بازی های ترسناک دو نفره

بهترین بازی های ترسناک دو نفره که باید تجربه کنید

در این مطلب می‌توانید با بهترین بازی های ترسناک دو نفره آشنا شوید؛ آثاری که می‌توانند لحظات خاطره انگیزی را برای شما و دوستانتان رقم بزنند.

در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های ترسناک دو نفره آشنایی پیدا کنید. بعضی از این عناوین را به صورت انفرادی هم می‌توان انجام داد اما اگر می‌خواهید بیشترین لذت را ببرید، باید دوستانتان را نیز با خود همراه کنید.

در سال‌های اخیر، عناوین ترسناک زیادی برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها منتشر شده و مشکلی در پیدا کردن آثار با کیفیت نخواهید داشت. اما این مطلب برای کسانی است که می‌خواهند تجربه‌های ترسناک دو نفره داشته باشند. ناگفته نماند که بعضی از این آثار را می‌توانید با بیش از دو نفر هم انجام دهید.

بهترین بازی های ترسناک دو نفره

– بازی Don’t Starve Together

بازی های ترسناک دو نفره

مجموعه دونت استارو یکی از محبوب‌ترین عناوین سبک بقا است که بیشتر برای طراحی هنری خاصی که دارد، شناخته می‌شود. همه عناصر بازی حالت نقاشی دو بعدی دارند و در محیط اثر، با انواع موجودات و هیولاهای فانتزی رو به رو می‌شوید که هر کدام، مانعی بزرگ بر سر راه شما خواهند بود.

هر آنچه که برای بقا نیاز دارید را با همکاری دوست نزدیکتان تهیه کنید، باهوش باشید، با هیولاها به صورت تیمی مبارزه کنید و در جهان متفاوت این بازی، ماجراجویی‌های فراموش نشدنی داشته باشید. بازی Don’t Starve Together اگر چه یک اثر ترسناک خالص نیست و با بازی‌های ترسناک دیگر، تفاوت‌های ویژه‌ای دارد اما در مجموع، یک تجربه منحصربه‌فرد ارائه می‌دهد.

– بازی Dead by Daylight

بازی های ترسناک دو نفره

در بازی «دِد بای دِیلایت» باید از محیط و قابلیت‌های اختصاصی شخصیت خود استفاده کنید تا بتوانید به بقا ادامه دهید و توسط قاتلی که در جستجوی شماست، شکار نشوید. این بازی در سال 2016 انتشار یافت و به سرعت توانست نظر بازی دوستان را جلب کند. موفقیت‌های اثر به اندازه‌ای بود که حتی نسخه اندروید و آی او اس آن نیز انتشار یافت و شخصیت‌های محبوبی از مجموعه‌های مشهور دیگر همانند هالووین، کشتار با اره برقی در تگزاس، کابوس در خیابان الم، جیغ، چیزهای عجیب و سایلنت هیل در آن حضور پیدا کردند.

بازی Dead By Daylight مشابه رزیدنت اویل رزیستنس (که در ادامه به آن هم می‌پردازیم)، به صورت آنلاین و «چهار در برابر یک» انجام می‌شود. چهار بازیکن در مناطق مختلف قرار می‌گیرند و یک بازیکن در نقش قاتل، باید آن‌ها را پیدا کرده و به قتل برساند. این قاتل، دارای قابلیت‌های خاصی هم هست که به او کمک می‌کند تا بازیکنان را راحت‌تر پیدا کند. در مقابل، بازماندگان باید از منابع و تجهیزات اندکی که دارند استفاده کرده و خودشان را نجات دهند. انجام این بازی در کنار دوستان، پتانسیل‌های واقعی آن را شکوفا می‌کند. چه زمانی که هم تیمی می‌شوید و چه زمانی که در نقش قاتل، می‌توانید آن‌ها را به شکل‌های زیرکانه سلاخی کنید!

