در مصرف عمومی تا ۵۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف باتری را تضمین می‌کند. نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی برای تجربه کاربری بسیار روان تا ۱ هرتز برای خواندن متن یا نشان دادن Always On Display یا نمایشگر همیشه روشن از دیگر قابلیت‌های این صفحه نمایش محسوب می‌شوند. صفحه نمایش گوشی می‌تواند با محتوای به نمایش درآمده نیز سازگار باشد؛ به عنوان مثال برای تماشای فیلم‌ها در نرخ ۲۴ هرتز و برای بازی فورتنایت در نرخ ۹۰ هرتز اجرا شود.

وان پلاس ۹ , وان پلاس ۹ پرو

نمایشگر این گوشی دارای رزولوشن 1440p+ بوده و با استفاده از ماده ساطع کننده E4 و عمق رنگ ۱۰ بیتی ساخته شده است. حسگرهای نور محیط در جلو و عقب نمایشگر به کار رفته تا بتواند دمای رنگ خود را به طور خودکار تنظیم کند. همه این‌ها نمره A+ را از DisplayMate کسب کرده‌اند. صفحه نمایش کاملا روشن است و روشنایی آن به ۱۳۰۰ نیت می‌رسد.

وان پلاس ۹ , وان پلاس ۹ پرو

علاوه بر نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی نیز در این نمایشگر پشتیبانی می‌شود که باعث بهبود زمان پاسخگویی در هنگام بازی کردن خواهد شد. حالا که صحبت از بازی کردن شده است، بیایید نگاهی به چیپست و پردازنده گوشی بیندازیم. وان پلاس ۹ پرو از تراشه قدرتمند و پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد. این چیپست با رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 همراه شده است. سیستم خنک‌کننده Cool Play بر اساس محلول خنک‌کننده 8T در این گوشی وجود دارد، اما اکنون دارای یک محفظه بخار بزرگتر، ورق‌های گرافیت ضخیم‌تر و فویل مسی بیشتر برای خنک‌کنندگی بیشتر است.

این گوشی به صورت استاندارد با ۸ گیگابایت رم ارائه می‌شود و گزینه ۱۲ گیگابایت رم نیز وجود دارد. فضای ذخیره‌سازی نیز ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت خواهد بود. علاوه بر نمایشگر جدید، وان پلاس ۹ پرو سیستم شارژ بی سیم Warp Charge 50 را نیز معرفی کرده است. شارژر بی سیم جدید به صورت جداگانه خریداری می‌شود و دو سیم پیچ ارائه می‌دهد تا بتوانید گوشی را به صورت عمودی یا افقی شارژ کنید. شارژ کامل گوش از صفر تا صد در صد با این فناوری حدود ۴۳ دقیقه طول می‌کشد.

اما اگر بیشتر عجله دارید، می‌توانید از شارژر سیمی Warp Charge 65T که همراه گوشی است استفاده کنید. این شارژر دو برابر سریع‌تر از شارژر وان پلاس ۸ است و از صفر تا صد در صد  باتری را در مدت ۲۹ دقیقه شارژ می‌کند. شارژر ۳۰ واتی وان پلاس ۸ پرو در این مدت فقط به ۵۰ درصد می‌رسید.

در مورد جنس بدنه، یک فریم آلومینیومی بین دو شیشه قرار گرفته است. پنل جلویی یک صفحه منحنی پوشیده شده با گوریلا گلس است و پنل پشتی نیز در رنگ‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به رنگ جدید کاج سبز با روکش مات و نرم دو لایه اشاره کرد. رنگ Morning Mist یک شیب نقره‌ای به سیاه را نشان می‌دهد و رنگStellar Black  دارای یک پوشش مات است که ظاهر ماسه و سنگ را به یاد می‌آورد. این گوشی همچنین از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار برخوردار است.

