بازی Outriders

جزئیات و ویژگی های جدید بازی Outriders

بازی Outriders – اوت رایدرز سرانجام منتشر شد و توانست سر و صدای زیادی برپا کند. در ادامه می‌توانید با این اثر به صورت کامل آشنا شوید و ببینید چه ویژگی‌هایی دارد.

بازی Outriders اثر جدید استودیوی پیپل کن فلای (People Can Fly)، پس از مدت‌ها انتظار انتشار یافت و اگر چه برای مشکلات فنی مورد انتقاد قرار گرفته اما اثر قابل توجهی است.

این روزها، بازی‌های شوتر لوت محور زیادی در بازار وجود دارد و همین مسئله باعث شد تا معرفی اوت رایدرز چندان هیجان انگیز نباشد. اما به تدریج که جزئیات و ویدیوهای بیشتری از گیم پلی بازی انتشار یافت، نظرات تغییر پیدا کرد و افراد زیادی به تجربه این اثر علاقه‌مند شدند. این مسئله با عرضه نسخه آزمایشی به اوج رسید، جایی که بیش از دو میلیون نفر آن را تجربه کردند و اکثریت راضی بودند.

جزئیات و ویژگی های جدید بازی Outriders

با انتشار بازی، حالا تقریبا با همه ابعاد آن آشنا هستیم. اگر می‌خواهید به سراغ این اثر بروید، بهتر است که اطلاعات زیر را در ذهن داشته باشید.

– جزئیات داستانی

بازی Outriders

ماجراهای بازی Outriders در یک سیاره بیگانه به نام ایناک (Enoch) اتفاق می‌افتد که فضای بی‌رحمی دارد و چندان مهمان نواز نیست. انسان‌ها قصد داشتند تا این سیاره را به استعمار خود در بیاورند و در آنجا یک کلونی بسازند اما نقشه‌هایشان به درستی پیش نرفت. در ادامه، یک تیم ویژه به این سیاره اعزام می‌شود تا یک بار دیگر شرایط را بررسی کند. آن‌ها در جریان یک طوفان انرژی بزرگ، با یک سیگنال مرموز رو به رو می‌شوند که امیدها را زنده می‌کند و انسان‌ها متوجه می‌شوند که هنوز هم برای ایجاد یک کلونی بر روی ایناک شانس بالایی دارند. اما طوفانی که آمد هم شرایط را تغییر داد، این طوفان نه تنها باعث شد که تعدادی از انسان‌ها قدرت‌های ویژه پیدا کنند، بلکه موجودات فضایی ساکن سیاره نیز به قدرت‌های تازه‌ای دست یافتند. شما در نقش یکی از این انسان‌ها با قدرت‌های فراطبیعی بازی می‌کنید و باید معمای سیگنال مرموز را حل کنید.

– تمرکز بر روی روایت

بازی Outriders

بازی‌های شوتر لوت محور معمولا در بخش فضاسازی و طراحی دنیاهای خاص، عملکرد مناسبی دارند اما وقتی به داستان می‌رسیم، می‌بینیم که اولویت چندانی ندارد و توجه زیادی هم به آن نمی‌شود. بازی Outriders شاید در نگاه اول این گونه به نظر برسد که اثر داستان محوری نیست اما این مسئله حقیقت ندارد. در واقع یکی از دلایلی که این بازی با قابلیت خرید درون برنامه‌ای و میکرو ترنزکشن عرضه نشد، تمرکز بیش از حد سازندگان بر روی عناصر داستانی بود. یکی از سازندگان با اشاره به این مسئله می‌گوید: «هنگامی که توسعه بازی را آغاز کردیم، متوجه شدیم که داستان در آن بسیار مهم است و اگر می‌خواستیم آن را به صورت لایو سرویس عرضه کنیم، باید همه محتواها را به حاشیه می‌بردیم. ما نمی‌خواستیم این کار انجام دهیم زیرا داستان برای ما بسیار اهمیت دارد».

– محیط‌های بازی

بازی Outriders

ایناک در مجموع یک سیاره خطرناک و خشن است اما مناطق زیبایی هم دارد که با گشت و گذار در محیط، به آن‌ها می‌رسید. بازی Outriders دارای مناطق خاص زیادی است که هر کدام به شکل متفاوتی طراحی شده‌اند، از کوه‌های برفی تا بیابان‌های خشک و حتی جنگل‌ها. در هر کدام از این بخش‌ها، با دشمنان منحصربه‌فرد رو به رو می‌شوید که نقاط قوت و ضعف بخصوصی دارند. سازندگان تلاش کرده‌اند که تنوع زیادی به مراحل ببخشند و اجازه ندهند که بازی مخاطب را خسته کند.

