تحریم شیائومی توسط ترامپ

تحریم شیائومی توسط آمریکا؛ خشم ترامپ دامن دومین گوشی‌ساز چین را گرفت

کابینه دولت دونالد ترامپ در آخرین روزهای فعالیت خود با تحریم شیائومی نام این شرکت را در فهرست شرکت‌های وابسته به نیروی نظامی کمونیست چین قرار داد!

در روزهایی که صحبت از استیضاح دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به میان است، کابینه او جنگ با یکی دیگر از قدرت‌های فناوری چینی را آغاز کرده است. دولت ترامپ شیائومی را یک «شرکت نظامی کمونیست چینی» خوانده است و بر همین اساس به لیست سیاه شرکت‌هایی که نمی‌توانند شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران آمریکایی در آن فعالیتی داشته باشند افزوده شد. در این دستورالعمل اجرایی آمده است که «چین از سرمایه‌گذاران آمریکایی برای توسعه و نوسازی ارتش نظامی خودش بهره‌برداری می‌کند» و با فروش اوراق بهادار به سرمایه‌گذاران آمریکایی که در بورس‌های سهامی عام در ایالات متحده و خارج از کشور تجارت می‌کنند، ارتش خودش را قدرتمندتر می‌سازد.

تحریم شیائومی ؛ تیر خلاص ترامپ بر پیکره روابط آمریکا و چین!

ایالات متحده با اعلام اینکه شیائومی نیز یکی از همین شرکت‌های نظامی است که زیر نظر دولت چین فعالیت می‌کند، در حالی که به تازگی آن‌ها به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان انتخاب شده‌اند، امیدوار است شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران آمریکایی را مجبور به واگذاری سهام خود تا نوامبر ۲۰۲۱ کند. شیائومی در این فهرست تنها نیست؛ ایالات متحده دیگر شرکت‌های تجاری، هوافضا و ارتباطی را نیز به لیست سیاه خود افزوده است.

نام هواوی نیز در این فهرست وجود دارد، اما این شرکت به خاطر ارائه فناوری و زیرساخت‌های مخابراتی در مقیاس جهانی در این فهرست قرار گرفته است. در حالی که کمتر از یک هفته به روی کار آمدن جو بایدن بر مسند ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، احتمال لغو این دستور اجرایی وجود دارد. ما کنجکاویم ببینیم که آیا رئیس جمهوری جدید ایالات متحده در راستای کاهش تنش‌های بین آمریکا و چین قدم برمی‌دارد و نام گوشی‌سازهای چینی را از فهرست تحریم‌های خود برمی‌دارد یا خیر؟ گوشی‌های چینی می‌توانند بازار موبایل ایالات متحده که توسط سامسونگ و اپل احاطه شده است را زیر و رو کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. اولا” : آمریکا و چین و روسیه سر و ته یه کرباس اند.
    دوما” : اگه تحریم خوبه چرا ما ناراضی هستیم.

    پدیده ای مثل تحریم فرصتهای بسیاری رو برای رشد و شکوفایی از بین میبره، فقط درشرایط امنیت اقتصادی هستش که ایده ها به ثمر میشینه و همگان ازجمله امریکایی ها ازش بهره میبرند.

    ترامپ هم شخصیت تندرویی داره به خاطر همین امر بسیاری از عواقب کارهاشو نادیده میگیره.

  2. این ترامپ هم روانیه هاااا بگو چه مرگته

  3. انشاالله که بایدن هم این رویه رو ادامه بده
    هنوز داغدار شدن عزیزان ایرانی رو فراموش نکردم واسه این ویروس ساخته شده ی چینی
    هدف چین از ساخت این ویروس کاهش جمعیت پیر چین و تصاحب بازار سهام کشورهای اروپایی بود که نقشه ش نقش بر آب شد…تا وقتی این چین کمونیست بخواد این اهداف رو داشته باشه،دشمن بشریت هست و خواهد بود
    نمونه ش خالی کردن خلیج فارس از هر نوع آبزی و الانم که تصاحب برقهامون برای بیت کوین و دادن درصدی سود برای سران مملکت و آقازاده ها شده و بی برقیش مونده برای ما
    انشاالله که بایدن چین رو در مدت 4 سال منزوی کنه و دنیا رو از دست این گربه و سگ و پی پی خورها نجات بده

    • آخه بیچاره تو هرچی میکشی از دست آمریکا و مسولین بی کفایت داخلیه… چه ربطی به چین داره…
      بقیه جنایتاش علیه ایران به کنار ، همون دارو های مورد نیاز کشور و مردم که ربطی به نظام نداره رو هم آمریکایی های بی همه چیز تحریم کردن و کم کودک پروانه ای که درحال زجر کشیدن و مردن نیستن… اونوقت تو میای از چین میگی…و از آمریکا حرفی نمیزنی…تو هم یه شیر ده ای..

  4. ایول،خدایا شکر به این میگن یک خبر خوب و مسرت بخش

    دوستان از من نصیحت با ضرر یا بدون ضرر گوشی هاتون بفروشین تا دیر نشده
    شک نکنید بقیه تحریم ها در انتظارش به صف کشیدن