گوشی های شیائومی GMS تحریم

دسترسی برخی از گوشی های شیائومی به خدمات موبایل گوگل قطع شد

ظاهراً تحریم Xiaomi توسط ایالات متحده رسماً آغاز شده است؛ برخی کاربران گوشی های شیائومی خبر از قطع دسترسی به اپلیکیشن‌ها و خدمات موبایل گوگل می‌دهند.

رابط کاربری سفارشی مبتنی بر اندروید شرکت شیائومی MIUI نام دارد و این کمپانی معمولاً به‌روزرسانی‌هایی را برای آن عرضه می‌کند. اخیراً برخی از کاربران گوشی های شیائومی که نسخه جدید MIUI را دریافت کرده‌اند، متوجه شده‌اند که قادر به نصب خدمات موبایل گوگل (GMS) روی اسمارت فون خود نیستند.

به نظر می‌رسد این محدودیت‌ها بعد از انتشار آپدیت MIUI 12.5 اعمال شده است. اکنون این شرکت شیائومی رسماً به گزارش کاربران واکنش نشان داده و می‌گوید که به خاطر تحریم‌های ایالات متحده دیگر نمی‌تواند به کاربران اجازه نصب یا استفاده از اپلیکیشن‌های مبتنی بر GMS را بدهد. دونالد ترامپ چند روز پیش از سپردن تصدی ریاست جمهوری به جو بایدن، شرکت شیائومی را به جرم همکاری با دولت کمونیسم چین در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

شیائومی اکنون تأیید کرده است که گوشی‌هایش دیگر با فریمورک سرویس گوگل عرضه نمی‌شوند و کاربران گوشی های شیائومی نیز نمی‌توانند اپلیکیشن‌های GMS را روی دیوایس خود نصب کنند. این البته چندان هم تعجب برانگیز نیست، چرا که اکنون نیز خدمات موبایل گوگل در چین مسدود است و اکثر گوشی‌های فعال در چین نمی‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:

تحریم شیائومی توسط آمریکا؛ خشم ترامپ دامن دومین گوشی‌ساز چین را گرفت

در حالی که شیائومی رسماً نام گوشی‌هایی که با این محدودیت مواجه شده‌اند را اعلام تکرده است، اما بیشتر کاربرانی که خبر از محدودیت استفاده از GMS داده‌اند، صاحب گوشی‌های ردمی کی ۳۰ اولترا و ردمی ۱۰ ایکس ۵ جی بوده‌اند. هنوز مشخص نیست این محدودیت فقط روی گوشی‌هایی که در بازار چین فروخته می‌شوند اعمال شده است، یا آنکه کاربرانی محصولات شیائومی که در دیگر کشورهای جهان حضور دارند هم با این محدودیت‌ها مواجه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ایول درود به شرفت دونالد ترامپ سالاری.!!!

  2. چه وضعشه دیگه شورشو در اورده

  3. عجب!الفاتحه
    دوستان لطفا پیش به سوی فروش تا ضرر نکردین
    واقعا بنجل ساز خوبی بود
    خدانگهدار شیافومی