– حق انتخاب در دیالوگ‌ها

بازی Outriders

حق انتخاب در بخش دیالوگ‌ها یکی از مکانیک‌های رایج این روزها است که در عناوین مختلف دیده می‌شود و در بازی Outriders هم وجود دارد. در کات سین‌ها می‌توانید انتخاب کنید که چه پاسخی به دیگر شخصیت‌ها بدهید اما تصمیمات شما تاثیری در بازی نخواهد داشت و انتظار چیزی شبیه به سری مس افکت (Mass Effect) را نداشته باشید. این مکانیک در بازی قرار داده شده تا اطلاعات و جزئیات بیشتری به شما ارائه دهد، البته در صورتی که علاقه‌مند باشید. برای مثال اگر می‌خواهید با یک شخصیت بیشتر آشنا شوید، می‌توانید از او سوالات مختلفی بپرسید.

– ماموریت‌های فرعی

بازی Outriders

اوت رایدرز محتواهای زیادی دارد و حتی اگر بخش داستانی را به پایان برسانید، باز هم کارهای دیگری وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. در بازی، ماموریت‌های فرعی زیادی هم در دسترس قرار دارد که اکثرا داستان محور هستند و در آن‌ها با شخصیت‌های متفاوتی رو به رو می‌شوید. داستان‌ها و ماجراجویی‌های فرعی همواره یکی از نکات مثبت آثار نقش آفرینی است و به نظر می‌رسد در اینجا هم تعدادی ماموریت ثانویه باکیفیت وجود دارد.

– انجام بازی به صورت دونفره یا سه نفره

بازی Outriders

با اینکه با یک اثر رقابتی رو به رو نیستیم، اما بازی بر روی همکاری تیمی تمرکز ویژه‌ای دارد. با این حال، اگر از آن‌هایی هستید که می‌خواهند از داستان لذت ببرند و به صورت انفرادی بازی کنند، شرایط برای شما فراهم است. طبق گفته‌های سازندگان، این بازی چه به صورت انفرادی و چه به صورت گروهی، کاملا قابل انجام بوده و از جذابیت‌های آن هم کاسته نمی‌شود. البته بخش آنلاین بازی دارای مکانیک‌های گیم پلی اضافی است اما عدم وجود آن‌ها در بخش تک نفره، خدشه‌ای به اثر وارد نمی‌کند.

انجام بازی به صورت انفرادی مخاطبان را راضی می‌کند، همچنین می‌توانید به آزمون و خطا پرداخته و با مکانیک‌ها و کلاس‌ها آشنا شوید. سپس اگر مایل بودید، قادر هستید به سراغ بخش دونفره یا سه نفره بروید و با دوستانتان بازی کنید. همان طور که اشاره کردیم، بخش آنلاین تعدادی مکانیک اضافه دارد، برای مثال اگر هم تیمی شما مجروح شود و بر روی زمین بیفتد، می‌توانید او را احیا کنید.

– عدم وجود بخش‌های PvP

بازی Outriders

با توجه به پافشاری اثر بر روی المان‌های مولتی پلیر و ذات اثر که یک شوتر لوت محور است، شاید تعجب برانگیز باشد که بازی بخش PvP ندارد و در مقابل بازیکنان دیگر قرار نمی‌گیرید. استودیوی سازنده تایید کرد که هدف آن‌ها از همان ابتدا این بود که یک اثر PvE خلق کنند و بازیکنان را در مقابل هوش مصنوعی قرار دهند. اینکه آیا در آینده نزدیک، بخش PvP هم به بازی اضافه خواهد شد یا خیر را زمان مشخص می‌کند اما سازندگان فعلا برنامه‌ای در رابطه با آن ندارند.

– عدم وجود سرورهای اختصاصی

بازی Outriders

استودیوی سازنده همچنین تایید کرده که بازی Outriders سرورهای اختصاصی نخواهد داشت. اگرچه این مسئله برای یک بازی آنلاین چند نفره نگران کننده است اما توسعه دهندگان تضمین کرده‌اند که بازیکنان با مشکلی رو به رو نخواهند داشت و بازی از ساختار درستی پیروی می‌کند. طراح ارشد بازی در رابطه با این مسئله گفته است: «هنگامی که چند سال قبل در حال توسعه بازی بودیم، چند تصمیم گرفتیم از جمله اینکه بازی سرورهای اختصاصی نداشته باشد. از یک طرف، بحث هزینه بود و از طرف دیگر، راه‌های فنی مختلف برای حل این مسئله. و از آنجایی که این بازی به صورت سه نفره است، اجباری برای سرورهای اختصاصی وجود ندارد و ساختار فعلی بازی به اندازه کافی راضی کننده خواهد بود».

– شخصیت‌های شما

بازی Outriders

بازی دارای چهار کلاس مختلف است که با هر کدام از آن‌ها می‌توانید به بازی بپردازید. بسیاری از بازیکنان نگران بودند که شاید هر حساب کاربری تنها به یک شخصیت محدود باشد و نتوان بر روی یک اکانت، چندین شخصیت داشت. خوشبختانه سازندگان تایید کرده‌اند که بر روی هر حساب کاربری، می‌توانید شش شخصیت مختلف داشته باشید و حتی می‌توانید آیتم‌های به دست آمده را میان آن‌ها به اشتراک بگذارید.

