آپدیت WebView

کرش کردن اپ‌های اندرویدی ناشی از آپدیت WebView بود!

اخیرا آپدیت WebView باعث ایجاد اختلال در عملکرد اپ‌های اندرویدی و کرش کردن آن‌ها شده بود؛ ولی حالا مشکل حل شده است.

گاهی اوقات، آپدیت کردن باعث می‌شود اپلیکیشنی که هیچ ایرادی ندارد، از کار بیفتد؛ هر چند که این اواخر، چنین مشکلی کمتر پیش می‌آید. به تازگی اما آپدیت WebView باعث از کار افتادن اپ‌های دیگر اندروید شد.

به عنوان یکی از اجزای سیستمی، Android System WebView به اپ‌های اندرویدی اجازه می‌دهد که صفحات وب را نمایش دهند؛ بدون اینکه مرورگر خود را داشته باشند. این برنامه به صورت پیش‌فرض روی تمام دستگاه‌های اندرویدی نصب شده و قابل آپدیت از گوگل پلی استور است. البته این یعنی می‌تواند مستعد ایجاد مشکل برای سایر اپ‌ها نیز باشد.

هفته گذشته هم فروم‌های اندروید پر شد از کاربرانی که نسبت به کرش کردن اپلیکیشن‌های گوشی خود، گلایه داشتند. مدتی که از آن جریان گذشت، سرنخ مشکل به به‌روزرسانی WebView رسید.

راهکاری که برای بسیاری از کاربران جواب داد، پاک کردن آپدیت های WebView و بازیابی نسخه کارخانه‌ای آن بود. هم از خود گوگل پلی استور و هم از بخش اپلیکیشن‌ها در تنظیمات گوشی، می‌توان نسبت به این امر اقدام کرد. همان‌طور که گفته شد، با این کار فقط آپدیت‌ها حذف می‌شوند و خود WebView باقی می‌ماند تا به وظایف خود ادامه دهد.

البته همین حالا آپدیت دیگری از گوگل پلی استور قابل نصب است که ظاهرا این‌بار باعث کرش کردن اپ‌ها نمی‌شود؛ ولی شاید بهتر باشد برای به‌روزرسانی WebView، کمی بیشتر صبر کنید تا مشکل به طور کامل برطرف شود.