– بازی The Dark Pictures Anthology

بازی های ترسناک دو نفره

بازی آنتیل داون (Until Dawn) موفق شد که در ژانر ترسناک خودنمایی کند، چرا که کاملا سینمایی ساخته شده بود و بیشتر یادآور یک فیلم ترسناک بود تا بازی. این رویکرد متفاوت اگر چه باعث شد تا بازی از نظر گیم پلی نسبتا ضعیف از کار در آید اما با دادن حق انتخاب به بازیکنان و سکانس‌های جذاب، کاستی‌ها را جبران کرد. سری بازی «تصاویر تاریک»، نتیجه موفقیت‌های آنتیل داون است و به همان سبک طراحی شده. این مجموعه قرار است شامل هشت بازی مستقل باشد و تاکنون دو قسمت از آن عرضه شده. فصل اول که مرد مدان (Man of Medan) نام دارد، شما را به یک ماجراجویی ترسناک دریایی می‌برد و می‌توانید آن را به صورت دونفره انجام دهید.

تصمیمات شما و دوستتان، در داستان تاثیر می‌گذارد و همانند دیگر آثار استودیوی سوپرمسیو (Supermassive)، هیچ شخصیتی امنیت جانی ندارد و هر لحظه ممکن است کشته شود.

– بازی Bloodborne

بازی های ترسناک دو نفره

استودیوی فرام سافتور (FromSoftware) برای عرضه عناوین سخت، مشهور است و با اینکه اکثر گیمرها آن را با مجموعه دارک سولز می‌شناسند اما بازی به شدت چالش برانگیز بلادبورن هم سزاوار توجه است. یک بازی اکشن نقش آفرینی با تم گوتیک که از سیستم مبارزه مشابه دارک سولز استفاده می‌کند اما از ریتم سریع‌تری برخوردار است و بازیکنان را به تهاجمی بازی کردن تشویق می‌کند.

اگر می‌خواهید این بازی انحصاری پلی استیشن 4 را با دردسر کمتری تجربه کنید، توصیه ما این است که یکی از دوستان نزدیکتان را نیز با خود ببرید.

– بازی Seven Days To Die

بازی های ترسناک دو نفره

بازی 7 روز تا مرگ هنوز هم در حالت دسترسی اولیه (Early access) قرار دارد و باید نسخه نهایی آن منتشر شود اما تا همین جا هم توانسته طرفداران زیادی به دست بیاورد. این بازی شما را در یک جهان باز قرار می‌دهد و در کنار مقابله با زامبی‌ها، باید پایگاه ساخته و تجهیزات خود را بهبود ببخشید. همان طور هم که از نام بازی مشخص است، یک هفته فرصت دارید تا خود را برای حمله اصلی دشمنان آماده کنید و اگر از این حمله جان سالم به در ببرید، دوباره تا هفت روز زمان دارید تا خود را آماده حمله بعدی کنید. مسلما اگر این اثر را به صورت دو نفره انجام دهید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

این بازی با اینکه نسبتا کامل است اما باگ‌های کوچک و بزرگی هم دارد که باید برطرف شوند. اگر بازیکن صبوری نیستید، باید تا انتشار نسخه اصلی منتظر بمانید.

– بازی Phasmophobia

بازی های ترسناک دو نفره

فاسموفوبیا یک بازی مستقل کوچک است که بدون حاشیه و تبلیغات انتشار یافت اما آن قدر ایده‌های جالبی داشت که خیلی زود به محبوبیت بالایی رسید. این بازی هم با اینکه هنوز در حالت دسترسی اولیه قرار دارد اما از اکثر بازی‌های کامل هم بهتر است، خصوصا اگر آن را به صورت دونفره یا چند نفره انجام دهید. در این بازی، باید با کمک تجهیزات شکار روحی که در اختیار دارید، اطلاعات مختلفی از ارواح بدست بیاورید. خوشبختانه فاسموفوبیا همواره به‌روزرسانی می‌شود، بنابر این همیشه شاهد غافل گیری های تازه‌ای در آن هستیم.