– هاد (HUD) بازی قابلیت شخصی سازی دارد

بازی Outriders

شما قادر هستید تا المان‌های رابط کاربری و هاد بازی را به دلخواه تغییر دهید و آن‌ها را به سلیقه خود، شخصی سازی کنید. برای مثال می‌توانید مشخص کنید که بار سلامتی هم تیمی‌ها و دشمن روی صفحه نمایش داده شود یا خیر. یا اینکه به شما اعلام شود تا چه اندازه به دشمن آسیب رسانده‌اید (به صورت عدد). توصیه می‌کنیم این گزینه را حتما فعال کنید، چون در چنین آثاری، مهم است که بدانید میزان سلامتی دشمنان چه قدر است.

– خبری از گفتگوی صوتی نیست

بازی Outriders

یکی از چیزهایی که عدم وجود آن در بازی حس می‌شود، گفتگوی صوتی یا همان ویس چت است. این مسئله از آن جهت ناامید کننده است که با یک بازی آنلاین تیمی رو به رو هستیم و شاید همه بازیکنان به تیم اسپیک یا دیسکورد دسترسی نداشته باشند. به گفته سازندگان، این بخش در بازی وجود داشت اما به دلیل مشکلات فنی، مجبور به حذف آن شدند. سازندگان از این معضل آگاه هستند و می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک، راه حل مناسبی برای آن پیدا کنند. در حال حاضر، تنها راه شما این است که از نرم افزارهای جانبی مذکور استفاده نمایید.

– عدم وجود میکرو ترنزکشن (Microtransactions)

بازی Outriders

وقتی به عناوین شوتر لوت محور می‌رسیم، متاسفانه پای میکرو ترنزکشن هم به میان می‌آید. یعنی جایی که برای پیشرفت شخصیت یا دستیابی به لباس‌های جدید و آیتم‌های ویژه، باید پول واقعی خرج کنید. شاید باورکردنی نباشد اما بازی Outriders یکی از معدود عناوینی محسوب می‌شود که فاقد چنین بخشی است و سازندگان هیچ علاقه‌ای به اضافه کردن آن ندارند.

سازندگان به این نکته اشاره داشته‌اند که شاید در ادامه، بسته‌های الحاقی، محتواهای جانبی یا حتی یک بتل پس برای بازی منتشر کنند اما هرگز به سراغ میکرو ترنزکشن نمی‌روند و مخالف آن هستند.

– آپدیت نسل جدید کاملا رایگان است

بازی Outriders

مشابه اکثر عناوین بزرگ اخیر، این بازی هم میان نسلی محسوب می‌شود. به جز تعدادی معدود، اکثر این بازی‌ها دارای آپدیت رایگان برای نسل جدید هستند. بدین معنا که اگر نسخه ایکس باکس وان یا پلی استیشن 4 بازی را خریداری نمایید، دیگر نیازی نیست که برای نسخه نسل نهم هم هزینه کنید، بلکه بازی را به صورت رایگان برای ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 دریافت می‌کنید. این اتفاق خوبی است و در واقع خریداران با یک تیر، دو نشان زده‌اند.

– عملکرد فنی نسخه‌های نسل هشتم

بازی Outriders

این بازی بر روی کنسول‌های نسل نهمی با نرخ 30 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود که نسبتا ناامید کننده است اما می‌توان امیدوار بود که با آپدیت‌های بعدی، این نرخ بالاتر برود و حداقل به 60 برسد. از نظر رزولوشن، کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 بازی را به صورت 1080p اجرا خواهند کرد و از نسخه‌های پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس می‌توانید رزولوشن 4K را دریافت کنید.

تا اینجا بیشترین انتقاداتی که به بازی شده، پیرامون مشکلات فنی، لگ و بهینه نبودن آن بوده است. خصوصا نسخه رایانه‌های شخصی که هنوز به وضعیت ایده آل نرسیده و به چند به‌روزرسانی نیاز دارد.

– گیم پس

بازی Outriders

اگر بر روی ایکس باکس یا رایانه‌های شخصی بازی می‌کنید و مشترک سرویس ایکس باکس گیم پس (Game Pass) هستید، خبر خوب برای شما این است که بازی را می‌توانید به صورت کاملا رایگان تجربه کنید. تمامی بازی‌های انحصاری مایکروسافت از همان ابتدا برای گیم پس منتشر می‌شوند اما بازی‌های ترد پارتی معمولا با فاصله چند ماهه به این سرویس می‌آیند. بنابر این اتفاق خوبی است که برای اولین بار، چنین بازی بزرگی از همان روز اول به صورت رایگان در دسترس طرفداران قرار می‌گیرد.

بازی Outriders هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس در دسترس قرار دارد.

آیا بازی Outriders را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*