معرفی وان پلاس ۹

وان پلاس ۹  ورژن کوچک‌تری از دوربین هاسلبلاد را دریافت می‌کند. ماژول اصلی دوربین به سنسور قدیمی‌تر IMX689 سونی مجهز شده است که دارای اندازه ۱/۱.۴۳ اینچی، رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی، خروجی RAW دوازده بیتی و ایزو بومی دوگانه است و DOL-HDR مدل پرو در دوربین این گوشی با HDR سنتی جایگزین شده است. OIS یا لرزش‌گیر اپتیکال در این دوربین از دست رفته است و در حالی که این دوربین قادر به فیلمبرداری 8K در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است، حالت 4K در نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه وجود ندارد و حداکثر سرعت آن در این حالت به ۶۰ فریم بر ثانیه می‌رسد. با وجود تغییر سنسور، حالت هاسلبلاد پرو همچنان در این گوشی نیز وجود دارد.

خبر خوب این است که دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی در وان پلاس ۹ با مدل پرو یکسان است و از همان سنسور IMX766، قابلیت عکسبرداری ماکرو در فاصله ۴ سانتی‌متری و دوربین مونوکروم ۲ مگاپیکسلی استفاده شده، اما شما بر خلاف مدل پرو در این گوشی دوربین تله نخواهید داشت.

OnePlus 9 دارای صفحه نمایش Fluid Display نسل اولی است؛ به این معنی که نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی دارد، اما خبری از رفرش ریت تطبیق‌پذیر نیست. این نمایشگر ۶.۵۵ اینچی امولد از وضوح 1080p+ مانند مدل 8T بهره می‌برد و از گواهینامه HDR10+ و روشنایی ۱۱۰۰ نیتی برخوردار است و مانند مدل پرو نمره A+ را از DisplayMate کسب کرده است.

وان پلاس ۹ , وان پلاس ۹ پرو

وان پلاس ۹ از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ با سیستم خنک کننده جدید Cool Play استفاده می‌کند و مانند مدل پرو به رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 با پیکربندهای ۸/۱۲۸ گیگ و ۱۲/۲۵۶ گیگ مجهز شده است. این گوشی دارای باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که با فناوری Warp Charge 65T می‌تواند در مدت ۲۹ دقیقه از صفر تا صد در صد شارژ شود. وان پلاس ۹ اولین گوشی غیر Pro خانواده وان پلاس است که از شارژ بی سیم (بسته به منطقه عرضه) پشتیبانی می‌کند، اما حداکثر توان شارژ بی سیم به ۱۵ وات محدود شده است. توجه داشته باشید که فقط نسخه‌های مخصوص آمریکای شمالی و اروپا این قابلیت را دارند.

هر دو مدل وان پلاس ۹ از بلندگوهای استریو دوتایی با فناوری دالبی اتموس و موتورهای هپتیک فیدبک بهره می‌برد و دوربین سلفی نیز در هر دو گوشی یکسان است؛ سنسور ۱۶ مگاپیکسلی IMX471 با اندازه پیکسل ۱.۰ میکرومتر، دیافراگم f/2.4 و فوکوس ثابت وظیفه عکاسی سلفی را در پرچمداران جدید وان پلاس بر عهده دارند.

OnePlus 9  دارای یک قاب پلیمری تقویت شده با فایبرگلاس با فرایند جدید فلزکاری است که ظاهری براق به آن می‌بخشد. سه رنگ برای این گوشی در دسترس است که شامل Winter Mist با یک شیب بنفش ظریف، Arctic Sky یا آسمان قطبی با رنگ آبی مات و Astral Black یا مشکی با یک لایه مات در زیر شیشه براق می‌شود.

قیمت

در نهایت می‌توانید در جدول زیر قیمت گوشی های جدید وان پلاس در بازار آمریکا، اروپا و هند را مشاهده کنید:

OnePlus 9 Proایالات متحدهاروپاهند
8/128 گیگ۹۷۰ دلار۹۰۰ یورو۶۵ هزار روپیه
12/256 گیگ۱۰۷۰ دلار۱۰۰۰ یورو۷۰ هزار روپیه
OnePlus 9ایالات متحدهاروپاهند
8/128 گیگ۷۳۰ دلار۷۰۰ یورو۵۰ هزار روپیه
12/256 گیگ۸۳۰ دلار۸۰۰ یورو۵۵ هزار روپیه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*