بازی Phasmophobia تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی Resident Evil Resistance

بازی های ترسناک دو نفره

رزیستنس به صورت رایگان، همراه با بازی رزیدنت اویل 3 برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شد. این اثر آنلاین هم همانند دد بای دیلات، به صورت چهار در برابر یک انجام می‌شود. چهار بازیکن باید از یک مرکز آزمایشگاهی شرکت آمبرلا فرار کنند و یک بازیکن در پشت صحنه (که به او مغز متفکر گفته می‌شود)، باید جلوی آن‌ها را گرفته و مانع از خروجشان شود.

حتما در فیلم‌های ترسناک دیده‌اید که شخصیت‌ها تصمیم می‌گیرند از یکدیگر جدا شوند و همین مسئله باعث مرگشان می‌شود؟ این مسئله در مورد این بازی نیز صدق می‌کند. اگر به عنوان یک تیم بازی کنید، همه می‌توانند یکدیگر را پوشش داده و هر اتفاقی را به باقی اعضا اطلاع دهند. پیشنهاد می‌کنیم که با دوستانتان بازی کنید و تا حد امکان، با یکدیگر در ارتباط باشید. اینکه هم تیمی‌های شما دائما از وضعیت مطلع باشند و هماهنگ با شما، کارهای مختلف را انجام دهند، به شما برتری خاصی می‌دهد و می‌توانید با نقشه‌های مغز متفکر مقابله کنید. اما اگر با غریبه‌ها بازی کنید، بدون شک در زمینه برقراری ارتباط دچار مشکل خواهید شد و مشکلات زیادی برای شما به وجود می‌آید که نتیجه‌اش چیزی جز شکست نیست.

– بازی GTFO

بازی های ترسناک دو نفره

یکی دیگر از عناوینی که پتانسیل‌هایش را زمانی نشان می‌دهد که آن را به صورت دو نفره یا چند نفره بازی کنید. در بازی جی تی اف او، شما به اعماق فرستاده شده‌اید تا اطلاعات به دست بیاورید و در این مسیر باید با هیولاهای شیطانی مبارزه کنید. این بازی چالش برانگیز را می‌توان به صورت چهار نفره انجام داد و قابلیت‌های مخفی کاری هم دارد، البته به شرطی که بتوانید دوستان خود را مدیریت کنید تا شلوغ کاری نکنند!

بازی GTFO هنگامی به اوج هیجان می‌رسد که آن را به آرامی پیش ببرید و برای هر حرکت خود، نقشه و استراتژی داشته باشید. این بازی آسان نیست اما می‌تواند رضایت بخش باشد.

– بازی The Forest

بازی های ترسناک دو نفره

بازی «جنگل» شما را در محیطی قرار می‌دهد که باید آرزو کنید هرگز در آن گرفتار نشوید. هواپیمای قهرمان داستان در جنگلی دورافتاده سقوط می‌کند و پسرش توسط آدم خواران محلی دزدیده می‌شود. حالا اریک (Eric) باید خود را هر طور شده، زنده نگه دارد و بتواند شرایط را برای نجات فرزندش فراهم کند.

برگ برنده بازی، هوش مصنوعی حیرت انگیز آن است. آدم خوارها گاهی شما را از دور تحت نظر می‌گیرند و در واقع به مطالعه رفتارهایتان می‌پردازند یا می‌روند و با نیروهای کمک می‌آیند تا بتوانند شما را راحت‌تر از بین ببرند. خوشبختانه می‌توانید دوستان خود را هم وارد این ماجراجویی کنید تا ساخت و ساز و مبارزه با دشمنان آسان‌تر شود.

