سرویس های موبایلی هواوی

بیش از 500 میلیون کاربر از سرویس های موبایلی هواوی استفاده می‌کنند

سرویس های موبایلی هواوی (HMS) اکنون بیش از 500 میلیون کاربر دارد و به سومین اکوسیستم بزرگ اپلیکیشن‌های موبایل در جهان تبدیل شده است.

اوایل سال 2020 بود که شرکت هواوی از سرویس‌های موبایلی خود رونمایی کرد. این سرویس که قرار است جایگزین سرویس‌های موبایلی گوگل باشد، بعد از تحریم‌های سرسختانه ایالات متحده علیه این شرکت چینی توسعه پیدا کرد و در دسترس کاربران گوشی‌های تحریم شده‌ی این شرکت قرار گرفت. در واقع سرویس‌های موبایلی گوگل از گوشی‌های سال 2019 به بعد شرکت هواوی (و البته آنر) حذف شدند.

آمار و ارقام سرویس های موبایلی هواوی

البته هواوی بعداً ادعا کرد که مدت‌ها در حال توسعه خدمات موبایلی خودش بوده است و تحریم‌های وضع شده از سوی دولت دونالد ترامپ در سال 2019 فقط به فرآیند توسعه آن سرعت بخشیده است. این کمپانی سپس شروع به جذب توسعه دهندگان برای توسعه اپلیکیشن‌هایشان جهت قرارگیری در فروشگاه اپلیکیشن‌های خود کرد. و اکنون به نظر می‌رسد تلاش‌های هواوی به بار نشسته است.

سرویس های موبایلی هواوی

این کمپانی در یک کنفرانس آنلاین عنوان کرد که سال 2020 در مجموع از فروش محصولات و خدماتش درآمد 891.4 میلیارد یوانی کسب کرده است که نشان دهنده‌ی افزایش 3.8 درصدی نسبت به سال 2019 است. علاوه بر این، هواوی ادعا می‌کند HMS به سومین اکوسیستم اپلیکیشن موبایل بزرگ در جهان تبدیل شده است. تا پایان سال 2020 میلادی، 2.3 میلیون توسعه دهنده در این اکوسیستم ثبت نام کرده‌اند. هرچند اکثر این توسعه دهندگان چینی هستند، اما نزدیک به 300 هزار نفر آن‌ها نیز از سایر کشورهای جهان نسبت به توسعه اپلیکیشن‌هایشان در این اکوسیستم تمایل نشان داده‌اند. در حال حاضر فروشگاه اپلیکیشن هواوی از بیش از 120 هزار اپلیکیشن میزبانی می‌کند.

بر اساس اطلاعاتی که هواوی دسامبر سال گذشته منتشر کرده، اکنون بیش از 500 میلیون کاربر فعال از 170 کشور و منطقه در سراسر جهان از سرویس های موبایلی هواوی استفاده می‌کنند. اما HMS علاوه بر گوشی‌های هوشمند هواوی، قرار است در گوشی‌ها و محصولات دیگر شرکت‌ها نیز به کار گرفته شود. همچنین HMS مخصوص اتومبیل نیز توسط دو شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی و مرسدس برای اتومبیل‌های تولید شده جهت عرضه در بازار چین مورد استفاده قرار گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*