بقایای موشک فالکون 9 اسپیس ایکس آسمان آمریکا را نورانی کرد

بقایای موشک فالکون 9 اسپیس ایکس آسمان آمریکا را نورانی کرد

به تازگی تصاویری دیدنی از بقایای موشک فالکون 9 (Falcon 9) کمپانی هوافضای اسپیس ایکس در آسمان آمریکا منتشر شده که سر و صدای زیادی به پا کرده است.

بقایای موشک فالکون 9 (Falcon 9) اسپیس ایکس به تازگی آسمان برخی از مناطق کشور آمریکا را نورانی کرده است. در روزهای گذشته، تصاویری خیره کننده از وارد شدن تکه‌های راکت ساخت این شرکت هوافضای خصوصی به اتمسفر، در فضای مجازی دست به دست شده‌اند که دیدن آن‌ها به هیچ وجه خالی از لطف نیست.

گفته شده که اتفاق مورد نظر حاصل از بازگشت بدون کنترل راکت به جو زمین بوده است. اسپیس ایکس حدودا 3 هفته پیش تعداد 60 ماهواره پروژه استارلینک را سوار بر یک موشک فالکون 9 به جو زمین برده بود و پس از رها کردن موفقیت‌آمیز این تجهیزات در مدار سیاره، موشک به هنگام بازگشت به محل پرتاب با مشکلاتی مواجه شد. پرتاب مورد نظر از مرکز فضایی کندی آمریکا صورت گرفته بود و گفته شده که مشکل اصلی به فاز دوم ماموریت موشک مربوط می‌شود.

بقایای موشک فالکون 9 در آسمان

بقایای موشک فالکون 9 اسپیس ایکس آسمان آمریکا را نورانی کرد

به صورت معمول، موتوری با نام مرلین (Merlin) که در راکت مورد نظر قرار دارد، به هنگام بازگشت فالکون 9 به اتمسفر سیاره مجددا روشن می‌شود تا فرود راکت در اقیانوس آرام را بدون بروز هیچ مشکلی عملی کند. با این حال، در حادثه اخیر که باعث پخش شدن بقایای موشک فالکون 9 در آسمان آمریکا شده بود، نبود سوخت کافی در مخزن موتور مرلین باعث شد تا این قسمت از راکت در عملکرد خود با مشکل مواجه شود.

گفته شده که سوخت مورد نظر در خارج از جو زمین به فضای اطراف نشت کرده و به همین دلیل، بازگشت راکت به اتمسفر از کنترل تیم هدایتگر موشک خارج شده است. فالکون 9 مورد نظر برای مدت 3 هفته در مدار زمین، در ارتفاع 250 کیلومتری سطح گردش می‌کرد؛ سرانجام، پس از گذشت مدت زمان مورد نیاز، در شب پنجشنبه گذشته این راکت در آسمان مناطق پورتلند و واشینگتن ایالات متحده وارد لایه پایین‌تر اتمسفر زمین شد و منظره خیره کننده ثبت شده را به وجود آورد.

بقایای موشک فالکون 9 اسپیس ایکس آسمان آمریکا را نورانی کرد

همان‌طور که از تصاویر منتشر شده پیداست، سوختن بقایای موشک فالکون 9 اسپیس ایکس بیننده را به یاد فیلم‌های علمی تخیلی می‌اندازد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قسمتی از راکت که به این شکل در آسمان نورانی شد، بدون سوخت درون خود حدودا 4 تن وزن دارد و گفته شده که این بقایا کاملا نابود شده‌اند و هر آنچه که در اتمسفر سیاره نسوخته، در کوه‌های راکی آمریکا، نزدیک به مرز کانادا به زمین رسیده‌اند.

تاکنون هیچ گزارشی از آسیب‌ دیدن ساکنان آمریکا یا کانادا به واسطه سقوط این بقایا منتشر نشده و به نظر می‌رسد که هیچ تکه‌ای از راکت مورد نظر هم توسط مردم محلی و یا علاقه‌مندان به جمع‌آوری بقایای موشک فالکون 9 پیدا نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*