– بازی Dead Space 3

بازی های ترسناک دو نفره

مجموعه فضای مُرده اگر چه خیلی زود به انتهای راه رسید اما بازی دوستان همیشه از آن به نیکی یاد می‌کنند. این مجموعه شما را به دورترین نقاط فضا می‌برد، جایی که باید با موجودات فضایی بی‌رحم دست و پنجه نرم کنید. قسمت سوم یک تفاوت بزرگ با نسخه‌های پیشین داشت، این که اجازه می‌داد مراحل را به صورت دو نفره انجام دهید. با اینکه بسیاری از طرفداران قدیمی، عقیده داشتند که تجربه بازی به صورت کو-آپ از ترسناک بودن آن کم می‌کند اما نمی‌توان از جذابیت‌های تجربه گروهی این نسخه عبور کرد. خصوصا اینکه قسمت سوم، بسیار اکشن‌تر شده بود و از هر نظر، تفاوت‌های زیادی با قسمت‌های پیشین داشت.

اگر چه پرونده این مجموعه بسته شده اما قسمت سوم را می‌توانید از سرویس استیم خریداری نمایید. با تشکر از شرکت EA، سرورها هنوز فعال هستند، بنابر این بهتر است که شانس تجربه دو نفره این بازی را از دست ندهید.

– بازی Left 4 Dead 2

بازی های ترسناک دو نفره

یکی از مشهورترین بازی‌های گروهی تاریخ که هنوز هم زنده است، مخاطب دارد و حتی آپدیت می‌شود. تقریبا اکثر بازی دوستان با این مجموعه آشنا هستند اما اگر احیانا با آن آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم در اولین فرصت به سراغش بروید تا متوجه شوید چرا محبوب است. در این بازی مراحل سختی را باید به اتمام برسانید که انجام آن‌ها به صورت دو نفره هم امکان پذیر است اما اگر می‌خواهید شانس خود را برای پیروزی بالاتر ببرید، باید چهار نفر باشید.

بازی Left 4 Dead 2 شاید از نظر گرافیکی کمی کهنه به نظر برسد اما در مجموع بسیار سرگرم کننده است. با این حال، اگر به دنبال اثر جدیدتری هستید، باید تا انتشار بک فور بلاد (Back 4 Blood) منتظر بمانید که در واقع دنباله معنوی لفت فور دد است و به همان سبک و سیاق ساخته شده اما دشمنان متنوع و محیطهای بزرگ‌تری دارد.

– بازی Hunt Showdown

بازی های ترسناک دو نفره

در این بازی شوتر اول شخص، نقش یک شکارچی را بر عهده دارید که وظیفه‌اش نابودی هیولاهایی است که در جهان بازی آزاد شده‌اند. این بازی در ابتدا قرار بود به صورت فری تو پلی عرضه شود اما به دلیل پتانسیل‌های بالایی که داشت، در نهایت با تصمیم شرکت سازنده، به صورت پریمیوم منتشر شد. مطابق معمول آثار آنلاین چند نفره، انجام بازی «هانت» با دوستان، لذت بیشتری دارد. می‌توانید تعامل بهتری با یکدیگر داشته باشید و مشخصا هماهنگی میان شما می‌تواند منجر به پیروزی شود.

این بازی را می‌توانید به صورت سه نفره هم انجام دهید که آن هم جذابیت‌های خودش را دارد.

– بازی Friday the 13th The Game

بازی های ترسناک دو نفره

بازی «جمعه سیزدهم» در آن دوره‌ای که منتشر شد، سر و صدای زیادی برپا کرد و برای نوآوری‌هایی که داشت، مورد تحسین قرار گرفت. شما در جبهه مثبت یا منفی بازی کنید. اگر مثبت شدید، نقش افراد بازمانده‌ای را بر عهده خواهید داشت که باید از دست قاتل مشهور، جیسون (Jason) فرار کنند و اگر نقشتان منفی بود، در واقع کنترل جیسون را در اختیار دارید و باید به شکار بازماندگان بپردازید.

متاسفانه به دلیل مشکلاتی که پیش آمد و باطل شدن لایسنس، سرورهای آنلاین بازی تعطیل شدند اما هنوز هم می‌توانید آن را در کنار دوستان انجام دهید و سازندگان، هنوز هم این اثر را آپدیت می‌کنند.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های ترسناک دو نفره را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*